Новости

Минфин высказался по поводу введения НнВК

07.11.2018 / 09:30

Реальною можливістю для запровадження ПнВК без загрози фіскальній стійкості Мінфін наразі вбачає у його запровадженні для малого та середнього бізнесу з річним обсягом доходу до 200 млн грн і використання компенсатора у вигляді умовної сплати авансом ПнВК у розмірі 50 % від суми податкових зобов’язань з податку на прибуток за 2018 р. лише для цієї групи платників. Таку позицію озвучив Мінфін у ході обговорення на засіданні Комітету ВРУ з питань податкової та митної політики законопроекту, який впроваджує податок на виведений капітал на заміну податку на прибуток підприємств.

У такому разі 98 % від усієї кількості юридичних осіб перейдуть на сплату ПнВК і отримають переваги від цього податку. Платниками податку на прибуток залишаться близько 4500 компаній з річним обсягом доходу більше 200 млн грн, які задекларували 85 % загальної суми податку на прибуток (за даними річного декларування 2017 р.).

Така модель оподаткування обговорювалась з МВФ і після важких перемовин була погоджена як можлива.

При цьому Мінфін наголошує, що за обставин, які склалися, Україна повинна віддати найвищий пріоритет фіскальній стійкості та продовженню співпраці з міжнародними партнерами та кредиторами, зокрема з МВФ, технічна місія якого зараз перебуває в України. Лише за умови продовження співпраці МВФ Україна може уникнути дефолту з боргових зобов’язань.

Наступного року потрібно спрямувати на обслуговування та погашення боргу понад 400 млрд грн. У разі якщо Україна вийде з програми МВФ, країна втратить доступ до фінансових ресурсів міжнародних організацій та інституційних інвесторів і дефолт із примарної загрози перетвориться в реальну перспективу вже наступного року. А це було б ударом для всього бізнесу і кожного українця.

Тому Україна повинна утримуватись від кроків, які призведуть до суттєвого скорочення доходів або збільшення видатків бюджету. Податковий фіскальний розрив на фоні пікових виплат з обслуговування державного боргу поставить макрофінансову стабільність під загрозу.

За оцінкою Мінфіну, прямі втрати бюджету у разі запровадження ПнВК для всіх чинних платників податку на прибуток підприємств з 01.01.2019 р. становитимуть 46,7 млрд грн. На додаток, Мінфін очікує, що і у 2020 р. бюджетні втрати будуть значними, а фіскальні ризики залишаться високими.

Втрати доходів бюджету внаслідок запровадження ПнВК можуть бути компенсовані або шляхом збільшення інших податків, або шляхом зменшення державних витрат. Видаткова частина бюджету на 2019 р. також не містить таких статей, які можна було б швидко та безболісно скоротити, не зачіпаючи соціально важливих сфер, таких як медицина, освіта, оборона та інші.

Пропозиція авторів щодо умовної сплати у 2019 та у 2020 роках авансової суми ПнВК є конструктивною, однак, на жаль, не вирішує проблеми бюджетних втрат повністю. Вона дасть змогу перекрити дефіцит 2019 р. та частково дефіцит 2020 р., але при цьому виникне суттєва переплата з ПнВК на наступні роки. Тобто вирішення проблеми фактично переноситься на наступні періоди.

Щодо великих компаній, то Мінфін розділяє думку про те, що чинне законодавство дає змогу таким компаніями застосовувати певну податкову оптимізацію через низькоподаткові юрисдикції. Задля мінімізації таких ризиків була підписана конвенція MLI, розроблено законопроект BEPS, переглядаються ставки двосторонніх податкових угод.

Відповідно до позиції МВФ Україна зможе отримати транші позики лише у випадку ухвалення збалансованого бюджету. Тобто фахівці МВФ готові сприймати позитивно лише підхід до впровадження ПнВК, який не призведе до бюджетного дефіциту не лише у 2019 р., а й у наступних роках. Тому Мінфін радить врахувати цю позицію народним депутатам при розгляді законопроекту про ПнВК у Верховній Раді.

«Горячие линии»

Дата: 2 мая, четверг
Время проведения: с 14:00 до 16:00
Контактный номер: (044) 501-06-42