Новости

Итоги недели

08.10.2021 / 13:15

Огляд підготувала Вікторія АЛЕКСЄЄВА,
консультант з питань оподаткування


З 1 жовтня штрих-код акцизної марки на алкоголь має відображатися у фіскальному касовому чеку: порушникам штраф не загрожує?

Наказом Мінфіну від 08.06.2021 р. № 329 внесено зміни до форми фіскального касового чеку. Його з 1 жовтня  2021 року доповнено новим реквізитом – «цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої», який зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством.

Разом з тим, наразі порядком проведення розрахунків, який визначений статтею 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», не передбачено обов’язку для суб’єктів господарювання при реєстрації  розрахункових операцій зазначати у розрахункових документах цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої.

Отже, з 1 жовтня  підстав для застосування до таких суб’єктів господарювання штрафних (фінансових) санкцій за видачу розрахункового документа без зазначення цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої у податкових органів не виникне.

Докладніше про це тут: 

З 1 жовтня Україна повністю перейшла на е-лікарняний: як це працюватиме?

В Україні з 1 жовтня всі заклади охорони здоров'я видаватимуть електронні лікарняні. Про це повідомили під час спільного брифінгу представники Мінцифри, МОЗ, Мінсоцполітики та ПФУ. У червні цього року стартував перехідний етап запуску е-лікарняних по всій Україні. До єдиної інформаційної медичної системи за цей час вдалось підключити майже всі українські лікарні, а це близько 3 тисяч. Загалом сформували майже мільйон е-лікарняних.

«Електронні лікарняні — один із найважливіших кроків до режиму без паперів у сфері охорони здоров’я. Цифровізація допомагає зменшити навантаження на лікарів та спростити отримання страхових виплат для пацієнтів. Адже лікарняні — одна з найпопулярніших послуг в Україні. Реформувати їх намагалися майже 10 років. Завдяки спільній роботі це стало можливим — лише за 4 місяці електронні лікарняні почали видавати майже в кожній лікарні України», — зазначив Віце-прем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров.

Для ефективного запуску електронних лікарняних Мінцифра, МОЗ, НСЗУ та представники МІС зробили декілька тренінгів та вебінарів для лікарів про те, як правильно формувати медичні висновки і листки непрацездатності в електронному форматі та працювати з ними.

«Електронні лікарняні — це прозорий, зручний для пацієнта і підзвітний для лікаря процес фіксації надання медичних послуг та подальших страхових виплат. Пацієнту більше не доведеться витрачати свій час на паперову тяганину. На сьогодні уже створено більше 1,1 мільйона електронних медичних висновків про тимчасову непрацездатність у 2 991 закладі 47 тисячами лікарів», — сказав Міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко.

Е-лікарняні будуть розділятися на дві частини. Медичний висновок — це документ після обстеження лікаря, у якому міститься загальний діагноз. Лікар створює його у Реєстрі та завіряє його електронним підписом. Ви отримаєте про це смс-повідомлення. Звідти за кілька секунд лікарняний потрапляє до Реєстру Пенсійного фонду. І там формується електронний листок непрацездатності — це саме той документ, за яким нараховуються виплати. Про це ви також отримаєте повідомлення на телефон, вже від ПФУ. Роботодавець зможе побачити ваш лікарняний на портал ПФУ.

Міністр соціальної політики Марина Лазебна розповіла: «Е-лікарняні — це крок назустріч людям. Якщо до сьогодні треба було збирати купу довідок та печаток, то нова система усуває всі складнощі для людини. Реєстри обмінюються інформацією між собою без паперів. Відтепер лікарі лікують, люди одужують, роботодавці бачать, що працівники на лікарняному від першого дня, документи обробляються автоматизовано, і людина отримує виплати без зайвих затримок».

Інформацію, яка міститься в медичному висновку, підписує лікар особисто електронним підписом. Це означає, що медпрацівник несе повну відповідальність за дані, які він туди вносить. Спроба їх підробити — наприклад, видати лікарняний людині, що не хворіла, — може призвести до позбавлення лікаря і навіть закладу медичної ліцензії. За цим стежитимуть робітники Фонду соціального страхування.

«Електронні листки непрацездатності формуються автоматично, що зручно для українців. Більше немає потреби збирати довідки та стояти у чергах. Це прискорить процес отримання виплат. До того ж, кожен зможе перевірити інформацію про себе в особистому кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду України. Завдяки цьому процес стане більш відкритим, а корупційні ризики зменшаться», — зазначив Голова правління Пенсійного фонду України Євгеній Капінус.

Докладніше про це тут: 

Е-трудова: що варто знати роботодавцям і працівникам?

В Україні офіційно діють електронні трудові книжки. Це цифровий аналог паперової трудової книжки. Її впровадили, щоб удосконалити облік трудової діяльності українців, зменшити паперовий документообіг і пов’язані з цим ризики втрати чи пошкодження документів.

Також сучасна система дасть змогу працівникам будь-коли перевірити свій страховий стаж, а в майбутньому – автоматично вийти на пенсію без візиту до Пенсійного фонду.

Відтепер кожен роботодавець зобов’язаний надавати відомості про трудову діяльність своїх найманих працівників в електронному форматі. Зокрема, робити записи про прийняття на роботу, переведення чи звільнення, строкову військову службу та інші події, які раніше фіксувалися в паперовій формі.

За законом, у працівників і роботодавців є п’ять років для оцифрування трудових книжок. Після перевірки даних із боку Пенсійного фонду України та їхнього внесення до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування буде сформований кінцевий варіант електронної трудової книжки. Відтоді паперова версія буде непотрібна і зможе зберігатися в працівника або вестися паралельно з електронною версією, якщо цього забажає працівник.

Докладніше про це тут: 

Оформлення ТТН з 1 жовтня: через оновлені правила бізнес нестиме збитки

З 1 жовтня 2021 року в Україні запроваджуються зміни порядку оформлення товарно-транспортної накладної (ТТН), відповідно до яких при її оформленні вантажовідправник буде зобов’язаний вказувати транспортний засіб та його параметри (довжину, ширину, висоту, загальну вагу, у тому числі з вантажем, та масу брутто). Це нововведення викликає у бізнесу чимало запитань та уточнень, а також суттєво обтяжить компанії фінансово, тож Європейська Бізнес Асоціація звернулася до Прем’єр-міністра та Голови профільного Комітету ВРУ з проханням переглянути цю вимогу та скасувати обов’язкове зазначення згаданих параметрів транспортного засобу.

Як зазначають експерти Асоціації, обов’язок оформлювати ТТН покладений на вантажовідправників, але оскільки останні користуються транспортними послугами інших компаній, то здебільшого не мають інформації щодо параметрів транспортного засобу перевізника. А отже, не можуть перевірити такі дані та гарантувати їх коректність при внесенні до накладної. У зв’язку з цим, виникають питання, яка похибка у занесених до ТТН значеннях параметрів транспортного засобу є допустимою.

На практиці у бізнесу немає баз даних, які б містили таку інформацію про транспортний засіб, тому ймовірно внесення даних буде відбуватися вручну, що при великій кількості задіяного автотранспорту означатиме суттєві додаткові витрати трудових та фінансових ресурсів на виконання цієї роботи. 

Докладніше про це тут: 

Вимоги до оформлення документів: ТОП-10 нововведень

Згідно з наказом ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 01.07.2020 р. № 144 з 1 вересня 2021 року набрав чинності національний стандарт ДСТУ 4163:2020 «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів». Його  дія поширюється на державні органи, органи місцевого самоврядування, установи, підприємства, організації та інших юридичних осіб незалежно від їхнього функціонально– цільового призначення, рівня і масштабу діяльності та форми власності.

За результатами аналізу положень, що знайшли своє відображення в ДСТУ 4163:2020, вбачається чергова спроба уніфікувати систему організаційно-розпорядчої документації та вимоги до оформлення документів. 

Докладніше про це тут: 

Доступ к материалу ограничен и доступен подписчикам после авторизации
Подпишитесь на журнал и Вы получите доступ ко всем публикациям печатного издания