Статті

Сервісів побільшало

Новий веб-сайт ДПА у Донецькій області має успіх у відвідувачів.

Начальник управління масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян ДПА у Донецькій області Олена ДулгерУ попередньому номері «Вісника» ми розповіли читачам про те, що розпочато роботу з докорінного ребрендингу іміджу податкової служби в нашій державі. Однак стверджувати, що вона здійснюється з нуля, було б неправильно, оскільки окремі підрозділи служби вже можуть похвалитися досвідом налагодження ефективної та взаємовигідної співпраці з громадськістю. Наш сьогоднішній гість — начальник управління масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян ДПА у Донецькій області Олена ДУЛГЕР, яка поділилася позитивними прикладами щодо адміністрування веб-сайту.


Гід підприємця

Найважливішим фактором формування іміджу податкової служби області є адміністрування сайта. Ми вважаємо, що його підтримка на належному рівні — це одна з умов забезпечення провідних позицій служби як серед органів державного управління, так і в цілому в пошукових комп’ютерних системах.

У грудні 2010 р. ДПА у Донецькій області запустила нову версію офіційного веб-сайту. У результаті сервісів для платників податків побільшало, а користуватися ними стало простіше. Сайт значно швидше відкривається, містить 19 розділів, 14 банерів, 101 підрозділ і рубрику. З початку року на ньому розміщено понад 1800 матеріалів (майже удвічі більше, ніж за відповідний період минулого року).

Головна новація сайта — створення сервісу «Навігатор платника податків», сформованого окремо для фізичних осіб, юридичних осіб і приватних підприємців.

Є рубрика «Тим, хто починає бізнес» із відповідною методичкою, «дорожньою картою» підприємця-початківця. Тут розміщено закони, коментарі й роз’яснення у доступній формі, постанови уряду, документи податкової адміністрації, зразки форм звітності, відповіді на найактуальніші запитання, графіки семінарів, анонси подій тощо.

Оновлена структура довідково-інформаційного блока є типовою. Держустанови розвинутих країн групують свої сторінки саме з погляду потреб користувачів, тому й ми при розробці нової верстки веб-сайту намагалися подивитися на нього очима платників податків.

Спілкування з платниками онлайн

Усю структуру сайта сформовано таким чином, щоб за короткий час відвідувачі змогли знайти необхідну інформацію. Крім того, платники мають можливість висловлювати свою точку зору щодо різних проблем за допомогою системи «форум».

Для зручності відвідувачів сайта створено спеціальний розділ «Податковий кодекс України», де розміщено не тільки текст Кодексу, а й актуальні роз’яснювальні матеріали, а також номери телефонів консультаційних пунктів. Тобто ми робимо багато чого для того, щоб жодне запитання платників податків не залишалося без відповіді й були створені оптимальні умови для вивчення ними нового податкового законодавства.

Одним із прогресивних нововведень на веб-сайті вважаємо можливість звернення до ДПА у Донецькій області в електронному вигляді за допомогою сервісу «Зворотній зв’язок». Будь-який відвідувач сайта, заповнивши форму певного зразка, може поставити запитання, відповідь на яке знаходиться в компетенції податкового органу, а також замовити інтерв’ю з керівником обласної ДПА, пройти акредитацію на участь у тому чи іншому заході — брифінгу, прес-конференції, або висловити свої побажання й пропозиції. Таким чином, цей сервіс веб-сайту ДПА у Донецькій області слугує додатковим засобом для звернень до податкової служби.

Звернення, що надійшли через «Зворотній зв’язок», розглядаються у встановлений законодавством термін. З початку року отримано понад 50 таких запитів, здійснено більше ніж 300 акредитацій.

Довіра громадськості — своїми зусиллями

Крім вищеперелічених сервісів і новацій сайта слід відзначити й наявність такої рубрики, як «Податкова у вашому місті», де кожній із 44 державних податкових інспекцій Донецької області виділено інформаційну сторінку для розміщення актуальної інформації про режим роботи, іміджевих матеріалів, графіків особистих прийомів керівників.

Судячи з активності відвідувань, за сім місяців 2011 р. наш веб-сайт завоював певну довіру громадськості: у рейтингу за групою «Адміністрації» серед 400 учасників ми займаємо 10 — 13 місця й високе місце серед ДПА областей. На 92 сайтах інформаційних агентств, органів місцевої влади, підприємств і організацій розміщено банери з переходом на наш сайт.

Своїми завданнями в напрямі підтримки сайта ми вважаємо:

  • розширення інформаційного простору в спілкуванні з платниками податків і ЗМІ, забезпечення безперервного комунікаційного процесу;
  • залучення більшої кількості користувачів шляхом надання через сайт оптимального комплексу інформаційних, консультаційних і організаційних послуг;
  • максимальне висвітлення діяльності податкової служби;
  • оперативність у розміщенні публічної інформації;
  • своєчасний моніторинг Інтернет-простору.

Індикатором успішності своєї роботи вважаємо підвищення рівня добровільної сплати податків, відсутність скарг на дії податківців від громадськості й ЗМІ, позитивну динаміку активності громадян у спілкуванні через сайт, позитивні відгуки і публікації у пресі про роботу податкової служби.

Ми пишаємося своїм сайтом, розуміємо, що сайт — це обличчя організації в Інтернеті, і продовжуємо роботу з його наповнення й удосконалення.

«Гарячі лінії»

Дата: 16 серпня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00