Аналитика

Комплаєнс стратегія: які мотиви та стимули платників податків?

19.08.2019 / 09:48

Тема податкового комплаєнсу зацікавлює все більше коло читачів. Тож не дивно, що нещодавно «Вісник» докладно розповів про цю новомодну тенденцію (2019, № 27 — 28, С. 50—52). Журнал акцентував увагу на важливості коплаєнсу для платників податків.

Контролюючі органи також не хочуть бути осторонь податкового комплаєнсу. Як повідомила прес-служба ДФС, у рамках реалізації Програми ЄС «Підтримка державного управління фінансами для України — EU4PFM» міжнародні експерти провели у ДФС семінар та робочу сесію на тему «Стратегія сприяння добровільному дотриманню податкового законодавства (Комплаєнс стратегія)». Участь у заході, окрім представників ДФС та ДПС, взяли спеціалісти Мінфіну, Представництва Європейського Союзу в Україні, Представництва Міжнародного валютного фонду в Україні та Департаменту казначейства США.

З точки зору контролюючих органів, податковий комплаєнс розглядається як комплекс мотивів та стимулів платників, які спонукають їх дотримуватися вимог податкового законодавства та законодавства зі сплати ЄСВ.

Учасники обговорювали основні передумови податкового комплаєнсу, мотиви та стимули платників, що формують культуру сплати податків, складові комплаєнс стратегії, очікувані результати її запровадження, знайомилися з кращими практиками у цій сфері, планували подальші дії.

Фактично йдеться про перший крок на шляху до якісних змін у підходах до податкового адміністрування та сприйнятті податкових органів платниками. Очікується, що запровадження цієї стратегії дасть змогу вивести відносини з платниками на зовсім новий рівень, який ґрунтується на довірі та партнерстві. Розробка та запровадження комплаєнс стратегії надасть змогу мінімізувати ризики недотримання платниками вимог податкового законодавства, допомогти платникам уникнути найбільш поширених помилок в майбутньому, максимально спростити подання звітності та сплату податків, спільно вирішувати проблеми та усувати перешкоди.