Аналітика

Люблять роменський зефір у Європі

Александр СаенкоУкраїна має значний експортний потенціал, здійснюючи зовнішньоекономічні операції з партнерами з понад 200 країн світу. Причому зростаючі експортні можливості демонструють нині багато промислових регіонів. Упевнено почувається на міжнародному ринку, наприклад, Сумщина, 36 підприємств якої експортують за кордон різноманітну продукцію на десятки мільйонів доларів. Серед таких підприємств — і ТОВ «Роменський завод продовольчих товарів». Сьогодні гостем «Вісника» є його генеральний директор Олександр САЄНКО.


— Олександре Івановичу, очолюване Вами підприємство є лідером на вітчизняному ринку з реалізації деяких видів солодощів, зокрема пряників, зефіру та цукерок «Пташине молоко». Мабуть, легше було вибороти таку позицію, аніж тепер її утримувати?

— Справді, бути лідером складно. Конкуренти постійно намагаються потіснити наші ринкові позиції, роблячи це не завжди коректно. Але ми є підприємством, у якому злагоджено працюють усі підрозділи. Кожен розуміє своє завдання та несе відповідальність за доручену ділянку роботи. Так, виробничий підрозділ гарантує високу якість продукції, відділ логістики — своєчасність її доставки до споживача, відділ продажу — збут за рахунок роботи з найкращими дистриб’юторами в усіх областях України та за її межами. Усі ми — частина одного організму, який випускає продукцію, відому під назвою ТМ «Ромни-кондитер». До речі, якість нашої продукції відповідає вимогам міжнародної системи управління якістю ІSО 9001:2009. Найвибагливіші потреби покупців задовольняються завдяки асортименту виробів, який постійно оновлюється. Нові «солодкі» ідеї ми запозичуємо не лише з виставок та спеціалізованої літератури, а й безпосередньо від споживачів шляхом тісного спілкування з ними в усіх регіонах України та за її межами.

— Понад десять років підприємство продає продукцію за кордон. Хто є найбільшим шанувальником роменських солодощів, і за рахунок чого долаєте конкуренцію з іншими виробниками?

— Новітні технології та сучасне обладнання дають змогу виготовляти й фасувати мармеладно-пастильні кондитерські вироби понад 30 найменувань. На підприємстві встановлено одну з найпотужніших в Україні ліній з виробництва пряників, зефіру та цукерок «Пташине молоко», яка вивела його в лідери на ринку  реалізації солодощів. Скажімо, зефір «Біло-рожевий»: ми випускаємо близько 35,5% від загальних обсягів реалізації такого виду продукції на території країни. Наші солодощі користуються великим попитом як на внутрішньому (готову продукцію реалізуємо в мережах торговельних супермаркетів «Сільпо», «АТБ», «Фуршет», «ЕКО-маркет»), так і на міжнародних ринках. ТМ «Ромни-кондитер» добре відома в Австрії, Болгарії, Чехії, Грузії, Угорщині, Ізраїлі, Молдові, Нідерландах, Іспанії, Великій Британії. На сьогодні ми маємо змогу підлаштовувати свій продукт під вимоги конкретного ринку збуту. Для нас цікавими є країни Прибалтики, Польща, Німеччина. Смаки покупців цих держав — специфічні й пов’язані з ностальгічними почуттями багатьох жителів, які є вихідцями з колишніх республік Радянського Союзу. Крім того, дуже перспективним для нас є азіатський ринок.

— Ваше підприємство в Сумській області поважно називають економічним авторитетом. Не випадково Голова ДПС України Віталій Захарченко під час недавнього робочого візиту до регіону відвідав саме ТОВ «Роменський завод продовольчих товарів». Яким на сьогодні є податковий внесок підприємства до загальнодержавної та місцевої скарбниць?

— Близько 1000 працівників підприємства справді роблять значний податковий внесок до бюджетів усіх рівнів. З початку поточного року ми сплатили до держбюджету понад 2,5 млн. грн. Хоча ще не так давно, в листопаді 2008 року, нашому підприємству довелося навіть мігрувати до Дніпропетровської області, змінивши юридичну адресу в м. Ромнах на Бабушкінський район м. Дніпропетровська. У грудні 2009 року до того ж району переїхало і ВАТ «Біловодський комбінат хлібопродуктів», бо вести бізнес вдома було дуже складно. Ситуація змінилася, коли головою ДПА у Сумській області було призначено Ірину Зленко, якій спільно з новим керівництвом Роменської МДПІ вдалося налагодити справжні партнерські відносини з підприємством. У результаті проведеної роботи ВАТ «Біловодський комбінат хлібопродуктів» повернувся до м. Ромен на початку січня 2011 року, а ТОВ «Роменський завод продовольчих товарів» зареєструвався платником окремих податків у Роменській МДПІ наприкінці січня 2011 року. Це одразу позитивно позначилося на надходженнях до бюджетів. 

— А чим солоденьким порадує завод сумчан, жителів інших регіонів України, сусідніх держав найближчим часом?

— Задумок багато. На виробничих потужностях ТОВ «Роменський завод продовольчих товарів» випускаємо хлібобулочні вироби, пряники, тістечка, зефір, цукерки, мармелад. Плануємо провести низку масштабних модернізацій, які сприятимуть виробництву якісно нового асортименту хлібобулочних виробів. Крім того, вже є розроблені та заплановані до виробництва оригінальні цукерки, аналогу яким немає в Україні. Продовжуємо радувати наших споживачів цікавими різноманітними видами зефіру та пряників.

— Ви є радником губернатора Сумської області, депутатом обласної ради, членом ради директорів провідних підприємств Сумщини. Мабуть, до цього списку можна додати ще кілька громадських посад. Чи вистачає на все часу?

— Так, звісно, це — неповний перелік моїх посад. Нині я — генеральний директор та засновник ТОВ «Роменський завод продовольчих товарів», ще обіймаю посаду генерального директора асоціації «Об’єднання «Ромни-кондитер». Але, живучи серед людей, я не можу залишатися осторонь їх проблем, поза громадою. Це забирає багато часу, але у вирішенні виробничих питань і інших проблем завжди розраховую на підтримку заступників і колективу в цілому. Часу вистачає, бо завжди планую роботу заздалегідь.


Розмову вів Олександр КРЮЧКОВ,
krolmi@ukr.net