Аналитика

Законодавство

10.12.2018 / 09:20

Режим роботи ЦОП у період дії воєнного стану
У зв’язку із набранням чинності Законом України від 26.11.2018 р. № 2630-VIII «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» в регіонах, де введено правовий режим воєнного стану (Він­ницька, Луганська, Миколаївська, Одеська, Сумська, Харківська, Чернігівська, Донецька, Запорізька, Херсонська області), робота органів ДФС, зокрема центрів обслуговування платників (далі — ЦОП), забезпечується відповідно ст. 9 Закону України від 12.05.2015 р. № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану». Це означає, що така робота здійснюється виключно на підставі та в межах повноважень, визначених Конституцією, Податковим та Митним кодексами та іншими законами, що регламентують роботу органів ДФС.
Прийом суб’єктів звернень у ЦОП здійснюватиметься за регламентом ГУ ДФС:
початок робочого дня — о 09.00;
перерва на обід — з 13.00 до 13.45;
закінчення робочого дня — о 18.00;
у п’ятницю — о 16.45.
З метою забезпечення безпеки відвідувачів та працівників, залучених до роботи в ЦОП, у разі виникнення позаштатних ситуацій та за наявності достатніх підстав керівником ЦОП за погодженням з координатором ЦОП може бути прийнято рішення про тимчасову зміну графіка роботи ЦОП. Інформація про такі зміни надаватиметься на регіональному субсайті та безпосередньо у ЦОП.

В особливий період Нацбанк може ухвалювати окремі рішення про необхідність запровадження додаткових заходів
На час воєнного стану, введеного строком на 30 днів у 10 областях України, банківська система і надалі працюватиме в звичайному режимі.
Нацбанк у разі необхідності ухвалюватиме окремі рішення стосовно порядку, обсягів та термінів запровадження додаткових заходів, що зумовлюють функціонування банківської системи України в особливий період.
Таку норму з метою забезпечення надійності та стабільності банківської системи в умовах воєнного стану містить постанова Правління Нацбанку від 28.11.2018 р. № 132 «Про особливості функціонування банківської системи України в умовах особливого періоду».
Постанова набрала чинності з 29.11.2018 р.

Пенсійний фонд затвердив план перевірок на 2019 р.
Наказом Пенсійного фонду України від 29.11.2018 р. № 187 затверджено Річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) на 2019 р.
До плану перевірок включено 1053 юридичні та фізичні особи — підприємці із середнім та високим ступенем ризику.
Предметом перевірок є додержання законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.
З планом перевірок можна ознайомитись на інформаційній сторінці веб-порталу Пенсійного фонду у розділі «Головна» › «Послуги» › «Страхувальникам» › «Графіки перевірок».

З 1 січня діятиме електронний документообіг в банківській системі
Нацбанк постановою Правління від 27.11.2018 р. № 130 затвердив Правила застосування переліку документів, що утворюються в діяльності Нацбанку та банків України. Як наслідок, він уможливив електронний документообіг в банківській системі. 
Відтепер Правила містять 13 розділів замість 19. При цьому вони стали удвічі коротшими: завдяки систематизації та уніфікації статей, а також усуненню дубляжу та видаленню неактуальних видів документів — із 1296 статей старої версії Правил у прийнятому документі залишилося 600 статей.
Правила традиційно визначають:
організацію поповнення Національного архівного фонду відповідно до Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи»;
види документів, що створюються під час діяльності Нацбанку та банків України;
строки їх зберігання незалежно від виду носія, на якому вони складені (паперовий чи електронний).
Очікується, що застосування нових Правил сприятиме зменшенню вит­рат на формування та зберігання документів у Нацбанку та банках України.
Постанова набере чинності з 01.01.2019 р.

«Горячие линии»

Дата: 2 мая, четверг
Время проведения: с 14:00 до 16:00
Контактный номер: (044) 501-06-42