Новини
Тема: Інше

Особливості оподаткування збором на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства

Платники збору

Статтею 1 Закону № 587 установлено, що платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства є суб’єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності та підпорядкування, які реалізують в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольні напої та пиво.

При цьому виробники алкогольних напоїв та пива є платниками збору лише за умови реалізації ними цієї продукції в роздрібній торгівлі безпосередньо споживачам. У разі постачання ними такої продукції власного виробництва суб’єктам оптової та роздрібної торгівлі вони не є платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства.

У разі реалізації алкогольних напоїв та пива за договорами комісії (консигнації) платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства є суб’єкти підприємницької діяльності (крім виробників-комітентів у разі здійснення ними оптової торгівлі алкогольних напоїв та пива власного виробництва), які отримують на свій рахунок кошти або інші види компенсації за продаж цієї продукції (ст. 1 Закону № 587).

Відповідно до ст. 15 Закону № 481 суб’єкти господарювання здійснюють реалізацію алкогольних напоїв за умови обов’язкового отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі, тобто є суб’єктами оптово-роздрібної торговельної мережі та платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства. Реалізація пива здійснюється без видачі ліцензії.

Об’єкти оподаткування

Статтею 2 Закону № 587 визначено, що об’єктом оподаткування збором на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства є виручка — товарооборот, одержаний на всіх етапах реалізації в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольних напоїв та пива, у тому числі за операціями, що не передбачають оплати у грошовій формі.

Збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства є податком з обороту реалізованого товару, нараховується та сплачується платниками збору на всіх етапах реалізації алкогольних напоїв та пива, виходячи з такого обороту (ст. 2 Закону № 587).

Враховуючи те, що виробники алкогольних напоїв та пива є платниками збору лише за умови реалізації ними цієї продукції в роздрібній торгівлі безпосередньо споживачам, то збором обкладається виручка, отримана виробниками лише від реалізації в роздрібній торгівлі. Виручка, отримана виробниками від реалізації виготовлених ними алкогольних напоїв та пива суб’єктам оптової та роздрібної торгівлі, не є об’єктом оподаткування збором на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства (ст. 1 Закону № 587).

Податкове зобов’язання

У суб’єкта господарювання, що реалізує алкогольні напої та пиво в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування, виникає податкове зобов’язання зі сплати збору при реалізації в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольних напоїв та пива, здійсненні торговельного обороту та отриманні виручки або інших видів компенсації за продаж алкогольних напоїв та пива на всіх етапах реалізації (статті 1, 2 Закону № 587).

При цьому у виробника алкогольних напоїв та пива не виникає податкове зобов’язання при реалізації ним продукції власного виробництва суб’єктам, які здійснюють діяльність з оптової та роздрібної торгівлі (ст. 1 Закону № 587).

У суб’єкта господарювання, що реалізує алкогольні напої та пиво в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування за договором комісії (крім виробників-комітентів при здійсненні ними оптової торгівлі алкогольними напоями та пивом власного виробництва), податкове зобов’язання виникає при здійсненні обороту з реалізації та отриманні коштів на свій рахунок або інших видів компенсації за продаж цієї продукції (статті 1, 2 Закону № 587).

Відповідно до п. 1 Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, затвердженого постановою № 587, при виникненні податкового зобов’язання платники збору у розрахунку суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, який подається до органу ДПС, зазначають суму податкового зобов’язання, яка підлягає сплаті до бюджету протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку після подання такого розрахунку.

Ставка збору

Законом № 3609 (набрав чинності 06.08.2011 р.) внесено зміни, зокрема, до ст. 3 Закону № 587, якими встановлено ставку збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства в розмірі 1,5%.

При цьому п. 1 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 3609 встановлено, що норми п. 8 розділу I Закону № 3609 щодо змін до ст. 3 Закону № 587 набирають чинності з 01.08.2011 р.

Незважаючи на визначену Законом № 3609 дату набрання чинності ставкою збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства у розмірі 1,5%, фактично ця ставка почала діяти тільки з 06.08.2011 р., тобто з моменту набрання чинності Законом № 3609.

Отже, платники обчислюють суму податкових зобов’язань зі сплати збору в Розрахунку суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, форму якого затверджено наказом № 671, з урахуванням нового розміру ставки збору та терміну набрання нею чинності.

При цьому платники збору, що здійснювали обороти з реалізації алкогольних напоїв та пива в період з 1 серпня до 6 серпня 2011 р., обчислюють суму податкових зобов’язань за ставкою збору в розмірі 1%.