Новини
Тема: Адміністрування податків

Повторна скарга

При поданні повторної скарги до центрального органу державної податкової служби, що саме оскаржується: первинне податкове повідомлення-рішення чи рішення органу державної податкової служби вищого рівня про результати розгляду первиної скарги?


Відповідно до п. 56.6 ст. 56 Податкового кодексу у разі коли контролюючий орган приймає рішення про повне або часткове незадоволення скарги платника податків, такий платник податків має право звернутися протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання рішення про результати розгляду скарги, зі скаргою до контролюючого органу вищого рівня.

Згідно з п. 56.12 ст. 56 цього Кодексу контролюючий орган самостійно визначає грошове зобов’язання платника податків за причинами, не пов’язаними із порушенням податкового законодавства, такий платник податків має право на адміністративне оскарження рішень контролюючого органу протягом 30 календарних днів, що настають за днем надходження податкового повідомлення-рішення (рішення) контролюючого органу.

Відповідно до Положення № 1001 органи державної податкової служби розглядають скарги платників податків на податкові повідомлення-рішення про визначення сум грошових зобов’язань платника податків або будь-які інші рішення органів державної податкової служби щодо податків, зборів, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також щодо законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби, крім мита, акцизного податку, податку на додану вартість та інших податків, зборів, які відповідно до податкового законодавства справляються у разі ввезення (пересилання) товарів і предметів на митну територію України або територію спеціальної митної зони або вивезення (пересилання) товарів і предметів з митної території України або з території спеціальної митної зони.

Пунктом 14 Положення № 1001 визначено, що орган державної податкової служби при розгляді скарги платника податків перевіряє правомірність нарахування, здійсненого органом державної податкової служби, у випадках, визначених Податковим кодексом, або прийняття будь-якого рішення органу державної податкової служби, що оскаржується, і приймає одне з таких рішень, зокрема:

  • скасовує у певній частині податкове повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов’язання платника податків або будь-яке інше рішення органу ДПС, яке оскаржується і не задовольняє скаргу платника податків у певній частині;
  • збільшує суму грошового зобов’язання або податкового боргу.

Зменшена або збільшена сума грошового зобов’язання (податкового боргу) може оскаржуватися платником податків у порядку і строки, визначені Положенням № 1001.

У разі коли контролюючий орган приймає рішення про повне або часткове незадоволення скарги платника податків, і за розглядом первинної скарги приймається окреме податкове повідомлення-рішення на збільшену суму грошового зобов’язання чи податкове повідомлення-рішення на зменшену суму грошового зобов’язання, такий платник податків має право звернутися протягом законодавчо визначених строків зі скаргою до контролюючого органу вищого рівня.

Отже, при поданні повторної скарги до центрального органу державної податкової служби оскаржується податкове повідомлення-рішення про визначення сум грошових зобов’язань платника податків або будь-які інші рішення органів державної податкової служби щодо податків, зборів. При цьому звернутись до вищого органу державної податкової служби з повторною скаргою платник податків повинен протягом 10 календарних днів (згідно із пп. 9.1 п. 9 Положення № 1001), наступних за днем отримання рішення про результати розгляду скарги.


Єдина база податкових знань, www.sta.gov.ua