Интервью

З підприємствами мають спілкуватися податкові інспектори, а не силові структури

10.07.2018 / 17:09

Компанія з іноземними інвестиціями «СКФ Україна» є одним із найбільших підприємств Волинської області. Її внесок у соціально-економічний розвиток регіону є надзвичайно суттєвим. Тільки у 2017 р. річний обсяг продажу продукції компанією становив близько 2 млрд грн, або 7,4 % від загальнообласного. А частка «СКФ Україна» в машинобудівній галузі Волині — 39,6 %. Як працюється іноземному інвестору в Україні та що потрібно для створення стабільного бізнесу, розповів генеральний директор ПрАТ «СКФ Україна» Володимир ЦИБУЛЬСЬКИЙ.

фотоВаша компанія входить до числа найбільших платників податків України. На скільки мільйонів вдалося минулого року поповнити державну скарбницю і який внесок компанія зробила до місцевих бюджетів?

У 2017 р. «СКФ Україна» сплатила сумарно 386 млн грн податків та інших обов’язкових платежів. Це на 22,2 % більше, ніж 2016 р. (315,8 млн грн). Здебільшого приріст податкових платежів відбувся внаслідок зростання заробітної плати. Так, сплата податку на доходи фізичних осіб та військового збору збільшилась на 39,6 %, а єдиного соціального внеску — на 39,1 %. Також на 34,8 % зросла сплата ПДВ на митниці і становить 227 млн грн.

Окремо зазначу, що чималий внесок компанія зробила й у наповнення місцевих бюджетів. Наприклад, сума сплати податку з доходів працівників становить 34,7 млн грн, плати за землю — майже 3 млн грн, податку на нерухоме майно — 430 тис. грн.

Загалом з однієї гривні реалізованої продукції сплата податків та інших обов’язкових платежів становить 19,5 коп., що є найкращим показником серед промислових підприємств Волинської області.

ПрАТ «СКФ Україна» — компанія з майже 100-відсот­ковими іноземними інвестиціями. Наскільки комфортно іноземному інвестору працювати в Україні?

Сьогодні міжнародна Група SKF володіє пакетом 99,89 % акцій «СКФ Україна». За 20 років діяльнос­ті в Україні Група інвестувала в модернізацію та розвиток підприємства понад 120 млн євро. При цьому важливо, що ці кошти вкладаються не лише в обладнання й технології, а насамперед — у розвиток працівників, систему менеджменту, створення безпечних і комфортних умов праці.

Щодо умов для роботи інвестора в Україні, то слід зазначити, що за ці роки покращилось національне податкове та митне законодавство, особливо в частині відшкодування експортного ПДВ, процедур митного оформлення імпорту тощо. До речі, частина цих змін була ініційована керівництвом «СКФ Україна» у співробітництві з комітетами Верховної Ради та ДФС України.

Як ви вважаєте, якою має бути бюджетно-фіскальна політика для стимулювання розвитку бізнесу в Україні?

За останні роки фіскальна політика в Україні наблизилась до стандартів країн ЄС. Я не вважаю, що норми вітчизняного законодавства гірші, ніж у розвинених країнах. Інша справа — підходи та бачення самих працівників фіскальних органів залишаються «вчорашніми»: вони розглядають свої функції не як сервісні, а як каральні. У цьому й полягає основна проблема, яка перешкоджає притоку іноземних інвестицій у державу.

Що, на вашу думку, потрібно для створення стабільного бізнесу в Україні? На що у своїй діяльності робите ставку?

Необхідно гарантувати не на словах, а на ділі непорушність права приватної та акціонерної власності, викорінити таке ганебне явище, як рейдерство, забезпечити однакове безумовне верховенство закону як для бізнесу, так і для органів, що представляють державу. А першим кроком має стати заборона всім силовим структурам держави втручатися в бізнес. З підприємствами мають спілкуватися лише податкові інспектори. Що стосується діяльності нашої компанії, то для стабільності бізнесу ставку робимо на збереження і розвиток висококваліфікованих і технічно підготовлених працівників. У нас діє принцип — нічого важливішого за людину бути не може.

 
За 20 років діяльнос­ті в Україні Група SKF інвестувала в модернізацію та розвиток ПрАТ «СКФ Україна» понад 120 млн євро

Розвиток будь-якої сфери сьогодні тісно пов’язаний із впровадженням інновацій. Наскільки активно компанія застосовує новітні технології, підходи у веденні бізнесу?

Група SKF є одним зі світових лідерів із впровадження інновацій. Така позиція глобальної компанії реплікується на всі 130 заводів Групи, що працюють у 29 країнах світу, в тому числі на заводі в Луцьку. Це стосується не лише придбання нового обладнання і впровадження передових технологій, а й постійного пошуку моделі ведення бізнесу, зокрема в рамках принципів «lean production» — «ощадливого виробництва» — системи, що була запроваджена корпорацією Toyota.

Ваша продукція широко представлена на зовнішніх ринках. Відкриття зони вільної торгівлі якось вплинуло на збільшення експорту?

Понад 96 % продажу нашої продукції припадає на експорт. Найбільшими споживачами є такі відомі компанії, як Volkswagen, MAN, Meritor, Scania та інші. Враховуючи, що ми є частиною глобальної компанії, нам, звісно, значно легше знаходити ринки збуту, ніж іншим підприємствам України. Ще до відкриття зони вільної торгівлі з ЄС ми мали можливості здійснювати поставки в Європу каналами продажу головної ком­панії.

Збут продукції компанія налагодила відмінно, а як щодо постачання сировини?

В організації постачання також величезна роль відведена материнській компанії, адже більшість каналів постачання сировини, матеріалів, обладнання, запасних частин, інструментів і оснащення координується Групою закупівель з Гетеборга. У компанії діє власна логістична структура. Щодо системи закупівель є чіткі правила і стандарти, дотримання яких є обов’язковим і таким, що сприяє оптимізації цього процесу.

Як би ви оцінили рівень комунікації бізнесу та влади?

На місцевому рівні проблем з комунікацією не виникає. На загальнодержавному рівні хотілось би більшого розуміння з боку влади тих труднощів і викликів, з якими бізнес стикається повсякденно. Найбільшою проблемою у взаємовідносинах бізнес — влада залишається безпідставне втручання силових структур у господарську діяльність бізнесу.

З 1998 р. ПрАТ «СКФ Україна» (до 16 лютого 2007 р. — ВАТ «Луцький підшипниковий завод») входить до складу корпорації SKF. Спеціалізація підприємства — виробництво роликових конічних та голчатих підшипників, компонентів підшипників. Товари SKF, вироблені в Україні, постачаються до 40 країн світу. Найбільше експортують до Німеччини, Італії, Швеції, Бразилії, США, Японії.
Генеральний директор ПрАТ «СКФ Україна» — Володимир Цибульський.

Розмову вела 
Ірина РИБНІЦЬКА

Заказажите доставку онлайн, заполнив форму, или по телефону (044) 223-24-06

«Горячие линии»

Дата: 2 августа, четверг
Время проведения: с 14:00 до 16:00