Новости

Итоги недели

05.03.2021 / 15:00

Боротьба з офшорами: уряд затвердив план заходів 

3 березня Кабмін затвердив план заходів щодо недопущення ухилення від сплати податків і зборів суб’єктами господарської діяльності та запобігання відмиванню коштів в офшорних зонах. Безпосередньо план передбачає такі заходи:

  • забезпечення оновлення українського переліку офшорних зон з урахуванням правових норм ЄС та даних Глобального форуму з прозорості та обміну інформацією для податкових цілей та ОЕСР;
  • запобігання незаконному виведенню коштів за кордон, у тому числі до офшорних зон, незаконному переміщенню товарів на підставі підроблених рахунків-фактур (інвойсів);
  • подання правоохоронним органам узагальнених матеріалів, сформованих за результатами здійснення моніторингу фінансових операцій, та виявлення таких, що можуть бути пов’язані з легалізацією доходів від податкових злочинів;
  • запровадження автоматичного обміну інформацією з податковими органами інших країн, зокрема відповідно до Загального стандарту звітності (CRS).

Окрім того, передбачається подальша імплементація Плану дій BEPS шляхом прийняття відповідних нормативно-правових актів.

Ще один пункт плану спрямований на запобігання ризикам необґрунтованого формування платниками ПДВ податкового кредиту з урахуванням категорії ризиковості суб’єктів господарювання — учасників схем ухилення від оподаткування.

Документальні планові перевірки на 2021 рік: ДПС оновила план-графік 

ДПС оновила план-графік проведення перевірок на 2021 рік. Ознайомитися з ним станом на 26.02.2021 р. можна тут:

  • розділ І плану-графіка «Документальні планові перевірки платників податків — юридичних осіб» та розділ ІІ плану-графіка «Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів» з урахуванням коригування (завантажити);
  • розділ ІІІ плану-графіка «Документальні планові перевірки фізичних осіб» (завантажити);
  • розділ IV плану-графіка «Документальні планові перевірки платників податків — юридичних осіб з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» з урахуванням коригування (завантажити).

Інвестиційні проєкти зі значними інвестиціями: до ПКУ та МКУ внесено пільгові зміни

Верховною Радою прийнято Закон України «Про внесення змін до розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування суб’єктів господарювання, які реалізують інвестиційні проекти зі значними інвестиціями» та Закон України «Про внесення зміни до розділу XXІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України». Як наслідок:

  • до 01.01.2035 р. звільнено від оподаткування ввізним митом устаткування (обладнання), що ввозитиметься на митну територію України інвестором для реалізації інвестиційного проекту зі значними інвестиціями в рамках виконання спеціального інвестиційного договору. При цьому таке устаткування (обладнання) повинно бути новим і виготовленим не раніше ніж за три роки до дати реєстрації інвестиційного проєкту;
  • до 01.01.2035 р. від оподаткування ПДВ звільнені операції з ввезення на митну територію України товарів у митному режимі імпорту. Перелік та обсяги таких товарів із визначенням їх кодів УКТ ЗЕД доручено затвердити Кабміну;
  • звільнено від оподаткування податком на прибуток підприємства-інвестори зі значними інвестиціями протягом п’яти послідовних років з дати подання заяви, але не раніше дати подання такої заяви та дати введення в експлуатацію об’єкта, побудованого (щодо якого здійснено реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт) в рамках реалізації інвестиційного проєкту;
  • до 01.01.2035 р. органи місцевого самоврядування можуть за землю, що використовуються в рамках реалізації інвестиційних проєктів зі значними інвестиціями: встановлювати пільгові ставки земельного податку та орендну плату; звільняти інвесторів від сплати земельного податку;
  • уточнено норму стосовно ТЦУ (виокремлено як самостійний об’єкт оподаткування суб’єктів господарювання, які реалізують інвестиційні проєкти зі значними інвестиціями — прибуток у розмірі невідповідності ціни, визначеної за принципом «витягнутої руки», над договірною (контрактною) вартістю).

Оренда нерухомого державного майна на період карантину: Мінфін відповів на питання щодо визначення бази оподаткування ПДВ

Наказом Мінфіну затверджено Узагальнюючу податкову консультацію щодо окремих питань оподаткування ПДВ операцій з постачання послуг з надання в оренду нерухомого державного майна на період дії карантину, встановленого Кабміном з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2. Консультація надала відповідь на питання визначення бази оподаткування ПДВ для операцій з надання послуг оренди державного нерухомого майна у зв’язку з прийняттям постанови КМУ від 15.07.2020 р. № 611 «Деякі питання сплати орендної плати за державне майно під час дії карантину». Річ у тім, що цією постановою визначено, що на період дії карантину орендна плата за користування нерухомим державним майном за переліками, що визначені постановою, становить: 50 % суми нарахованої орендної плати; 25 % суми нарахованої орендної плати; звільняються від орендної плати.

Зокрема, роз’яснено, що для операцій з надання в оренду державного майна у період дії карантину база оподаткування ПДВ визначається за договірною вартістю такої оренди, встановленої із застосуванням механізмів державного регулювання, а саме граничної ціни.

З текстом УПК можна ознайомитись тут.

Акцизна декларація: за березень платники акцизного податку вперше звітуватимуть за новою формою 

Начальник Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Володимир Коломієць наголосив, що платники акцизного податку вперше звітуватимуть за новою формою за березень 2021 року не пізніше 20 квітня.

Згідно з п. 120.1 ст. 120 ПКУ неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірах, передбачених цією статтею, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. 

Гральний бізнес: як депутати пропонують по-новому оподатковувати отримані доходи?

Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики переглянув своє рішення щодо проєкту закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування доходів від діяльності з організації та проведення азартних ігор та лотерей» (№ 2713-д). Доопрацьованим проєктом пропонується встановити єдину ставку податку на дохід, отриманий від організації та проведення азартних ігор, випуску та проведення лотерей, у розмірі 10 %.

Крім податку на дохід, законопроєктом передбачається, що суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність з організації та проведення азартних ігор, сплачуватимуть податок на прибуток за загальною ставкою 18 %. При цьому нарахований суб’єктом податок на дохід від такої діяльності є різницею та зменшує фінансовий результат до оподаткування такого суб’єкта.

При здійсненні організаторами азартних ігор іншої діяльності передбачається нарахування та сплата ними податку на прибуток за базовою (основною) ставкою податку.

Поряд з тим проєктом передбачається, що великі виграші в азартні ігри та лотереї (більше восьми мінімальних заробітних плат) підлягають оподаткуванню ПДФО та ВЗ.

Також пропонується скасувати потрійну плату за ліцензії на організацію та проведення букмекерської діяльності, азартних ігор у казино, мережі «Інтернет» та гральних автоматах. Натомість передбачається не запроваджувати нульову ставку податку на дохід.

Під час обговорення народні депутати наголошували на необхідності забезпечення доходів державного бюджету від організації та проведення азартних ігор та лотерей і водночас прозорості нарахування податків з метою легалізації та детінізації цієї сфери діяльності.

Комітет прийняв рішення відкликати раніше запропонований законопроєкт і натомість внести новий текст законопроєкту № 2713-д і рекомендувати Верховній Раді прийняти його за основу і в цілому.

Міжнародні посилки: неоподатковуваний мінімум планується підняти зі 100 до 150 євро

Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики розглянув у другому читанні проєкт закону «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо оподаткування митними платежами товарів, що переміщуються (пересилаються) у міжнародних поштових відправленнях, міжнародних експрес-відправленнях та порядку їх декларування)» (законопроєкт № 4279).

Автор законопроєкту, голова підкомітету з питань митної справи Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Олександр Сова, нагадав, що законопроєктом пропонується ввести тимчасові додаткові реєстри і зобов’язати перевізників декларувати всі товари. Також пропонується неоподатковуваний мінімум підняти до 150 євро, зробивши базою для оподаткування частину митної вартості: податок сплачується з суми вартості товару, яка перевищує 150 євро.

Під час обговорення голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев зауважив, що було вирішено уніфікувати ставки мита і ПДВ, підвищивши поріг оподаткування з 100 до 150 євро. «Щодо контролю контрабанди, то закон спрямований на те, щоб поштових операторів перетворити на податкових агентів, які несуть на собі зобов’язання сплати цих платежів перед державою», — сказав він. Водночас Данило Гетманцев погодився з необхідністю працювати над зниженням порогу справляння ПДВ.

Серед учасників засідання виникла дискусія щодо процедури документальної ідентифікації осіб — отримувачів поштових відправлень з метою боротьби з контрабандою.

Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді за результатами розгляду у другому читанні прийняти законопроєкт № 4279 в цілому з необхідними техніко-юридичними правками.

Акциз на тютюн і тютюнові вироби: з 1 квітня пропонується збільшити ставку на 200 % 

Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики підтримав правки, якими пропонується збільшити ставку акцизного податку на тютюн і тютюнові вироби на 200 %, передбачивши її введення з 01.04.2021 р.

Один із авторів даної пропозиції, народний депутат Давид Арахамія, зауважив, що загалом акциз планується збільшити на 320 %, однак це пропонується робити поступово, протягом трьох років.

З його слів, недонадходження до бюджету, яке матиме місце у поточному році через збільшення акцизу менше ніж 320 %, зобов’язалася перекрити одна із великих тютюнових компаній за рахунок збільшення обсягу оподатковуваної продукції. Наявність такого листа від компанії підтвердив представник Мінфіну.

Доступ к материалу ограничен и доступен подписчикам после авторизации
Подпишитесь на журнал и Вы получите доступ ко всем публикациям печатного издания