Новости

Игорный бизнес снова в фокусе внимания: как предлагается изменить подходы к налогообложению полученных доходов?

11.10.2021 / 10:52

Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики 6 жовтня у режимі відеоконференції розглянув у другому читанні проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо оподаткування доходів від діяльності з організації та проведення азартних ігор та лотерей» (№ 2713-д).

У законопроекті пропонується удосконалити деякі питання оподаткування доходів від проведення азартних ігор, лотерей, зокрема:

- уточнити понятійно-термінологічний апарат;

- оподатковувати податком на прибуток підприємств доходи від діяльності з організації та проведення азартних ігор, діяльності з випуску та проведення лотерей за єдиною ставкою – 10%, одночасно скасувавши перехідній період. При цьому, встановлюється, що нарахований податок на дохід від вказаної діяльності є різницею та зменшує фінансовий результат до оподаткування такої діяльності;

- не оподатковувати податком на доходи фізичних осіб виграш (приз) в азартну гру чи лотерею, розмір (вартість) якого не перевищує восьми розмірів мінімальної заробітної плати;

- скасувати сплату щорічних плат за ліцензію на провадження діяльності з організації та проведення букмекерської діяльності, на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет, а також за гральний автомат у потрійному розмірі до дня введення в експлуатацію Державної системи онлайн-моніторингу.

Як поінформував голова підкомітету з питань організації та оподаткування грального бізнесу Олег Марусяк, порівняльна таблиця, підготовлена для розгляду законопроекту в другому читанні містить 155 поправок із яких 19 пропонується врахувати і 136 – відхилити.

«Відхилені пропозиції, в основному, стосуються: збільшення ставок податку на дохід від діяльності з організації та проведення азартних ігор, порівняно з редакцією першого читання; виключення положень законопроекту з метою збереження чинної системи оподаткування цих видів діяльності; зміни порядку обрахунку об’єкта оподаткування - переходу до оподаткування замість виручки валового грального доходу; встановлення різних ставок податку для дохід для різних видів грального бізнесу; розширення повноважень органів місцевого самоврядування і надання їм права приймати рішення про дозвіл чи заборону грального бізнесу на певній території; передбачення різних правил оподаткування виграшів для резидентів та нерезидентів»,  сказав Олег Марусяк.

За його словами, враховано пропозиції, якими: «Внесено окремі редакційні уточнення; перенесено термін набрання чинності законопроектом на 1 січня 2022 року; передбачено право відносити до безнадійної заборгованості суми незапитаних виграшів за умови, якщо з моменту виграшу минуло більше 365 днів; передбачено, що виграш в азартну гру та лотерею, що не перевищує 10 мінімальних заробітних плат, не підлягає оподаткуванню; передбачено можливість розміщення технічних засобів онлайн системи організатора азартних ігор за допомогою яких надаються послуги на території Європейської економічної зони. При цьому технічні засоби онлайн системи організатора азартних ігор, що забезпечують її підключення до державної системи онлайн моніторингу, повинні розміщуватись виключно на території України і інформація в онлайн системі повинна оброблятися виключно на території України; виключено позицію про доручення Національному банку Україні переглянути та збільшити для наземних казино граничну суму розрахунків готівкою з фізичними особами».

Під час обговорення додатково була підтримана комітетська поправка, яка стосується ідентифікації осіб, які отримали виграш в азартну гру, що є об’єктом оподаткування.

Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект у другому читанні та в цілому.