Статьи

Пріоритети

28.09.2017 / 14:30

На сьогодні зафіксовано рекордний рівень — 95 % декларування та сплати податків. Заслугою цьому є зміна ставлення платника до своїх обов’язків перед державою, робота фіскальної служби у напрямі позитивних змін в адмініструванні податків і головне — дієвий, відкритий та конструктивний діалог між бізнесом та ДФС. Детальніше про кожен із цих аспектів розповів Мирослав ПРОДАН, в. о. голови Державної фіскальної служби України.

фотоІТ-впровадження

Розуміючи попит суспільства на інформаційні технології, ДФС за пріоритет номер один поставило розвиток ІТ-складової та створення онлайн-сервісів для наших клієнтів — платників податків. Вже понад 80 % послуг надається в електронному режимі, станом на середину вересня 2017 р. користувачами Електронного кабінету є близько 10 млн платників із 70 країн світу.

Одним кліком користувачі Е-кабінету отримують доступ до інформації з-понад 10 реєстрів ДФС, до особистих даних, наприклад, реєстраційних та облікових, індивідуального календаря, даних інтегрованої картки. Крім цього, платники мають змогу в електронному форматі листуватися з органами ДФС, підготувати та надіслати звітність, отримати довідку про відсутність заборгованості, яка необхідна для участі в тендерах.

З останніх нових сервісів — доступ платників ПДВ до даних Єдиного реєстру податкових накладних в режимі реального часу. Бізнес може переглядати дані щодо зареєстрованих, зупинених податкових накладних, а також результати комісії. Один раз на кілька місяців фіскальна служба оновлює функціонал Е-кабінету. А до кінця року маємо на меті перевести увесь спектр послуг, які надає ДФС, в онлайн-режим. Тобто в електронному вигляді плануємо надавати всі довідки та витяги, створити функціонал для обміну інформацією з центральними органами виконавчої влади, правоохоронними органами, формувати електронні звернення громадян. Крім того, ми хочемо, щоб платники податків мали змогу записуватися на особистий прийом, і, звісно, впроваджуватимемо митну складову в електронному вигляді.

Трапляється, що платники не можуть у повному обсязі використовувати функціонал електронних сервісів, але ми удосконалюємось, усуваємо помилки, працюємо над зміною системи. Упевнений, що наші амбітні плани реалізовуватимуться, адже ДФС має і бажання, і потенціал і, нарешті, фінансові можливості для цього.

Моніторинг

Наше відомство удосконалює і адміністрування. Одним з великих цьогорічних досягнень фіскальної служби у напрямі адміністрування ПДВ та перекриття схем мінімізації цього податку є, безумовно, впровадження автоматизованої системи аналізу ризиків. Система вже довела свою ефективність. Лише за період її роботи у штатному режимі з липня по серпень цього року до бюджету додатково надійшло 3,5 млрд грн, а за період тестового режиму — з квітня по липень — 7 млрд грн. Це ті кошти, які раніше знаходилися в «тіні» і які нам вдалося залучити до бюджету.

Ми змогли перекрити низку лазівок, які бізнес-махінатори використовували для створення фіктивного податкового кредиту. Підприємства, які використовували різні «пересортні» схеми, залишилися без можливостей зареєструвати свої податкові накладні. Тобто система працює і працює достатньо ефективно.

До початку роботи СМКОР (система автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. — прим. ред.) нарахування ПДВ за деклараціями січня — лютого становили 10,4 млрд грн, в період її тестового режиму (середньомісячні нарахування за деклараціями березня — червня 2017 р.) — 12,2 млрд грн, а вже в період повноцінного режиму нарахування серпня (за деклараціями за липень) становили 14,1 млрд грн. Обсяг заблокованих податкових накладних/розрахунків коригування у вересні не перевищує 0,4 %.

Але ми розуміємо, що за кожною заблокованою накладною стоїть конкретне підприємство. Від проблем ніхто не відвертається. Ми вже бачимо певні моменти у СМКОР, які потрібно змінювати чи удосконалювати. До того ж несумлінні платники, «схемники» й надалі шукають шляхи для її обходу. Саме тому для їх зупинення ми маємо постійно розро­бляти нові механізми. Зокрема, наразі працюємо над спрощенням процедур та скорочення строків розгляду документів на підтвердження реальності операцій.

Відсутність схем з ПДВ є запорукою своєчасного і в повному обсязі відшкодування податку. Впровадженням з 1 квітня цього року електронного реєстру відшкодування ПДВ врегульовано всі питання з його поверненням. 95 % всіх заявок бізнесу повертаються протягом 30 днів за результатами камеральної перевірки.

У липні за заявками червня на суму 8,83 млрд грн платникам було повернуто 11,3 млрд грн, у серпні за заявками липня на 10,5 млрд грн відшкодовано 9,6 млрд грн.

За рахунок перекриття схем з ПДВ ми отримали змогу повернути платникам заборгованість попередніх періодів. До 1 квітня обсяг боргів становив 15,3 млрд грн, на сьогодні — 900 млн грн. Тобто йдеться про скорочення заборгованості з відшкодування ПДВ на понад 94 %.

Не перебуває ДФС і осторонь проблеми з поверненням переплат з податку на прибуток. Якщо ще декілька років тому практика збирання податків наперед була нормою і відомі факти, коли у березні бізнес заплатив наперед уже до кінця року, то сьогодні ми повністю відійшли від цього. Більше того, ДФС скорочує обсяг переплат. З початку року цей показник скоротився на понад 20 %. У січні сума переплат становила 18,3 млрд грн, станом на 1 червня — 17,3 млрд грн, на 1 вересня — 14,4 млрд грн.

Діалог

Дуже приємно, що наші досягнення не залишаються осторонь уваги бізнесу. На зустрічах з представниками фіскальної служби керівники компаній неодноразово відзначали позитив. І це є великим досягненням, адже ми перш за все налаштовані на створення сприятливих та рівних умов ведення бізнесу в країні. Цей показник безпосередньо впливає на рівень добровільної сплати податків до бюджетів всіх рівнів.

Ми розуміємо, що всі актуальні, спірні, проблематичні питання можна вирішити у діалозі. ДФС зі свого боку завжди готова до такого діалогу. Наприклад, ми започаткували формат секторальних зустрічей з бізнесом, що дає можливість чіткого розуміння проблематики кожної з галузей, адже під час загальних зустрічей не завжди детально можна розглянути увесь спектр питань, який цікавить представників конкретної сфери. Так ми дізнаємося про реальну ситуацію, існуючі проблеми та знаходимо ефективні шляхи їх вирішення.

Заказажите доставку онлайн, заполнив форму, или по телефону 044 501 06 30

«Горячие линии»

Дата: 26 октября, четверг
Время проведения: с 14:00 до 16:00
Контактный номер: (044) 501-06-42