Новости

Перспективное законодательство: ЕБА выделила важнейшие законопроекты для развития бизнеса

06.10.2020 / 15:40

Експерти Європейської Бізнес Асоціації розглянули перелік законопроєктів, зареєстрованих у Верховній Раді, та виділили ті законодавчі ініціативи, прийняття яких матиме позитивний вплив на діяльність бізнесу вже у короткостроковій перспективі.

Водночас багато з цих законопроєктів потребують доопрацювання та підтримуються Асоціацією тільки за умови внесення коментарів та правок від бізнесу. І поки Верховна Рада знаходиться на вимушеній перерві, експерти  закликали народних депутатів використати цей час для розгляду та доопрацювання пріоритетних для бізнесу законопроєктів з врахуванням пропозицій від Асоціації.

1) Законопроєкт № 2289Розблокування доступу до інноваційних засобів захисту рослин

Прийняття законопроєкту дозволить підвищити врожайність сільгоспкультур та набагато посилити рівень екологізації сільського господарства, а саме знизити кількість внесення ЗЗР на 30-40 %, зменшити обсяг робочого розчину в два рази, значно підвищити безпековий профіль.

2) Законопроєкт № 2207-1-дВпровадження системи управління відходами за європейськими практиками

Цей рамковий законопроєкт створює систему управління відходами в Україні у відповідності з кращими практиками ЄС шляхом впровадження заходів для запобігання або зменшення утворення відходів, сприяння підготовці їх до повторного використання і відновленню як вторинної сировини та енергетичних ресурсів. Водночас експерти Асоціації вважають за потрібне прибрати з законопроєкту можливість сплачувати екологічний податок як альтернативу до створення системи розширеної відповідальності виробника.

3) Законопроєкт № 3656Зниження ставки ПДВ для деяких видів аграрної продукції

Зниження ставки ПДВ для аграрного сектору сприятиме детінізації аграрного виробництва. Завдяки прийняттю законопроєкту можуть в рази знизитись витрати бюджету та ризики втрат, пов’язаних із шахрайством з ПДВ та недоброчесними практиками мінімізації податкових зобов’язань, оскільки різко знижується ефективність таких схем. Водночас представники молочної галузі Асоціації вбачають у документі ризики подорожчання готової молочної продукції та зменшення її споживання українцями та просять виключити молоко незбиране із тексту законопроекту при підготовці до другого читання.

4) Законопроєкт № 3848Скасування акцизних марок для тихих вин та можливість ввезення зразків алкогольної продукції

У разі прийняття цього законопроєкту до переліку товарів, які не підлягають маркуванню марками акцизного податку будуть додані тестові зразки та виноробна продукція міцністю до 15 %. Очікується, що такі податкові зміни створять податкові умови для розвитку бізнесу та стимулювання економіки, а також спростять адміністрування задля стимулювання легалізації бізнесу.

5) Законопроєкт № 3906Посилення вимог до спиртзаводів щодо виробництва спирту

Законопроєкт встановлює посилені вимоги до виготовлення та реалізації спирту, а також посилення відповідальності за злочини у цій сфері. Документом конкретизуються вимоги до ліцензування спирту та створюються умови для протидії його незаконному виготовленню та обігу.

6) Законопроєкт № 1182-1-дЗапуск ринку внутрішнього водного транспорту

Ринок внутрішніх водних шляхів давно потребує галузевого законопроєкту. Асоціація підтримує законопроєкт № 1182-1-д за умови збереження принципових положень, напрацьованих за участі бізнесу перед другим читанням. Ключові напрацювання, які депутати врахували під час доопрацювання законопроєкту, та які мають важливе значення для розвитку внутрішніх водних шляхів, зокрема щодо залишення функцій реєстрації ліній закордонного плавання за Морською адміністрацією; встановлення ліцензування діяльності лише для перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів внутрішніми водними шляхами (а не ліцензування вантажних перевезень загалом); виключення положення щодо фінансування внутрішніх водних шляхів за рахунок портових зборів.

7) Законопроєкт № 2740Маски-шоу Стоп – 3

Законопроєкт покликаний захистити права фізичних осіб та бізнесу від незаконних дій слідчих осіб під час проведення досудового розслідування кримінальних правопорушень. Ми сподіваємося, що його прийняття удосконалить методику проведення слідчих дій та урегулює питання з вилученням техніки для проведення розслідування.

8) Законопроєкти № 3933 та № 3933-1 та законопроєкт № 3979Стимулювання розвитку IT-індустрії в Україні

Також Асоціація наголошує на необхідності продовження та посилення розвитку ІТ-індустрії. Ми підтримуємо даний пакет законопроєктів за умови внесення правок від ІТ комітету Асоціації. Зауваження стосуються особливостей оподаткування, правового регулювання, трудових відносин, правил працевлаштування іноземних спеціалістів, ІТ-освіти.

9) Законопроєкти № 3543-1, № 3631 і № 3632Реформа екологічних фінансів

Останні роки ставки екоподатку зростають в десятки разів, але отримані кошти використовуються неефективно і розчиняються у бюджеті. Ці законопроєкти спрямовані реформувати три основні складові – забезпечення цільового використання коштів, поетапного коригування ставок та сприяти подальшій гармонізації українського законодавства з європейськими нормами.

10) Законопроєкт №3318Запровадження нових правил на ринку ветеринарних ліків

Законопроєкт посилює контроль за ринком ветеринарних лікарських засобів шляхом запровадження механізмів ліцензування та постреєстраційного нагляду за ветеринарними ліками. Водночас експерти Асоціації вважають за потрібне прибрати з законопроєкту вимогу проведення досліджень якості препаратів виключно в Україні та врегулювати питання функціонування офіційних представництв міжнародних компаній в Україні. Також даним законопроектом є можливість зберегти спрощену реєстрацію кормових добавок.

11) Законопроєкт №3672Розблокування ринку кормів

Прийняття законопроєкту дозволить на тимчасовій основі розблокувати ситуацію на ринку кормів для тварин, яка склалась внаслідок того, що Україна ще не перейшла від реєстрації кормів, яка була раніше, до реєстрації кормових добавок, як це відбувається у ЄС.

12) Законопроєкт №3091Реформа державного екологічного контролю

Законопроєкт пропонує сконцентрувати усі функції екологічного нагляду та контролю в одному органі, який замість суто контролюючої функції, зможе також займатись екологічним моніторингом та просвітництвом. Водночас, з метою балансу інтересів усіх стейкхолдерів, з документу слід прибрати суперечливі положення, що стосуються проведення перевірок та правоохоронного статусу органу. Натомість, у законі слід чітко прописати алгоритм, терміни перевірок та повторних перевірок з урахуванням європейського досвіду, залишити за компаніями право оскаржувати рішення контролюючого органу та передбачити підвищення рівня кваліфікації та мотивації інспекторів, які приходять на перевірки.