Новости

Изменение сведений о физлице: вопросы-ответы

18.11.2021 / 16:55

У ГУ ДПС у Дніпропетровській області нещодавно відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Питання щодо надання фізичними особами-платниками податків до податкових органів відомостей про зміну даних, які вносяться до облікової картки платника податків».

На запитання платників податків відповіла заступник начальника відділу ведення Державного реєстру фізичних осіб – платників податків управління електронних сервісів ГУ ДПС у Дніпропетровській області Тетяна КОРОЛИК.


Питання.

Які документи використовуються фізичною особою для заповнення заяви на зміну даних?

Відповідь.

Для проведення реєстрації, внесення змін, отримання картки платника податків або відомостей з Державного реєстру використовуються дані документа, що посвідчує особу для громадян України:

- паспорт громадянина України (далі – паспорт);

- паспорт громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання (для громадян України, які виїжджають за кордон на постійне проживання чи постійно проживають за кордоном);

- тимчасове посвідчення громадянина України.

Питання.

Чи можна надати заяву за формою № 5ДР через представника?

Відповідь.

 Заява про зміну даних за формою № 5ДР може бути подана через представника за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на проведення реєстрації фізичної особи у Державному реєстрі (після пред'явлення повертається) та її копії крім випадків, коли законними представниками є батьки (усиновлювачі).

Питання.

Чи можна внести зміни до РНОКПП в електронному кабінеті?

Відповідь.

Так, в рамках електронного сервісу пунктом 4 розд. ІІІ Положення № 822 фізичним особам, громадянам України, надано можливість надсилати документи для проведення реєстрації, внесення змін (форма заяви № 5ДР) засобами електронного зв’язку із дотриманням вимог законодавства у сфері електронних документів та електронного документообігу. Таке право реалізовано через електронний сервіс «Електронний кабінет платника» на сайті ДПС України, шляхом формування відповідного запиту із зазначенням всіх необхідних реквізитів та з використанням свого електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП). Детальну інформацію щодо роботи сервісу можна отримати на сайті за адресою: http://tax.gov.ua.

Для заповнення заяви № 5ДР згідно з п. 3 розд. IX Положення № 822 використовуються данні документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних. Кожен документ має бути збережено в окремому додатку (загальний формат файлу може бути pdf/jpg із обмеженням розміру не більше 2 МБ). Сформований запит підписується ЕЦП та відправляється до ДПС.

У відповідь на запит до приватної частини ІТС «Електронний кабінет» надходить:

- квитанція № 1 – Повідомлення про прийняття запиту;

- квитанція № 2 – Повідомлення про результати обробки заяви № 5ДР.

Для отримання Картки платника податків, у разі позитивної відповіді, заявник може звернутися до будь – якого контролюючого органу за бажанням, який буде вказаний при формуванні запиту.