Аналітика

Україна може й повинна стати європейською Новою Зеландією!

Генеральный директор ПАО «Бель Шостка Україна» Шафик ХАММАДИДля цього у неї є всі потрібні складові: родюча земля, традиції молочного скотарства, працелюбний народ.

Торгова марка «La Vache Qui Rit» (в Україні відома під назвою «Весела Корівка») була заснована Леоном Белєм та офіційно зареєстрована 16 квітня 1921 р. у Франції. Це — перший зареєстрований сирний бренд у світі. Завдяки оригінальній рецептурі, що поєднала унікальний смак та вершкову м’яку текстуру, «La Vache Qui Rit» відкрила нову еру у споживанні сиру. Компанія постачає цей продукт у понад 120 країн світу.


«Весела Корівка»

Коли у травні 2007 р. французька компанія «Groupe Bel» (лідер з виробництва сирів у світі, портфоліо якого налічує понад 20 міжнародних та національних брендів) придбала Шосткінський молочний комбінат, серед українських харчовиків заговорили, що таке придбання було вигідне іноземцям. Добре відоме на Сумщині підприємство динамічно розвивалося, користувалося заслуженою повагою серед споживачів, мало хорошу репутацію виробника високоякісних сирів, а також відзначалося професійним і талановитим персоналом. Французи це теж достойно оцінили. «Шостка, — згадує генеральний директор ПАТ «Бель Шостка Україна» Шафік Хаммаді, — випереджала конкурентів за оснащенням, показниками дистрибуції, розвитком торгової марки. Проте це ще не був рівень європейського підприємства. І нам довелося вкласти значні кошти, час, експертну та інтелектуальну підтримку, щоб зробити завод достойною моделлю європейського підприємства в Україні».

До речі, свого часу Шосткінський молочний комбінат був виробником лише єдиного бренду — «Шостка». З приходом на Сумщину французів він перетворився на мультібрендову компанію, яка познайомила українських споживачів із багатьма світовими брендами, наприклад, таким як «Весела Корівка». Плавлений сир під такою назвою почав вироблятися на підприємстві в листопаді 2008 р. Цей продукт відкрив в Україні нову сторінку в історії успішного всесвітньо відомого бренду.

«Весела Корівка» виробляється виключно з відбірної української сировини за європейськими технологіями і відповідає всім світовим стандартам якості. «Червоний логотип «Веселої Корівки» від «Bel», — зазначає керівник компанії, — ось уже 90 років знайомий у Франції та інших країнах під назвою «La Vache Qui Rit». Виробляють цей популярний плавлений сир на кількох заводах у різних частинах світу. Мільйони людей насолоджуються продуктом. А завдяки Шосткінському підприємству він став доступним і для українського споживача».

Стратегічний ресурс

Слід зазначити, що Шосткінський молочний комбінат нині працює з близько 100 агрофірмами та фермерськими господарствами, 18 тис. індивідуальних постачальників молока в Сумській та Чернігівській областях. У такий спосіб він вирішує сьогодні надскладне завдання — стабільне забезпечення виробництва сировиною. «Український молочний ринок перебуває в катастрофічному становищі, — стурбовано розповідає Шафік Хаммаді. — Дуже шкода, що цей стратегічний сектор економіки не отримує достатньої підтримки від уряду. Як результат — поголів’я корів в Україні зменшується з року в рік. Наша компанія не може допустити, щоб на Сумщині настала критична сировинна ситуація. Тому намагаємося постійно надавати фінансову, консультаційну підтримку великим агропідприємствам, фермерським господарствам, індивідуальним постачальникам, які виробляють для нас молоко вищого та екстра-класу. Зокрема, постачаємо їм та монтуємо спеціальне холодильне обладнання, співпрацюємо із сільськими радами, фінансуючи соціальні проекти на селі. За рахунок надання власникам худоби рекомендацій щодо догляду за тваринами, поліпшення якості кормів впроваджуємо також спільні з FAO проекти з підвищення якості молока, яке закуповуємо у населення. Ці заходи мають дуже велике значення. Адже українське молоко сьогодні поступається за якістю європейському, хоча й коштує дорожче. Ми не можемо допустити, щоб ціни на сировину перевищували розумно допустимі межі».

Здорове харчування

Нині ПАТ «Бель Шостка Україна» — загальновизнаний лідер вітчизняного сироваріння. Продукція компанії удостоєна численних почесних титулів: «Найкращий товар року України», «Національний рейтинг «Найкраща торгова марка України», «Лідер харчової та переробної промисловості», «Провідне підприємство України», «Бренд року», «Найкращий виробник року», переможець національного конкурсу якості продукції «100 найкращих товарів року». Але найголовнішою нагородою для шосткінських сироварів є всенародна любов: не випадково з 2006-го підприємство щороку перемагає у Міжнародному фестивалі-конкурсі «Вибір року» в номінації «Сир року № 1». З 2008 р. до цього лідируючого титулу додався ще один — «Плавлений сир року № 1». Визначення першості товару у двох із 183 номінацій у боротьбі з понад 110 компаніями — серйозне досягнення. Бо лідери тут визначаються за результатами аудиту коректності, який проводиться міжнародною компанією «Delloitte» з обов’язковим урахуванням думок споживачів та членів спеціальної експертної ради.

«Нас таке визнання, безперечно, радує та окриляє, — у голосі керівника компанії чути нотки гордості, — але ПАТ «Бель Шостка Україна» — це не лише виробник молочної продукції, а й активний член громади, в якій ми живемо. Це — сімейна компанія, що поділяє саме сімейні цінності. Для нас важливо усвідомлювати, що, успішно розвиваючи свій бізнес, ми також примножуємо успіхи та досягнення нашого суспільства в цілому. Серед багатьох напрямів соціально відповідальної діяльності найперспективнішими вважаю загальноосвітні проекти, які ми реалізуємо спільно з Міністерством освіти та науки, молоді та спорту України. Проект уроків здорового харчування «Здоров’я дитини — здорове харчування» вже добре себе зарекомендував у школах Шостки. З 2012 року (я сподіваюсь на це) він буде впроваджений на рівні Сумської області. Бо дуже важливо з дитинства формувати здорові звички та відповідальне ставлення до споживання».

Між іншим, ПАТ «Бель Шостка Україна» за власний рахунок видало кольорові підручники про здорове харчування для школярів 3 — 4 класів, методичні посібники для вчителів. До речі, один з таких уроків здорового харчування провів наприкінці вересня для учнів Шосткінської гімназії № 1 посол Франції в Україні пан Жак Фор (на знімку разом з учнями та викладачами гімназії). Він також відвідав ПАТ «Бель Шостка Україна», молокоприймальний пункт «Бель Шостка» в с. Ображіївці Шосткінського району та агроферму «Вітчизна» у Конотопському районі.

Крім того, компанія регулярно проводить вже традиційні для тамтешніх мешканців День сиру, свято «Веселої Корівки». А для переможців шкільних олімпіад, батьки яких працюють на підприємстві, «Bel» відкрила спеціальні рахунки в банках, з яких учнівська молодь зможе зняти гроші після отримання середньої освіти.


Олександр КРЮЧКОВ,
krolmi@ukr.net