Новости

Банк навязывает кредит: как защитить свои права?

29.05.2020 / 10:30
Банк навязывает кредит: как защитить свои права?

До Нацбанку звертаються громадяни з проханням пояснити, чи законними є дії банку, коли він нав’язує додаткові послуги. Наприклад, під час видачі зарплатної чи пенсійної картки автоматично випускає ще й кредитку.

На думку НБУ, пропонувати свої послуги, нехай навіть наполегливо, – це не порушення прав споживачів. Проте банкам не потрібно видавати бажане за дійсне. Якщо банк стверджує, що не може видати зарплатну чи пенсійну картку без кредитної, – він уводить вас в оману та нав’язує послугу. Українське законодавство забороняє такі дії (ст. 55 Закону України «Про банки і банківську діяльність»). Клієнт має повне право відмовитися від нав’язаної кредитної картки.

Найчастіші випадки нав’язування послуг – у відносинах за кредитами.

Найбільш чутливий момент – клієнти часто навіть не розуміють, що банк нав’язує послуги. Тому й не захищають свої права.

Показові приклади нав’язування послуг:

  • банк видає кредитну картку разом із зарплатною (як ми описували вище);
  • банк включає обов’язкову страховку певної страхової компанії до пакета послуг під час отримання кредиту, навіть, якщо клієнт бажає застрахуватися в іншій компанії;
  • банк продає страховку від нещасних випадків під час обміну валюти;
  • банк самовільно підключив послугу sms-інформування та стягує за це комісію.

У чому ризик для клієнта?

Пояснимо на прикладах зі звернень громадян до Національного банку.

 

Доступ к материалу ограничен и доступен подписчикам после авторизации
Подпишитесь на журнал и Вы получите доступ ко всем публикациям печатного издания