Новости

РРО/ПРРО: налоговики информируют об изменениях в нормативно-правовых актах

01.10.2021 / 15:49
РРО/ПРРО: налоговики информируют об изменениях в нормативно-правовых актах

В.о. начальника Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Юрій Назаренко розповів для ЗМІ про нові правила реєстрації, опломбування, застосування, обліку реєстраторів розрахункових операцій та центрів сервісного обслуговування в Державній податковій службі.


У зв’язку із набранням з 17 вересня 2021 року чинності наказу Міністерства фінансів України від 26 липня 2021 року № 427 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з питання застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій»  відтепер діють нові правила реєстрації, опломбування, застосування, обліку реєстраторів розрахункових операцій та центрів сервісного обслуговування в Державній податковій службі.

Коротко про деякі зміни:

1. У Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженому наказом Міністерства фінансів України, від 14 червня 2016 року № 547, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 05 липня 2016 року за № 918/29048, оновлено перелік обставин, що передбачають проведення операцій «службова видача» та «службове внесення», які не є фіскальними, на РРО, а саме:

- внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків, якщо такі внесення чи видача не пов'язані з проведенням розрахункових операцій;

- реєстрація суми готівки, яка зберігається у місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту (службове внесення);

- реєстрація суми готівки, яка вилучається з місця проведення розрахунків та/або видається держателям електронних платіжних засобів (службова видача).

Зазначені операції уніфіковані та застосовуються тотожно як користувачами «традиційних» РРО, так і програмних.

Також уточнено строки зберігання та обов’язок платника надати до перевірки, під час її проведення актів «Про видачу коштів» та «Скасування помилково проведених через РРО сум розрахунків», а саме: акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку, помилкової форми оплати зберігаються протягом трьох років. При цьому суб'єкт господарювання зобов'язаний надати зазначені акти контролюючим органам під час проведення перевірки.

2. У Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 23 червня 2020 року № 317, зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 7 липня 2020 року за № 635/34918, визначено, що після встановлення безкоштовного або іншого програмного рішення для ПРРО на відповідний пристрій, що належить суб'єкту господарювання на праві власності, володіння, користування, такий ПРРО підлягає реєстрації згідно з цим Порядком.

Водночас проводити операції через ПРРО:

- можуть особи, сертифікати електронних підписів яких внесено до Реєстру  щодо такого ПРРО;

- можна буде за вдосконаленою електронною печаткою юридичної особи чи фізичної особи — підприємця.

Використовувати ПРРО під час оптової та/або роздрібної торгівлі пальним забороняється.

3. Проведення операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів здійснюється суб'єктами господарювання із використанням РРО/ПРРО у порядку, визначеному Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та нормативно-правовим актом Нацбанку з питань ведення касових операцій у національній валюті в Україні.

За матеріалами Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з ВПП