Новини

Людмила ДЕМЧЕНКО: «Для мене дуже важливо підтримувати зворотній зв’язок з платниками»

19.02.2016 / 14:20

Перманентні законодавчі зміни змушують платників щоразу пристосовуватися до нових правил податкової поведінки в державі. Як допомагають у цьому працівники фіскальної служби, «Вісник» поцікавився у начальника Головного управління ДФС у м. Києві Людмили ДЕМЧЕНКО.

В. – Людмило Дмитрівно, щойно завершився дводенний семінар «Детально про новації – 2016». Наскільки корисними вважаєте такі форми проведення зустрічей з платниками?

Л.Д. – Я вважаю, що це був досить корисний захід, що зацікавив учасників, тому що прозвучала вся інформація, яка акумулюється в нас і необхідна платникам. До роботи на семінарі було залучено спеціалістів і ДФС України, і ДФС у м. Києві. Ну, і зрозуміло, для того щоб мінімізувати час на вивчення податкового законодавства, платнику краще прийти на захід, поставити запитання, яке його турбує, і відразу ж отримати відповідь.

Водночас ми відкриті до спілкування не тільки на семінарах, а завжди: з усіма труднощами, які виникають у процесі роботи, платники можуть звертатися як до податкових інспекцій районних рівнів, так і до мене особисто і заступників. Все вирішимо.

В. - А часто особисто звертаються?

Л.Д. - Ви знаєте, доволі-таки часто, причому часто звертаються на скайп-годину, яку проводжу по середах з 12 до 13:00. Якщо раніше більше телефонували і ми спілкувалися в режимі онлайн, то зараз пишуть повідомлення, звертаються в разі появи проблем при проведенні перевірок. До речі, кількість запитів на проведення перевірок, які ми направляємо платникам, суттєво зменшилася, і це в тому числі – результат нашого діалогу.

В. – З якими питаннями до Вас звертаються найчастіше?

Л.Д. – Завжди актуальними є питання декларування доходів фізичних осіб. Але найбільше запитань сьогодні стосуються змін до Податкового кодексу. Скажімо, у платника є у власності автомобіль із певними роком випуску та вартістю. Він запитує: «Як мені розрахувати сплату до бюджету транспортного податку?». Розраховуємо взагалі ми, повідомлення-рішення направляємо ми. Але для того, щоб у податковій інспекції винесли правильне рішення і сума в ньому була остаточною та незмінною, чому б і не завітати до ДПІ і не зробити відповідну звірку?

В. - Щодо оподаткування нерухомості звертаються, адже для Києва це новий податок?

Л.Д. – Так, і новим є те, що оподатковуються також нежитлові приміщення, а це досить проблемний аспект. Ми навіть радилися з представниками Київської міської державної адміністрації, тому що нежитлова нерухомість – це ще й гаражі, сараї, будь-які інші будівлі, які не завжди оформлені. Останнє письмове звернення на мою скриньку було приблизно такого змісту: є власник квартири-чоловік і власник квартири-жінка. Якою пільгою на зменшення бази оподаткування вони будуть користуватися – 60 чи 120 кв. м. Тобто питання життєві й такі, що турбують в основному приватних підприємців, фізичних осіб, тому що, за великим рахунком, юридичні особи мають бухгалтерів, фінансові служби, які завжди знайдуть вихід із тієї чи іншої ситуації. А фізичні особи чи підприємці – це люди, які постійно зайняті в процесі своєї діяльності і їм просто необхідні такі заходи,  як наш семінар. Тому фактично півдня ми й присвятили питанням оподаткування доходів фізичних осіб. Навіть керівник чи засновник компанії теж є передусім фізичною особою і йому потрібно сплатити або податок на дивіденди, або транспортний податок, або податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Що приємно? Багато підприємств допомагають нам з агітаційною рекламою стосовно доходів громадян. Супермаркети, АЗС, інші компанії підключилися до цього процесу, а взамін просять, щоб їм надавали кваліфіковану інформацію, проводили зустрічі і роз’яснювали, як заповнювати податкові декларації, декларацію про майновий стан і доходи.

В. - Які маєте подальші плани щодо зустрічей з громадськістю?

Л.Д. – Плани широкомасштабні і перспективні. Ми постійно намагаємося розповідати платникам про законодавчі новації. А для мене особисто дуже важливо підтримувати зворотній зв’язок. Створення офісу аудиту, приміром, – це та реформа, після впровадження якої хочеться почути від платників, чи дійсно відбуваються зміни, яких ми очікуємо і на які сподіваємося?

Ви, як ніхто, знаєте, що значну кількість працівників з фіскальної служби скорочено і навантаження на наших працівників колосальне. Інколи банально не можна додзвонитися до інспекції через перезавантаженість телефонних ліній. Тому спілкування в форматі семінарів, зустрічей – це можливість швидкого реагування на проблеми платників.


Розмову вела Ольга ГЕРМАНОВА