Новости

О новой упрощенной процедуре регистрации и применении РРО

12.12.2018 / 13:40

Нагадаємо, що з 01.10.2018 р. набрав чинності наказ Мінфіну від 20.09.2018 р. № 773 «Про затвердження змін до Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, Порядку опломбування реєстраторів розрахункових операцій» (далі — наказ № 773).

Внесені зміни спростили процедури реєстрації та застосування РРО шляхом запровадження:

  • реєстрації РРО на підставі однієї заяви (за спрощеною формою) без додатків, яку може бути подано до контролюючого органу в паперовій або електронній формі;
  • обміну електронними документами між виробником, ЦСО, суб’єктом господарювання та органом ДФС засобами інформаційної системи ДФС.

Ключовою умовою для спрощення процедури реєстрації та застосування РРО є створення та супроводження двох нових електронних реєстрів – Реєстру екземплярів реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр екземплярів РРО) та Реєстру центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій (далі — Реєстр ЦСО).

Правові підстави для створення цих реєстрів визначено пунктами 39 та 58 Порядку технічного обслуговування та ремонту РРО, затвердженого постановою КМУ від 12.05.2004 р. № 601 «Про затвердження Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій».

Зміни, внесені наказом № 773, набирають чинності в два етапи.

З 01.10.2018 р. – зміни, не пов’язані з веденням Реєстру екземплярів РРО, Реєстру ЦСО та запровадженням електронного обміну документами між органами ДФС і ЦСО, зокрема:

  • ведення КОРО/журналу використання РРО з купівлі-продажу іноземної валюти (далі-журнал використання РРО) за спрощеним порядком, який не передбачає щоденне підклеювання фіскальних звітних чеків (Z-звітів) та ведення обліку ремонтів;
  • збереження щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в електронній формі;
  • реєстрація, застосування (зберігання) КОРО на РРО, РК за бажанням суб’єкта господарювання у разі прийняття ним рішення про те, що у випадках виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється ним до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії;
  • збереження використаних КОРО у разі їх використання;
  • перереєстрація РРО/КОРО у разі зміни даних щодо суб’єктів господарювання, які зазначаються у реєстраційному посвідченні/КОРО та пов’язані з перейменуванням районів у містах, вулиць тощо, на підставі заяви без додатків;
  • заборона для суб’єктів господарювання та їх представників, які здійснюють операції з купівлі-продажу іноземної валюти, здійснювати валютно-обмінні операції у пунктах обміну валюти в разі виходу з ладу РРО, відсутності резервного РРО або тимчасово відключення електроенергії.

Решта змін, передбачених наказом № 773, вступають в дію після набрання чинності наказу про затвердження порядків ведення Реєстру екземплярів РРО та Реєстру ЦСО, зокрема:

  • реєстрація РРО, КОРО на підставі однієї заяви про реєстрацію РРО (далі – реєстраційна заява) без додатків, у тому числі поданої в електронній формі;
  • обмін документами між органами ДФС і ЦСО у вигляді електронних повідомлень щодо резервування фіскального номера РРО, опломбування РРО, укладання договору про технічне обслуговування та ремонт РРО, а також акта введення в експлуатацію РРО;
  • надання права підпису реєстраційної заяви, заяви про реєстрацію КОРО та журналу використання РРО, отримання реєстраційних документів представнику суб’єкта господарювання;
  • усі нові спрощені форми документів, що передбачені змінами.

За матеріалами ГУ ДФС у Луганській області

«Горячие линии»

Дата: 24 октября, четверг
Время проведения: с 14:00 до 16:00
Контактный номер: (044) 501-06-42