Новости

Разблокировка налоговых накладных, которые заблокированы в ЕРНН: налоговики советуют воспользоваться подходом «откуда, кто, где, кому»

31.08.2020 / 09:00

Задля успішного розблокування податкових накладних та розрахунків коригування, які заблоковані в ЄРПН, ГУ ДПС у Полтавській області радить скористатися підходом «звідки, хто, де, кому»:

  • звідки отримано товар (послугу), сировину (тобто відносини з постачальниками),
  • хто безпосередньо задіяний у господарській діяльності (тобто наявність трудових ресурсів та підрядників);
  • де здійснюється господарська діяльність (тобто наявність виробничих ресурсів, обладнання, приміщень);
  • кому реалізовано товар/послугу (тобто відносини з покупцями).

Вищезазначені операції необхідно забезпечити документальним підтвердженням, тобто надати письмові пояснення та копії первинних документів, а саме:

Документи на отримання товару від постачальника:

  • Договір з постачальником товару/ послуги/ сировини – з додатками, специфікаціями.
  • Рахунки-фактури щодо сплати за придбані товари/ послуги;
  • Видаткові накладні/ акти виконаних робіт/послуг від постачальника за відповідним договором;
  • Податкові накладні від постачальника, зареєстровані в ЄРПН;
  • Банківські виписки, що підтверджують сплату постачальнику за отриманий товар/послугу;
  • Текстом – опис особливостей діяльності, який дозволить краще розуміти картину, загальні відомості по підприємству, хронологічний опис подій за відповідною операцією згідно з податковою накладною;
  • Документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності);
  • Дозволи та ліцензії (якщо діяльність передбачає їх наявність).

Документи щодо оренди чи найму транспорту (якщо залучене транспортування має місце), а саме:

  • Договори оренди транспортних засобів (або договір на перевезення з транспортною компанією);
  • Акти наданих послуг з оренди транспорту або з перевезення;
  • Товарно-транспортні накладні щодо відповідних перевезень;
  • Банківські виписки щодо сплати за відповідні транспортні послуги або за оренду транспорту;
  • Також слід надати копії первинних документів щодо наявних (власних чи орендованих) офісу, складу, цеху, а саме:
  • Договір оренди відповідного приміщення з додатками; якщо суборенда – додатково надати погодження на суборенду від орендодавця;
  • Акти наданих послуг з оренди приміщення;
  • Банківські виписки щодо сплати за послуги оренди.

Якщо мали місце інші договори на додаткові послуги (договори переробки давальницької сировини, договори перепоступки боргу, договори субпідряду тощо) – надавати документи за аналогічною схемою (договір, первинна документація, оплата).

Окремо звертаємо увагу на необхідність підтвердження наявності власних або орендованих основних фондів, транспорту (чи подавалася форма № 20-ОПП, якщо ні – слід обов’язково подати). На транспортні засоби необхідно надати копії свідоцтв на їх реєстрацію, договори оренди, суборенди, акти приймання-передачі та оплату.

Також обов’язковим є надання копій документів щодо реалізації товару покупцю, а саме:

  • Договір з покупцем товару/послуги – з додатками, специфікаціями.
  • Відповідні сертифікати, паспорти якості, декларації виробників (якщо це передбачається видом продукції / товару).
  • Рахунки-фактури щодо сплати за реалізовані товари/послуги.
  • Видаткові накладні / акти виконаних робіт, що свідчать про отримання покупцем відповідного товару / послуги.
  • Банківські документи, що підтверджують сплату покупцем за отриманий товар/послуги.

Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, платник має право подати до контролюючого органу в електронній формі за допомогою засобів електронного зв'язку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного в податковій накладній/ розрахунку коригування.