Интервью

Допоможемо українському бізнесу інтегруватися в європейське середовище

23.12.2016 / 17:13

Найбільший в Україні оператор фіксованого зв’язку та інтернет-доступу Укртелеком активно модернізує телекомунікаційні мережі, щоб якомога швидше і в повнішому обсязі доносити інформацію до клієнта. Про високотехнологічні, орієнтовані на споживача інноваційні рішення, нові продукти й сервіси, що просуває компанія на ринку, розповідає директор ПАТ «Укртелеком» Юрій Курмаз.

фотоЯкі показники сьогодні характеризують масштабність діяльності Укртелекому?

Світові тенденції вимагають забезпечення широких верств населення доступом до Інтернету. В Україні це питання вже вирішене у великих містах, але ще досі є багато селищ, де відсутній фіксований доступ до Інтернету. Саме тому я вважаю, що географія присутності є найважливішим критерієм масштабності компанії. Так, Укртелеком забезпечує інтернет-доступом понад 2 000 населених пунктів, а телефонією — 11 000. Загалом понад 6 млн осіб є абонентами компанії, а враховуючи те, що фактично нашим клієнтом є не фізична особа, як у мобільних операторів, а ціла родина, яка проживає за певною адресою, то клієнтів у нас значно більше. Тому серед тисячі операторів фіксованого Інтернету і телефонії Укртелеком справді є оператором національного масштабу. 

Звісно, важливими є і фінансові показники діяльності компанії, оскільки вони демонструють успішність обраної стратегії розвитку. І, відповідно, забезпечують робочі місця та перерахування до бюджету.

Важливою характеристикою є також інвестиції компанії в розвиток мережі та нові послуги. В цьому напрямі Укртелеком, використовуючи фінансову лінію одного з найбільших світових банків China Development Bank, планує інвестувати в модернізацію існуючої мережі та її розвиток у невеликих населених пунктах. 

Розкажіть, будь ласка, про найпопулярніші і водночас найприбутковіші у кризовий період послуги. 

За кількістю абонентів найбільшим попитом користуються голосові послуги, але водночас серед розмаїття пропозицій абоненти можуть обирати вигідні саме для них  пакети послуг. У нас для користувачів домашніх телефонів є  пропозиції, які включають певну кількість розмов з абонентами інших областей,  мобільних операторів. 

Зважаючи на активну цифровізацію, зростають і кількість користувачів Інтернету, і обсяги споживання. Відповідно збільшуються й доходи від цього напряму. Наприклад, у III кварталі доходи Укртелекому від широкосмугового доступу (ШСД) до Інтернету зросли на 11 % порівняно з минулим роком.

Вартість і швидкість доступу — головні критерії вибору провайдера для абонентів фіксованого доступу. Споживачі дедалі частіше надають перевагу Укртелекому, що обслуговує понад 1,6 млн користувачів по всій України, розширюючи географію послуги та презентуючи нові пропозиції. 

Чи маєте ексклюзивні рішення для клієнтів, зокрема корпоративних, і як наразі їх реалізуєте?

Останніми роками частиною життя бізнесу стають «хмарні» технології. Дедалі більше компаній саме їх вважають   найкращим рішенням у своїй роботі, оскільки це зручно, сучасно й вигідно. 

Ми пропонуємо послугу «Хмарна АТС», кількість користувачів якої постійно зростає. Всі клієнти — представники різних галузей, офіси яких розташовані в різних регіонах України. Серед них аграрії, мережі аптек і АЗС тощо. Для користування послугою клієнту потрібен тільки Інтернет, а також IP-телефони або персональні комп’ютери і смартфони зі спеціальним програмним забезпеченням.

Ми хочемо, щоб клієнти із задоволенням користувалися нашими пропозиціями. І тому створюємо нові сервіси, які можна отримувати навіть за кордоном. Наприклад, спільний партнерський продукт з Латтелекомом допоможе українському бізнесу інтегруватися в європейське ІТ-середовище. Абоненти Укртелекому, визначивши необхідну конфігурацію послуги, можуть орендувати віртуальні сервери або «хмарний» Дата-Центр, розташований на території ЄС, у Ризі.

Загалом, зважаючи на специфіку  цього сегмента споживачів, оператори пропонують індивідуальні рішення та комплексний підхід для кожного клієнта.

Які нові сервіси для абонентів мобільного зв’язку розвиватимете найближчим часом? 

Уже сьогодні технічно можливим є впровадження технології зв’язку четвертого покоління. Але з комерційної точки зору постає питання доцільності. Наразі активно розгортається технологія 3G, збільшується кількість людей, які користуються мобільним Інтернетом. У продажу достатньо пристроїв, які підтримуються технологією 3G, при цьому різні компанії пропонують різні цінові пропозиції на технологію. 

З точки зору користувача швидкості 3G цілком достатньо для споживання існуючого контенту. Тому ми вважаємо, що 4G більше знадобиться операторам, ніж споживачам, оскільки надасть можливість ефективніше передавати трафік, обсяги якого стрімко зростають, та допоможе посилити свої позиції у великих містах України. 

Чи зазнає трансформацій лінійка послуг фіксованого зв’язку?

На масовому ринку мобільний зв’язок витісняє фіксований, і кількість його користувачів зменшується. У бізнес-сегменті швидкість відтоку абонентів фіксованої телефонії значно нижча. Таку динаміку ми пов’язуємо з усвідомленням корисності телефонії на корпоративному ринку. Але фіксована телефонія теж має свої переваги. На її базі надаються послуги ШСД, ТБ. Оператори прагнуть підвищувати корисність послуги, розробляючи спеціальні і пакетні пропозиції — телефонія, Інтернет, ТБ.

Згодом фіксована телефонія стане елементом пакета Інтернет + телефон + телебачення, як це зробили, наприклад, у Німеччині. При цьому сам номер буде квазімобільним, тобто ми зможемо отримувати дзвінки на додатки у смартфоні одночасно з надходженням дзвінка на домашній телефон. Ця функція буде доступною абонентам одразу після модернізації мережі Укртелекому. Але вже зараз є можливість замовити міський номер і використовувати його на смартфоні через додаток.

Щоб надавати абонентам сучасні послуги, Укртелеком проводить стратегічну модернізацію своєї телекомунікаційної мережі за фінансової підтримки China Development Bank. Вона передбачає, зокрема, заміну ADSL-технології доступу на сучасні технології. Мільйони абонентів зможуть отримати збільшення швидкості ШСД за існуючого у них телефонного кабелю до 50 Мбіт/с по VDSL і до 1 Гбіт/с при використанні оптоволокна по FTTH/GPON. У модернізацію мережі ми плануємо інвестувати майже 250 млн дол.

Розмову вела
Інна ГОЛОВКО

Заказажите доставку онлайн, заполнив форму, или по телефону 044 501 06 30

«Горячии линии»

Дата: 26 января, четверг
Время проведения: с 14:00 до 16:00