Новости

Є ринок землі — в країні стабільність

26.12.2016 / 12:23

Народний депутат України, голова підкомітету ВР з питань оподаткування сільгоспвиробників Віталій Гудзенко розповідає про те, якими планами і діями сповнені його депутатські будні, спрямовані на покращення життя виборців.

фотоВіталію Івановичу, які з нагальних питань, проектів, програм, обіцяних виборцям Київщини, вам вдалося вирішити?

Їх чимало. Лише у цьому році я зумів залучити до бюджетів шести районів свого 92-го округу близько 20 млн грн, значна частка з яких пішла на будівництво та ремонт доріг за зверненнями моїх виборців. Одним із важливих питань, яке потребує негайного вирішення, вважаю покращення матеріально-технічної бази закладів освіти, культури. Маю певні результати, якими задоволений. До речі, завжди знаходжу час, щоб особисто перевірити проведення та виконання будівельних робіт незалежно від того, чи стосуються вони прокладання доріг, чи ремонту шкіл, дитсадочків, медичних закладів.

Ви маєте чималий досвід управління одним із найкращих у Київській області фермерських комплексів, який створили з нуля. Скажіть, які реформи конче потрібні для підтримки села?

На сьогодні назріло багато питань, серед яких одне з найважливіших — прийняття законопроекту № 1599 щодо створення правових, економічних та соціальних передумов для трансформації особистих селянських господарств у сімейні фермерські господарства, набуття ними статусу юридичної особи чи фізичної особи — підприємця — виробника сільськогосподарської продукції. Таким чином, на законодавчому рівні буде захищено фермерів від посередників та стимулюватиметься створення сімейних фермерських господарств. Крім того, спроститься процедура реєстрації таких господарств і отримання дозвільних документів.

Хто забезпечує продовольчу безпеку нашої країни? Особисті селянські господарства. Однак досі вони не могли самотужки вийти на ринок і були змушені користуватися послугами посередників. Відтак виробники отримували мізер, а споживачі — молоко, м’ясо  в 2,5 раза дорожче закупівельної ціни, овочі — в чотири. В результаті такого, часто нелегального посередництва держава щорічно втрачала близько 2 млрд грн, які зникали «в тіні».

Однією з умов співпраці з МВФ є перехід аграріїв на загальнообов’язковий режим сплати ПДВ. Ви відстоюєте повернення спецрежиму. Як це можна здійснити?

Аграрії неодноразово повторювали, що скасування спецрежиму, який не від хорошого життя було запроваджено наприкінці 90-х років, просто знищить ледь не єдиний сектор, що розвивається, приносить у країну валюту та рухає економіку вперед. До речі, український агросектор в якомусь сенсі унікальний, бо практично є донором бюджету на відміну від європейських країн, де сільське господарство, як правило, дотаційне і користується пільговим оподаткуванням.

Набрання чинності Законом України від  24.12.2015 р. № 3688 перетворить наших селян на жебраків. Він надає неабиякі преференції для дотаційного європейського аграрного бізнесу. Вітчизняні фермери не зможуть на таких умовах витримати конкуренцію. А це означає, що сотні тисяч українців залишаться без роботи, а полиці наших магазинів окупують продукти харчування з інших країн, при цьому досить сумнівної якості. Вважаю, ще є можливість виправити цю помилку. Я проти змін, які знищать малий та середній бізнес, село та аграрну галузь нашої країни в цілому.

Ми пропонували компромісні варіанти щодо оподаткування аграріїв. Наприклад, залишити спецрежим для тих галузей, які працюють на внутрішній український ринок. Також залишити спецрежим, але при цьому встановити фіксований податок на гектар землі сільгосппризначення, що перебуває у володінні, тим самим стимулюючи обробляти всю землю, призначену для цього. Мотивація урядовців зрозуміла — бюджету потрібні гроші, а головне — скасування спецрежиму вимагає МВФ. Однак парадокс: ми відмовляємося від власних інтересів нібито на догоду МВФ, щоб потім взяти в нього кредити, які нічим буде повертати.

В Україні продовжено мораторій на продаж землі. Яка ваша позиція щодо цього?

Мораторій на продаж землі сільськогосподарського призначення повинен бути скасований, але з чіткими обмеженнями. Коли є ринок землі, в країні — стабільність. Однак механізм дії ринку землі необхідно ретельно прорахувати. На мою думку, наша держава поки що не готова до продажу землі і продовження мораторію дасть змогу напрацювати певний пакет законо­проектів, завдяки яким ринок землі стане прозорим. Наприклад, закони про мінімальну вартість землі, про обмеження права власності на землю в одних руках тощо.

Я переконаний, що угоди з купівлі-продажу землі сільгосппризначення повинні здійснюватися винятково між нашими громадянами. До того ж не можна міняти цільове призначення сільгосп­земель: якщо земля орна, то нехай залишається орною. А якщо все-таки потрібно змінити статус землі, то це необхідно робити виходячи з інтересів України.

Якщо держава купить всю землю у пайовиків і вона стане її власністю, а землекористувачі будуть державі сплачувати за оренду — це теж ефективний шлях.

Протягом депутатського періоду ви почергово влаштовуєте для дітей свого виборчого округу екскурсії до Верховної Ради. З яких міркувань, адже справа це доволі клопітка?

Великою мірою саме тому, щоб дати їм надію, віру і впевненість у власних силах. Щоб відчули атмосферу місця, де приймаються закони України та вирішуються державні справи. Щоб надихнути, простимулювати й надалі їхні бажання добре вчитися, пізнавати нове, прогресивне, прагнути бути надзвичайно освіченими, креативними, впевнено дивитися у майбутнє. Адже саме комусь із них завтра потрібно буде стати законотворцем: робити впевнені кроки і приймати сміливі рішення. А усім їм — любити і прикрашати нашу землю, бути справжніми патріотами і творцями заможного життя.

Розмову вела
Лариса САЙ-БОДНАР

Заказажите доставку онлайн, заполнив форму, или по телефону 044 501 06 30

«Горячии линии»

Дата: 8 июня, четверг
Время проведения: с 14:00 до 16:00