Новини

Податковий компроміс

09.04.2015 / 12:54
Податковий компроміс

Комітетом Верховної Ради України з питань податкової та митної політики роз’яснено деякі положення Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу».

Зазначено, що норма Податкового кодексу не містить заборони щодо застосовування податкового компромісу після закінчення процедури судового оскарження, результатом якого є судове рішення, що набрало законної сили, на користь платника податків (податкові повідом-лення-рішення (далі - ППР) визнано неправомірними та скасовано), тому у платника податків у такому випадку залишається право самостійно визначити заниження податкових зобов’язань та подати відповідний уточнюючий розрахунок. Податкова перевірка згідно з процедурами податкового компромісу за періоди, щодо яких вже проводилась документальна перевірка за тими самими питаннями, платника податків, який подав уточнюючий розрахунок, контролюючим органом призначатися не може.

Для податкових зобов’язань, які є не узгодженими внаслідок незакінчення процедури судового та/або адміністративного оскарження, та для інших неузгоджених податкових зобов’язань, до яких закон встановлює можливість застосування податкового компромісу, достатніми для застосування податкового компромісу є подання заяви про намір досягнення податкового компромісу та сплата 5% від визначеної в ній суми без будь-яких перевірок з боку контролюючого органу. Будь-яких повноважень контролюючого органу щодо відмови в застосуванні податкового компромісу у таких випадках вищезазначеним Законом не передбачено.

Застосуванню податкового компромісу жодним чином не перешкоджає наявність розпочатого кримінального провадження щодо відповідного порушення.

У разі якщо податкові зобов’язання, несплата яких інкримінується у кримінальному провадженні, визначено за період, що перевищує 1095 днів, платник податків та його посадові (службові) особи у разі застосування вищезазначеного Закону підлягають звільненню від кримінальної відповідальності за вчинення умисного ухилення від сплати податків у частині несплати податкових зобов’язань, визначених за період не більше 1095 днів (у межах строку давності). Норма щодо можливості оскарження неправомірних дій контролюючого органу під час застосування процедури податкового компромісу стосується лише оскарження ППР, прий-нятого контролюючим органом за наслідками документальної перевірки, проведеної під час застосування процедури податкового компромісу, та не забороняє платникам податків оскаржувати в судовому порядку будь-які інші неправомірні дії контролюючого органу, пов’язані із застосуванням податкового компромісу.

Лист розміщено на сайті «Вісника» у розділі «Документи».


Лист від 10.03.2015 р. № 04-27/10-598