Новости

Новый уровень сервисного обслуживания налогоплательщиков

У м. Чернігові 2 — 3 березня 2011 р. відбувся Всеукраїнський семінар-нарада на тему «Забезпечення якісного проведення деклараційної кампанії 2011 року. Створення сприятливих умов для подання і заповнення податкових декларацій».

У роботі семінару взяли участь Голова ДПС України Віталій ЗАХАРЧЕНКО, заступник Голови ДПС України Сергій ЛЕКАРЬ, голова держадміністрації Чернігівської області Володимир ХОМЕНКО, голова ДПА у Чернігівській області Валентин ОСИПЕНКО, керівники структурних підрозділів державної податкової служби.


Голова ДПС України Віталій ЗахарченкоБізнес — у площину  закону

Відкриваючи захід, Голова ДПС України Віталій Захарченко, зокрема, наголосив, що настав час якісно змінити роботу податкової служби і насамперед значно підвищити рівень сервісного обслуговування платників податків. За його словами, бізнес повинен функціонувати у площині закону, а державні органи мають надавати можливість сумлінним платникам працювати в комфортних умовах.

«Пріоритети нашої діяльності зараз — це поліпшення сервісу для платників та відмова від фіскальних методів. Нове податкове законодавство, численні заходи щодо реорганізації роботи податкової служби покликані насамперед підтримати вітчизняний бізнес та стимулювати розвиток української економіки», — зазначив Віталій Захарченко.

Він поінформував учасників семінару-наради, що 2011 рік ознаменується новими підходами у стратегії формування національного плану перевірок платників податків. Перевірятимуться лише ті з них, хто мають ризики щодо несплати податків або при неодноразовому нагадуванні про існуючі ризики не вживають заходів щодо їх усунення.

ДПС України заборонено проведення фактичних перевірок суб’єктів господарської діяльності — фізичних осіб до кінця першого півріччя 2011 р., а також ухвалено принципове рішення у цьому році зменшити кількість планових документальних перевірок суб’єктів господарювання на 30% порівняно з минулим роком.

За словами глави податкового відомства, добре зарекомендувала себе ризикоорієнтована система відбору підприємств до перевірок.

«Ми бачимо сумнівних і сумлінних платників податків. І це дає відчутні результати в роботі: завдяки нашим реальним заходам з детінізації суттєво збільшено надходження до бюджетів», — зазначив Голова ДПС України.

Про переваги «горизонтального моніторингу»

Було озвучено намір податкової служби впроваджувати нові пілотні проекти щодо обслуговування великих платників податків. Йдеться про впровадження інших сервісних підходів з використанням «горизонтального моніторингу».

Як свідчить світовий досвід, такий моніторинг має значні переваги, які полягають у підвищенні рівня довіри до податкових документів платників податків з боку податкових органів, зменшенні кількості перевірок та їх тривалості. Завдяки взаємному постійному моніторингу податкових ризиків знижується адміністративне та виконавче навантаження на платників при виконанні обов’язкових податкових процедур. Також усуваються перешкоди у їх діяльності через запровадження електронних процедур адміністрування та мінімізацію суб’єктивного людського фактора.

Цей метод застосовуватиметься щодо тих великих платників податків, які мають бюджетоформуюче значення для держави та високий ступінь податкової надійності.

При цьому перевірка звітності цих платників здійснюватиметься незалежною аудиторською компанією.

Для реалізації пілотних проектів створено робочу групу за участю працівників податкової служби, членів громадських об’єднань підприємців та фахівців Аудиторської палати.


Сергій СОБУЦЬКИЙ