Новости

Применение РРО и функционирование электронных сервисов: ответы налоговиков на вопросы с «горячей линии»

27.10.2020 / 11:20

ГУ ДПС у Тернопільській області нагадує, що з 01.08.2020 р. запроваджено систему функціонування програмних РРО (ПРРО), що є першим етапом змін у законодавстві щодо застосування РРО. З 01.01.2021 р. почнеться другий етап: буде розширено перелік видів діяльності, для яких використання РРО (традиційних або програмних) є обов’язковим та запроваджено механізм «кешбек». З 01.04.2021 р. — третій етап, коли використання РРО стане обов'язковим для  фізичних осіб — підприємців, які є платниками єдиного податку 2, 3, 4 груп незалежно від видів діяльності.
Аби вчасно підготуватись платникам до нововведень, у третій декаді жовтня цього року в Головному управлінні провели сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Застосування РРО та функціонування електронних сервісів ДПС». На запитання платників відповідав начальник управління електронних сервісів ГУ ДПС у Тернопільській області Руслан Крисоватий. Наводимо запитання, які цікавили додзвонювачів, під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія». 


Як перейти на використання програмного РРО? 

Для переходу до застосування програмного РРО суб’єкту господарювання необхідно буде виконати такі дії: 

- установити (інсталювати) на пристрій програмний РРО (комерційне рішення або безкоштовне, запропоноване ДПС); 

- зареєструвати програмний РРО, направивши відповідну заяву до фіскального сервера ДПС; 

- отримати у одного із кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг електронні підписи касирів та/або печатки суб’єкта для роботи на програмному РРО; 

- направити повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованих сертифікатів відкритого ключа, що застосовуватимуться на програмному РРО. 

Після цього можна здійснювати розрахункові операції із застосуванням програмного РРО. 

Як поінформувати податкову щодо змін у даних про програмний РРО? 

Для змін даних щодо програмних РРО (крім перереєстрації) подається Заява про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО з позначкою у рядку 1 розділу 1 «Дія» «Зміни (крім перереєстрації)». 

Заява про внесення змін у дані про програмні РРО подається суб'єктом господарювання за умови направлення останнього фіскального звітного чека та закриття останньої зміни на такому програмному РРО. 

Внесення змін здійснюється у порядку та строки, встановлені для реєстрації. 

Який механізм відкриття та закриття робочої зміни при застосуванні програмного РРО особою? 

При застосуванні програмних РРО відкриття робочої зміни особою, яка здійснює розрахункові операції, відбувається на підставі Повідомлення про відкриття зміни ПРРО (форма № 3-ПРРО, J1316801), закриття робочої зміни здійснюється на підставі Z-звіту. 

Який порядок заповнення та подання заяви про реєстрацію програмного РРО за формою № 1-ПРРО? 

Інструкція щодо заповнення та подання заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F 1316602) через Електронний кабінет розміщена за посиланням: Головна>БАНЕР>Програмні РРО>Форми ПРРО>Інструкції щодо заповнення та подання форми № 1-ПРРО через Електронний кабінет. 

Як потрібно власнику касової техніки звітувати по ПРРО? 

До контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв’язку через програмний реєстратор розрахункових операцій необхідно передавати лише електронні копії фіскальних звітних чеків. 

Яким чином у ПРРО здійснити перегляд інформації за день щодо фіскальних номерів, розрахункових документів, Z-звіту? 

У програмному реєстраторі розрахункових операцій за допомогою програмних рішень «ПРРО Каса» та «пРРОсто», які надаються Державною податковою службою на безоплатній основі, створені журнали змін, де можна переглянути всі сформовані розрахункові документи та звіти. 

При цьому перегляд Z-звітів можливо здійснити тільки після закриття зміни. 

Які переваги Електронного кабінету для платника податків? 

Електронний кабінет працює цілодобово в реальному часі і не вимагає використання жодного додаткового програмного забезпечення. Цей сервіс надає змогу створити та надіслати до ДПС електронні документи: податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків тощо. 

Де можна знайти інформацію про відкриті дані і як вона оновлюється? 

Я наведу приклад п’яти відкритих даних, які оновлюються щоденно, це: 

- Реєстр платників податку на додану вартість; 

- Інформація про анулювання реєстрації платників податку на додану вартість ; 

- Реєстр неприбуткових організацій;  

- Реєстр платників єдиного податку; 

- Реєстр платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового. 

Зазначені набори даних оприлюднюються на: порталі відкритих даних Єдиного державного вебпорталу відкритих даних: https://data.gov.ua/organization/tax та на офіційному вебпорталі ДПС у банері «Відкриті дані»: http://tax.gov.ua/datasets.php

Чи правда, що тепер податковий орган повідомляє платника про сплату за ліцензії? 

Так, запроваджено новий сервіс від податкової: Інформування платників про терміни сплати за ліцензії, призупинення їх дії або анулювання. Повідомлення про внесення чергового платежу за ліцензію автоматично формується в інформаційно-телекомунікаційних системах ДПС та направляється суб’єкту господарювання за 30, за 20, за 10 та 5 днів до настання терміну сплати за ліцензію через «Електронний кабінет».  

Такі нововведення підвищать якість надання адміністративних послуг та поліпшать сервіс у сфері ліцензування відповідних видів діяльності, на провадження яких суб’єкти господарювання отримали ліцензії.