Новини

Акцизні марки нового зразка захистять громадян від фальсифікату і підробок

15.08.2013 / 17:57
Акцизні марки нового зразка захистять громадян від фальсифікату і підробок

З 1 вересня 2013 р. усі алкогольні напої та тютюнові вироби маркуватимуться акцизними марками нового зразка, що забезпечить дієвішу систему боротьби з фальсифікатом і підробками підакцизної продукції та захисту населення від споживання неякісної продукції.

Зокрема, марки акцизного податку нового зразка відрізняються графічним дизайном та кольоровою гамою. Кожна марка має графічний захисний елемент, якій містить інформацію в закодованому вигляді. Цей захисний елемент не може бути відтворений шляхом сканування, копіювання та друку. Марки акцизного податку для алкогольних напоїв містять не менше чотирьох фонових сіток, для тютюнових виробів — не менше трьох. У зв’язку з посиленням системи захисту нових зразків марок акцизного податку їх вартість зросла: на алкогольні напої — до 0,27 грн. за 1 шт., на тютюнові вироби — до 0,142 грн. за 1 шт.

При цьому геометричні розміри марок акцизного податку нового зразка (довжина, ширина, товщина) порівняно з марками попереднього зразка не змінено, що не призведе до додаткових витрат виробників та імпортерів, оскільки немає необхідності у проведенні тестування нових марок акцизного податку на виробництвах та переобладнанні ліній розливу. Таким чином, обґрунтованим є збільшення вартості однієї пляшки алкогольного напою на 0,167 грн., однієї пачки тютюнових виробів — на 0,087 грн.

Нагадаємо, розмір плати за марки акцизного податку з 2008 р. не збільшувався. При цьому мінімальна ціна на горілку у 2008 р. становила 14 грн., у 2013 р. — 30,1 грн., тобто зросла більше ніж у 2,2 раза. Середня ціна сигарет з фільтром у 2012 р. становила 9,43 грн., що порівняно з 2008 р. у 2,8 раза більше (3,34 грн.).

За оцінками фахівців Міндоходів, посилення захисту нових марок є цілком виправданим, оскільки діюча система маркування марками акцизного податку не відповідає сучасним вимогам і потребує суттєвих змін, що підтверджується негативною динамікою обсягів реалізації діючих акцизних марок та свідчить про нарощування тіньового обігу підакцизної продукції.

Як повідомлялося раніше, акцизну марку нового зразка затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 03.07.2013 р. № 474 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1251 і від 13 березня 2013 р. № 188».


Прес-служба Міндоходів України