Новости

Пропорциональная корректировка финрезультата: какой механизм применения в рамках ТЦО?

10.02.2021 / 11:41

Ангеліна КРАВЦОВА, консультант Департаменту трансфертного ціноутворення АФ «Аудит-Інвест»

У зв’язку з прийняттям Закону № 466, який набрав чинності з 23.05.2020 р., багато норм ПКУ зазнали важливих змін. Однією з них стало повернення пропорційного коригування фінансового результату.

Поняття пропорційного коригування

Пропорційне коригування — це право однієї сторони контрольованої операції на проведення коригування своїх податкових зобов’язань за результатами коригування податкових зобов’язань іншої сторони контрольованої операції виходячи з умов, що відповідають принципу «витягнутої руки» (пп. 39.5.5.1 ст. 39 ПКУ).

Пропорційне коригування запроваджене п. 2 ст. 9 Модельної податкової конвенції ОЕСР. Зокрема, у ньому передбачено, що якщо буде встановлено, що умови господарських операцій між пов’язаними компаніями не відповідають принципу «витягнутої руки» та такі пов’язані компанії зареєстровані в різних державах (юрисдикціях), одна з держав може здійснити коригування (збільшення) оподатковуваного прибутку однієї з зазначених компаній. Таким чином, додатково включений прибуток є прибутком, який був би отриманий цим підприємством, якби умови, передбачені у відносинах між зазначеними пов’язаними підприємствами, були аналогічні передбаченим між незалежними підприємствами. В результаті друга держава має здійснити належне коригування суми податку, що справляється нею з прибутку такого підприємства.

Коригування здійснюється, як частина процедури взаємного узгодження оподаткування пов’язаних (асоційованих) сторін, що зареєстровані у різних юрисдикціях. Зазначене коригування може зменшити або усунути подвійне оподаткування у разі, коли органи однієї податкової служби збільшують оподатковувані доходи компанії за результатами застосування принципу «витягнутої руки» до операцій, в яких бере участь асоційоване підприємство, що перебуває в другій юрисдикції. Таким чином, відповідне коригування, здійснене податковою службою другої юрисдикції, має знизити розмір податкового зобов’язання асоційованого підприємства, щоб розподіл прибутку між двома юрисдикціями усував можливість подвійного оподаткування.

Доступ к материалу ограничен и доступен подписчикам после авторизации
Подпишитесь на журнал и Вы получите доступ ко всем публикациям печатного издания