Интервью

«Через зростання пасажиропотоку цього року прибуток у нас буде набагато більшим»

08.07.2016 / 19:42

Генеральний директор Міжнародного аеропорту «Львів» Тетяна Романовська – про нових перевізників, перспективні маршрути та фінансові досягнення підприємства.

Минулий рік міжнародний аеропорт «Львів» ім. Данила Галицького завершив із прибутком 72,7 млн гривень. Цього року підприємство планує збільшити фінансові показники. За рахунок чого аеропорт планує наростити пасажиропотік, які нові перевізники можуть з’явитись у «Львові», як зміниться географія маршрутів, — Про це журналу «Вісник. Рейтинг» розповіла генеральний директор державного підприємства «Міжнародний аеропорт «Львів» ім. Данила Галицького» Тетяна Романовська.

фотоЯкі перспективи розвитку аеропорту «Львів»? Які нові авіакомпанії планують літати з вашого аеропорту найближчим часом?

Нещодавно аеропорт брав участь у великій авіаційній конференції Routes у польському Кракові. Там ми провели переговори про можливий початок польотів зі Львова з такими авіакомпаніями, як Wizz Air, «Бєлавіа», AirBaltic, Czech Airlines, Nordic Air, Air Berlin.

Але для нас у пріоритеті зараз, звичайно ж, повернення до Львова авіакомпанії Wizz Air. Ми майже домовилися з ними про відновлення польотів. Ця авіакомпанія припинила літати зі Львова у квітні минулого року. Вони забезпечували аеропорту 18% від загальної кількості рейсів.

Куди і коли Wizz Air може розпочати польоти, насамперед зі Львова?

За тими самими напрямками, звідки він літав і раніше з нашого аеропорту. Це італійські міста Венеція та Мілан, німецькі Дортмунд і Меммінген. Єдине, що виконувати польоти буде не Wizz Air Ukraine, а Wizz Air Hungary.

Якщо Wizz Air влаштує наша ціна за обслуговування, то вони можуть почати польоти вже з кінця жовтня.

Лідер серед європейських лоукостерів Ryanair цікавиться аеропортом Львова?

Це дуже цікавий перевізник, однак він не хоче платити аеропорту ту ціну за обслуговування, яку ми пропонуємо навіть з максимальними знижками. Нещодавно ми отримали від них комерційну пропозицію. Крім того, ми з ними зустрічалися в Кракові і спілкуємось електрон­ною поштою, зараз чекаємо їхнього приїзду на переговори до Міністерства інфраструктури України. Поки не можу озвучити інформацію про те, за якою ціною вони готові літати. Але для того, щоб забезпечити прибуття цього авіаперевізника, ми маємо подумати про те, як ми зможемо компенсувати вартість послуг, наданих за аеропортове обслуговування у «Львові». Зараз ми обговорюємо це питання з Мінінфраструктури, а також думаємо про те, як розвивати в аеропорту ринок неавіаційних послуг, таких як ресторани, магазини, паркування тощо, щоб мати можливість усе-таки обслуговувати рейси Ryanair.

За якими напрямками хоче літати зі Львова Ryanair?

Загалом вони зацікавлені літати за будь-якими з напрямків, куди вже сьогодні вони здійснюють польоти зі своєї мережі. Ми поки запропонували їм виконувати польоти двічі-тричі на день зі Львова до польського аеропорту Модлін, що розташований недалеко від Варшави і де є одна з баз Ryanair. Це було б зручно львівським пасажирам – вони змогли б летіти з цього самого аеропорту одним із 30 напрямків Ryanair.

Попит на це є. 75% приросту пасажиропотоку за перший квартал поточного року основних польських аеропортів, що межують із Західною Україною, забезпечили наші співвітчизники. Вони їдуть з України, щоб полетіти з польських аеропортів до інших країн Європи.

Крім того, з огляду на попит на нашому ринку логічно було б, щоб Ryanair почав літати до Італії, Німеччини, Іспанії, Португалії.

Ryanair відомий тим, що аеропорти йому самі доплачують за польоти до них. Чи буде «Львів» платити цьому перевізникові?

Ні. Вони готові платити нам за обслуговування рейсів. Поки що ми не готові оприлюднити ці цифри. Не такі суми, як платять звичайні наші авіакомпанії-клієнти, але це й не нуль.

Вони можуть почати літати дуже швидко і привезуть відразу багато пасажирів за рахунок дуже низьких цін на авіаперевезення.

Коли Ryanair може почати польоти до «Львова»?

Про це ще рано говорити. Однак я гадаю, якщо Ryanair заходитиме в Україну, то вони почнуть польоти як мінімум ще й з Києва. Ми не претендуємо на те, щоб бути єдиними.

А один із найпотужніших конкурентів Ryanair – easyJet – готовий почати польоти зі «Львова»?

Поки що ми не розмовляли з цими хлопцями. Для більш масштабних переговорів з різними авіакомпаніями ми принципово хочемо провести авіаційну конференцію Routes у «Львові». Нещодавно в нас була інспекція організаторів цієї конференції, і ми беремо участь у тендері на проведення такого заходу у Львові наступного року. Як свідчить практика проведення таких конференцій, вона сприяє тому, що з аеропорту – організатора заходу починають польоти як мінімум п'ять авіакомпаній – учасників подібної конференції.

Коли може відбутися ця конференція?

Ми дуже просимо, щоб вона відбулася на початку наступного року, в переддень літньої навігації 2017 року. Організатори хотіли на червень. Та якщо вона відбудеться в червні або липні 2017 року, то авіаперевізники розглядатимуть польоти зі «Львова» тільки на сезон літньої навігації 2018 року, а ми хочемо залучити нові авіакомпанії вже на літо наступного року.

З планами на міжнародні польоти більш-менш зрозуміло. Але з аеропорту останнім часом почали виконуватися нові внутрішньоукраїнські рейси. Чи плануєте розвиватися й у цьому напрямку?

Зі Львова почали виконуватися польоти до Івано-Франківська. Але, по суті, це підвозні літаки під рейси авіакомпанії «Роза вітрів» до Італії з цього аеропорту.

Крім того, авіакомпанія «Мотор Січ» планувала літати в Ужгород. Раніше вони виконували польоти за маршрутом Київ-Ужгород. Потім вони вирішили зробити на цьому рейсі зупинку у Львові, щоб дорогою збирати пасажирів. Однак нещодавно аеропорт Ужгорода закрили, тому «Мотор Січ» літає поки що тільки за маршрутом Київ-Львів.

Літак «Мотор Січі» стоїть у нас між виконанням київського рейсу п’ять годин. Щоб літак не простоював, ми пропонуємо їм виконувати рейси від нас до Одеси, Херсона або Мінська. Але в авіакомпанії поки що все не вирішили — ще йдуть переговори та розрахунки.

Тобто з нових регіональних рейсів можна очікувати польотів на південь країни?

Так. Однак для авіакомпанії «Мотор Січ» поки що більш цікавими є рейси до Мінська. Їм вигідніше перевозити пасажирів на південь за маршрутом Львів-Київ-Одеса.

Як ви можете оцінити фінансовий стан аеропорту? Наскільки сильний податковий тягар на «Львів»?

Податковий тиск дуже сильний. Якщо минулого року аеропорт мав виплатити державі як своєму акціонеру 30% дивідендів, то цьогоріч усі держпідприємства зобов’язані перерахувати до держбюджету 75% отриманого чистого прибутку. Це дуже багато.

Загалом фінансовий стан аеропорту непоганий. Це пов’язано із зростанням пасажиропотоку. У травні поточного року пасажиропотік збільшився порівняно з аналогічним періодом 2015 року на 34%, а кількість рейсів — на 28%. Якщо порівнювати січень — травень 2016 року з таким самим періодом минулого року, то зростання пасажиропотоку становило 17%, а рейсів — 18%.

У 2015 році аеропорт отримав 72,7 млн гривень прибутку. У результаті ми сплатили податок на прибуток у розмірі 18%, тобто 13,3 млн гривень. Через зростання пасажиропотоку в цьому році прибуток у нас буде набагато більшим, ніж торік.

Сподіваємося, що позитивно на прихід нових авіакомпаній і, як наслідок, зростання пасажиропотоку вплине нещодавно оприлюднена програма про надання знижок на обслуговування в аеропорту перевізникам, які відкриватимуть нові маршрути. Ця програма також поширюватиметься на авіакомпанію Wizz Air. Крім того, ми готуємо до підписання доповнення до угоди про співпрацю з перевізником «Міжнародні авіалінії України» щодо збільшення обсягу пасажиропотоку.

ДОСЬЄ

Державне підприємство «Міжнародний аеропорт «Львів» ім. Данила Галицького» — найбільший аеропорт у Західній Україні за пасажиропотоком і картою розльоту. Розташований на відстані 6 км від центру міста. Маршрутна мережа аеропорту складається з 32 напрямків (30 міжнародних і 2 внутрішні). До чемпіонату Євро-2012 на території аеропорту було збудовано новий аеровокзальний комплекс, що відповідає міжнародним стандартам і вимогам ICAO (Міжнародна організація цивільної авіації) та IATA (Міжнародна асоціація повітряного транспорту).
Тетяна Романовська здобула вищу освіту у Львівській комерційній академії (факультет Міжнародних економічних відносин, спеціальність «Економіст зі знанням іноземної мови»). До призначення на посаду гендиректора міжнародного аеропорту «Львів» ім. Данила Галицього з 2014 року працювала менеджером з розвитку бізнесу компанії Equity Aviation Services Ltd (Танзанія). У 2013 — 2014 роках працювала на посадах керівника проектів/заступника керівника об’єкта «Аеропорт «Сочі»; вересень 2011 — жовтень 2012 — начальник аеровокзального комплексу аеропорту «Львів»; травень 2011 — серпень 2011 — в. о. гендиректора міжнародного аеропорту «Львів», 2006 — 2011 — начальник аеровокзального комплексу міжнародного аеропорту «Львів», 1995 — 2005 — менеджер з організації міжнародних рейсів міжнародного відділу ДП «Львівські авіалінії».

 

Спілкувався Геннадій Аннєнко

Заказажите доставку онлайн, заполнив форму, или по телефону (044) 223-24-06

«Горячие линии»

Дата: 7 мая, четверг
Время проведения: с 14:00 до 16:00
Контактный номер: (044) 501-06-42