Интервью

«Ми сподіваємося на більш зважену регуляторну політику держави»

08.07.2016 / 18:29

Керівник компанії «САН ІнБев Україна» Денис Хренов — про ринкові тенденції, плани з розвитку та державне регулювання.

фото

«САН ІнБев Україна» — один з найбільших платників податків в Україні. У І кварталі 2016 року компанія перерахувала до зведеного бюджету 192,5 млн гривень. Це на 52% більше, ніж за відповідний період минулого року. Всього за 2015 рік «САН ІнБев Україна» сплатила податків і зборів на 844,1 млн гривень, Незважаючи на те, що останній рік ринок пива перебуває в кризі: споживання та виробництво хмільних напоїв скорочується, а конкуренція, навпаки, зростає. Тому виробникам доводиться постійно працювати над зростанням якості та розширенням асортименту. Про антикризові кроки компанії журналу «Вісник. Рейтинг» розповів виконуючий обов'язки генерального директора компанії «САН ІнБев Україна» Денис Хренов.

Минулого року виробництво пива скоротилося в середньому на 20%. На скільки зменшилися продажі і з чим це пов'язано?

Весь минулий рік ринок пива перебував у кризі — тренд падіння торкнувся абсолютно всіх гравців. Несподіване й абсолютно необґрунтоване, на наш погляд, посилення регулювання відбулося на тлі економічної рецесії, значного зниження купівельної спроможності та споживчих настроїв. Разом із впливом військового конфлікту на сході країни це призвело до рекордного за останні декілька років скорочення продажів і відповідно виробництва.

З 1 липня минулого року щодо пива стали діяти всі обмеження і дозвільні процедури, притаманні регулюванню міцних алкогольних напоїв, та абсолютно невластиві обороту пива. Крім прямого впливу на ринок пива та реклами, ці зміни завдали величезного фінансового збитку всім супутнім галузям, ­особливо фермерам, які вирощують пивоварний ячмінь, малому бізнесу у зв'язку з необхідністю купувати ліцензії, касові апарати тощо.

Крім цього, триває постійне посилення регуляторного тиску. У 2014 — 2016 рр. акцизний податок з продукції збільшився майже втричі — з 0,87 грн/л до 2,48 грн/л. А якщо ми візьмемо ще більш тривалий період, ми побачимо, що зміни, які відбулися на ринку, просто драматичні. 2008 року було вироблено 330 млн дал пива, 2015 р. — уже 194,6 млн дал, тобто всього за 7 років виробництво пива впало майже наполовину. При цьому, як правило, такі нововведення були раптовими й незапланованими, і виробники просто не встигали підготуватися до зміни обставин.

Які Ваші прогнози щодо розвитку ринку до кінця цього року? Чи можна говорити про вихід деяких компаній з ринку?

Торік деяким компаніям уже фактично довелося покинути ринок. Цього року ми сподіваємося на більш зважену регуляторну політику держави.

Чи плануєте розширювати асортимент? Як сильно і за рахунок яких позицій?

З початку 2016 року ми запустили вже декілька інновацій. Ми зварили унікальне міцне пиво за традиційним баварським рецептом — «Майбок» під брендом Taller. Наша пропозиція — для поціновувачів міцного і глибокого, насиченого смаку.

Крім цього, ми оновили дизайн упаковки бренда «Рогань». Як і раніше, при варінні витримується традиційна технологія пивоваріння, але разом з тим кожен сорт був переосмислений і представлений індивідуально, з дотриманням побажань споживачів. Попереду ще багато цікавих і смачних інновацій. Зазначу, що в нас один з найбільш широких портфелів на ринку, представлений у різних сегментах. Ми розвиваємо наші бренди зі світовою славою та історією, такі як Corona, BUD, Stella Artois, Leffe, Hoegaarden, Becks, Lowenbrau, Spaten, Staropramen, і не забуваємо про наші локальні бренди-лідери: «Чернігівське», «Рогань», «Янтар».

Цього року Київ увів заборону на продаж пива в усіх малих архітектурних формах. Чи позначиться це на продажах компанії? Якщо так, то чому?

Насамперед треба зазначити, що таке рішення Київради не просто незаконне, а є цинічним нехтуванням Конституції та законів України. Будь-які рішення органи місцевого самоврядування мають ухвалювати в рамках їхніх повноважень у порядку, передбаченому законом, а також узгоджувати з чинним законодавством. У цьому випадку не виконано жодної вимоги закону щодо принципів регуляторної політики та процедури проходження регуляторних актів у сфері підприємницької діяльності.

Про роботу з підприємствами галузі навіть не йдеться. Рішення ухвалено без внесення до порядку денного сесії. Текст рішення не був доступний аж до його оприлюднення, та чи був він узагалі на момент голосування, також залишається загадкою.

Рішення грубо суперечить і профільному законодавству, а саме Закону України про державне регулювання виробництва й обігу алкогольних напоїв, згідно з яким пиво може реалізовуватися на всіх торгових майданчиках без обмеження за площею. Це рішення є також антиконкурентним і дискримінаційним. Тому такий протиправний крок виглядає як відвертий популізм з боку чиновників й окремих політичних сил, а не крок у напрямі до розв'язання соціальної проблеми.

Такі протиправні дії органів влади місцевого самоврядування явно не сприяють поліпшенню як економічної ситуації, так й інвестиційної привабливості країни. Але, крім цього, вони також не сприяють і досягненню декларованих цілей, а саме — захисту здоров'я населення. Сьогодні Україна посідає одне з останніх місць за споживанням пива в Європі і разом з тим — у лідерах не тільки за споживанням міцного алкоголю, а й за тіньовим оборотом алкоголю. Згідно з даними Все­світньої Організації Охорони здоров'я у нашій країні щороку продається і споживається українцями сотні мільйонів літрів горілки невідомого походження, від якої гине понад десять тисяч людей щороку. Однак традиційно влада бореться із бізнесом, який працює законно, який не становить й 1% від загальної проблеми. При цьому десятки тисяч підприємців та їхніх працівників вкотре залишаться без роботи та засобів до існування, наближаючи країну до соціального колапсу.

Київ розглядає можливість обмежити продаж алкоголю у всіх роздрібних магазинах після 23.00. За аналогією з іншими українськими містами, де таке рішення вже діє, до яких наслідків воно може призвести?

На наш погляд, це не сприятиме вирішенню проблеми зловживання алкоголем, навпаки, це може призвести до зворотних наслідків. Як свідчить практика, за наявності попиту пропозиція обов'язково буде. От тільки це буде нелегальна продукція, украй небезпечна для здоров'я людей. При цьому й держава втрачатиме податкові надходження від заміщення легальних продажів підпільною торгівлею всілякого роду фальсифікатом.

Які у вашій компанії є побажання щодо поліпшення комунікацій з ДФС?

Щодо цього є два важливих для нас моменти. Під час внесення будь-яких змін до нормативно-правового регулювання господарської діяльності, оподаткування, звітності потрібно враховувати, який вплив це матиме на бізнес. Єдиним мірилом успішності реформ має бути зростання економіки, що незмінно приведе до розвитку всіх інших інститутів держави та суспільства, як це відбулося в усіх провідних економіках світу. Ухвалення незбалансованих рішень, можливо, і з короткостроковими фіскальними вигодами, буде руйнівним для економіки в середньо- та довгостроковій перспективі і стане перешкодою для становлення реальної економічної незалежності нашої країни.

ДОСЬЄ

«САН ІнБев Україна» — лідер українського пивоварного ринку та представляє найбільшу у світі пивоварну компанію: Anheuser-BuschInBev. За підсумками 2015 року частка компанії на ринку в натуральному вираженні становила 32,4%.
«САН ІнБев Україна» об'єднує Чернігівський (потужності — 1 млн л пива на день), Харківський (6 млн л на рік) та Миколаївський (32 тис. пляшок на годину) підрозділи компанії. Портфель пивних брендів складається з глобальних ТМ: Bud, Corona Extra, Stella Artois, Вeck's; міжнародних ТМ: Corona, Staropramen, TALLER, Hoegaarden, Leffe, Lowenbrau, Franziskaner, Spaten; а також локальних ТМ: «Чернігівське», «Рогань», «Янтар», «Жигулівське», DAO.
Денис Хренов отримав диплом за спеціальністю «Правознавство» Національного університету «Києво-Могилянська академія», проходив навчання за програмами бізнесосвіти INSEAD та МІБ (Міжнародний інститут бізнесу). Свою кар'єру в «САН ІнБев Україна» він розпочав у 2006 році, згодом очоливши підрозділ правових питань і корпоративних відносин. 2015 року був призначений на посаду виконуючого обов'язки генерального директора «САН ІнБев Україна».

 

Спілкувався Анатолій РАКИЦЬКИЙ

Заказажите доставку онлайн, заполнив форму, или по телефону (044) 223-24-06

«Горячие линии»

Дата: 9 апреля, четверг
Время проведения: с 14:00 до 16:00
Контактный номер: (044) 501-06-42