Интервью

Оксана ТОМЧУК: «80 % послуг ДФС для бізнесу переведено в онлайн»

10.12.2018 / 12:56
Оксана ТОМЧУК:  «80 % послуг ДФС для бізнесу переведено   в онлайн»

На переконання в. о. начальника ГУ ДФС Оксани ТОМЧУК у Дніпропетровській області, одним із важливих завдань фіскальної служби є гармонізація партнерських відносин між платниками податків і державою, створення атмосфери довіри і порозуміння. Яким чином дотримання такого підходу позначається на надходженнях коштів до бюджетів усіх рівнів та підвищенні податкової культури, вона розповіла в інтерв’ю «Віснику».

Оксано Валентинівно, чи збільшилися надходження від платників податків Дніпропетровського регіону до бюджетів усіх рівнів порівняно з попередніми роками та які податки з цієї суми складають левову частку надходжень?

— Дніпропетровська область — це один із провідних регіонів України, економічний розвиток якого значною мірою визначає загальну ситуацію у державі. Передусім це потужна промисловість, високорозвинені транспортна та фінансова інфраструктури, сприятливе географічне положення, багаті природні ресурси та родючі землі.

У Дніпропетровській області зареєстровано 246,7 тис. платників податків, із них: 103,4 тис. юридичних осіб, 141,5 тис. фізичних осіб — приватних підприємців та 1,8 тис. самозайнятих осіб.

У результаті досягнення розумної збалансованості у взаємостосунках між Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області і платниками податків з року в рік вдається забезпечувати збільшення надходжень грошових коштів до бюджетів усіх рівнів, і про це свідчать цифри. З початку 2018 р. органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено надходження до бюджетів усіх рівнів (з урахуванням Дніпропетровського управління Офісу ВПП ДФС та Дніпропетровської митниці ДФС) 75 млрд 675,9 млн грн, що на 15 млрд 939,4 млн грн перевищує показник відповідного періоду минулого року.

Єдиного внеску на загально­обов’язкове державне соціальне страхування у січні — жовтні поточного року зібрано 11 млрд 028,7 млн грн, що перевищує минулорічні показники на 1 млрд 951,5 млн грн.

Левову частку платежів до зведеного бюджету (62,5 %) із загальної суми становлять надходження за такими платежами:

  • ПДФО (16 млрд 703,6 млн грн, або 22,07 %);
  • ПДВ (16 млрд 655,3 млн грн, або 22,01 %);
  • податок на прибуток підприємств (13 млрд 944,9 млн грн, або 18,43 %).

Які результати правової діяльності Головного управління ДФС у Дніпропетровській області у 2018 році?

— Протягом січня — жовтня 2018 р. (станом на 01.11.2018 р.) на розгляді у судах перебувало 8 314 справ на 11 млрд 333,3 млн грн, що на 2019 справ, за сумою — на 355,8 млн грн, менше порівняно з аналогічним періодом 2017 р.

З початку цього року на користь органів державної фіскальної служби вирішено 1 183 справи на суму 2 млрд 427,6 млн грн.

За позовами територіальних органів ГУ ДФС до платників податків перебувало на розгляді 1 625 справ на суму 2 млрд 943,6 млн грн. Це позови щодо стягнення податкового боргу, визнання боржника банкрутом та приєднання кредиторських вимог у справах про визнання боржника банкрутами, надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, накладення арешту на кошти та інші цінності, що зна­ходяться у банку тощо. Розглянуто у судах різних інстанцій 429 справ на суму 1 млрд 140,5 млн грн, на користь органів ДФС вирішено 421 справу на суму 1 млрд 139,6 млн грн.

На сьогодні районні інспекції виконують лише сервісні функції. Наскільки зручніше стало працювати у такому форматі? Чи забезпечує це більш якісні консультування та допомогу платникам податків?

— Кардинальне покращення сервісів, а також реформування й оптимізація структури ДФС — це ті зроблені кроки, які привели до позитивних зрушень. Запровадження низки електронних сервісів, спрощення процедур, зменшення кількості контактів фахівців служби із платниками зекономило час обом сторонам. Фактично 80 % усіх послуг, які можуть надаватися ДФС малому та середньому бізнесу, переведено в онлайн. Платнику немає потреби звертатися навіть у центри обслуговування платників (ЦОП), які працюють за принципом єдиного вікна.

Проте слід зазначити, що в органах ГУ ДФС у Дніпропетровській області працюють 36 ЦОП, де створено комфортні умови для сервісного обслуговування платників податків та громадян, які бажають отримати податкові консультації та інші адміністративні послуги, що належать до компетенції органів ДФС.

Центрами обслуговування платників забезпечується надання 30 видів адміністративних послуг, 17 з яких — безкоштовні.

У структурі наданих адміністративних послуг найбільшу питому вагу   (41 %) займають послуги з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків. Так, за січень — жовтень 2018 року мешканцям регіону видано понад 139,1 тис. карток.

Другою за кількістю звернень, понад 53,9 тис., є послуга з видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків про суми виплачених та утриманих доходів.

Активно послугами Центрів користуються й підприємці — «спрощенці».

Протягом поточного року 26,3 тис. осіб звернулися для надання витягу з реєстру платників єдиного податку, 23,1 тис. осіб — для реєстрації платника єдиного податку, та 20,7 тис. осіб — для реєстрації Книги обліку доходів та Книги обліку доходів і витрат платника єдиного податку.

Чи є результати від проведення комплексних заходів, спрямованих на детінізацію ринку праці та вдосконалення контролю за оформленням трудових відносин із найманими працівниками?

— Інформаційно-роз’яс­нювальна кампанія, проведена працівниками фіскальних органів, дала хороші результати. Вже у вересні поточного року надано майже 37 тис. повідомлень про прийняття працівника на роботу, а у жовтні їх кількість зросла до 50 тис. при середньомісячному показнику 24,7 тис. повідомлень.

Крім того, зросла кількість зареєстрованих ФОП. За результатами контрольно-перевірочних заходів, а також роз’яснювальної роботи фіскальних органів, у жовтні 2018 р. офіційно працевлаштовано 794 наймані особи, що на 560 більше, ніж у вересні поточного року.

Слід зазначити, що контрольно-перевірочні заходи з обстеження об’єктів на предмет легальної зайнятості населення тривають: здійснюються обстеження виробничих, торговельних приміщень юридичних та фізичних осіб, місць ведення підприємницької діяльності. Це стосується найбільш ризикових сфер послуг, де роботодавці найчастіше використовують нелегальну найману працю, а саме: стоматологічних, перукарських послуг, СТО, ресторанного бізнесу, оптової та роздрібної торгівлі, будівництва, сільського господарства.

У жовтні поточного року проведено 18 фактичних перевірок суб’єк­тів господарювання — юридичних осіб, за результатами яких виявлено 118 осіб, які працювали за договорами цивільно-правового характеру, що мають ознаки трудових договорів.

Крім того, ГУ ДФС щомісяця ініціює зустрічі з керівниками підприємств щодо питань підвищення рівня заробітної плати та легалізації найманої праці.

За результатами співбесід підвищили рівень заробітної плати керівники 1 598 підприємств, внаслідок чого додаткові надходження ПДФО становлять 3 млн 513,0 тис. грн, військового збору — 368,0 тис. грн, єдиного соціального внеску — 3 млн 639,0 тис. грн.

Підсумовуючи, зазначу, що Головне управління ДФС у Дніпропетровській області на сьогодні не ставить собі за ціль перевірити та оштрафувати. Дотримання трудового законодавства роботодавцями дає їм можливість працювати виключно в правовому полі, бути сумлінними платниками, створювати нові робочі місця, дбати про нові інвестиції, наповнювати бюджет задля підвищення добробуту громадян. Найголовніше — щоб працівник був офіційно оформлений та соціально захищений.

«Горячие линии»

Дата: 2 мая, четверг
Время проведения: с 14:00 до 16:00
Контактный номер: (044) 501-06-42