Статті

Автомобільна еволюція відбувається в Тернополі

Ефективна співпраця

Шість років тому провідний світовий виробник кабельної продукції концерн «Sumitomo Electric Bordnetze», головний офіс якого знаходиться в німецькому м. Вольфсбурзі, розпочав на Тернопільщині реалізацію інвестиційного проекту з виробництва автомобільних систем. Концерн уже мав досвід створення подібних заводів у Польщі, Болгарії, Словаччині, Туреччині, Марокко. Тож в Україну прийшов з вірою і надією в те, що реалізувати задумане вдасться. Цю віру підкріпило керівництво області, яке проявило значну зацікавленість до проекту і залучення інвестицій у розвиток регіону.

Нині ТОВ «СЕ Борднетце — Україна» може бути прикладом ефективної співпраці місцевої влади з інвесторами. Тернопільська облдержадміністрація завжди виконує зобов’язання перед товариством: торік, приміром, допомогла у вирішенні питання повернення підприємству ПДВ. У свою чергу керівництво концерну «Sumitomo Electric Bordnetze» робить усе, аби підприємство працювало стабільно й продуктивно. Більше того, нині менеджмент компанії розглядає можливості розширення потужностей заводу на Тернопільщині. Інвестор активно веде пошук нового персоналу і ділянок для розміщення додаткових виробничих площ. При цьому виявляє зацікавленість у підготовці не лише робітників, а й менеджерів та інженерів середньої ланки, яких доцільно навчати у місцевих вишах.

— Вже сьогодні, — розповідає керівник відділу фінансів ТОВ «СЕ Борднетце — Україна» Олег Білобровко, — ми забезпечили роботою близько 3 тис. осіб, хоча ще 2008 року тут працювало лише 600. Підприємство динамічно розвивається, безперебійно виробляючи для концерну Volkswagen проводку до автомобіля Volkswagen Golf VІ, 95% виробництва якого розміщено теж в Україні. У планах концерну на 2012 рік — запуск нової моделі легковика Volkswagen Golf VІІ, який постачатиметься з бензиновими та дизельними двигунами об’ємом від 1,2 до 1,6 л та механічними 5- та 6-ступеневими коробками передач або 7-ступеневим автоматом з подвійним зчепленням.

Жовті халати

Тернопільський завод справляє досить приємне враження. Потрапивши до його головного виробничого приміщення, забуваєш про економічні проблеми в Україні. Здається, що завод живе якимось неукраїнським промисловим життям: усе тут крутиться, світиться, рухається. Близько 2 тис. працівників забезпечують безперебійну роботу конвеєра. У цеху — багато молоді. Кожен новачок (а їх легко розпізнати по спеціальній формі — жовтих халатах) проходить навчання. Працювати на конвеєрі його ставлять разом із наставником. Білий стандартний халат новачок одягає приблизно через місяць, коли починає виконувати змінну норму. До речі, продуктивність праці кожного робітника в цеху фіксують спеціальні монітори, на яких подається інформація за двома показниками: перший — з якою продуктивністю працівник працює на даний момент, другий —  який показник він матиме на кінець зміни. Виконання норми на 90 — 95% вважається хорошим результатом, адже безперервно обладнання працювати не може.

Плинності кадрів на заводі практично немає. Отримуючи за старанну роботу близько 3 тис. грн. у місяць (торік середня заробітна плата становила 2750 грн., що для м. Тернополя — непогано), працівники, погодьтеся, дорожитимуть своїм робочим місцем. Підприємство веде також базу даних, яка поповнюється анкетами тернополян. Основні вимоги до новачків — відповідальність, порядність, бажання працювати в колективі, швидко навчатися. Останнього вимагає сучасна техніка — верстати з програмним управлінням. Тому чимало робітників у цеху мають спеціальну освіту, володіють англійською мовою.

У виробничому приміщенні також ідеально чисто. Роботу організовано у три зміни. Для ІТР — гнучкий робочий графік: за бажанням спеціаліста він може розпочати роботу о сьомій ранку або ж пізніше. Головне — чесно відпрацювати вісім годин у день. Перекури обмежено в часі, бо конвеєр «не любить» затятих курців. До речі, на підприємстві всіляко заохочується некуріння. Із закликом позбутися цієї шкідливої звички до працівників заводу звернувся в одному з номерів корпоративної газети генеральний директор ТОВ «СЕ Борднетце — Україна» Екхарт Бістрам. Курець із тридцятирічним стажем, який викурював по дві — чотири пачки в день, радить любителям тютюну не чекати страшних наслідків, які б змусили забути про сигарети. Пан Бістрам щиро переймається, що в Україні курить третина працездатного населення і на кожного українця припадає понад 2500 сигарет у рік, що за офіційною статистикою щороку в Україні помирають від хвороб, пов’язаних із курінням, 120 тис. осіб.

— Замінити шкідливу звичку на приємніше заняття на підприємстві можна, — запевняє Олег Ігорович. — Керівництво концерну «Sumitomo Electric Bordnetze» усіляко заохочує ведення здорового способу життя працівниками компанії. Тернополяни і тут не відстають: гордістю заводу й досі залишається майстер спорту міжнародного класу абсолютний чемпіон Європи з пауерліфтингу Артем Коник, який нині займається тренерською діяльністю. Радують і команди з міні-футболу. Своєрідним елементом корпоративної культури концерну є також професійні олімпійські ігри. У цеху проводять змагання, наприклад, на швидкість намотування ізоляції, роботи з цифрами тощо, які підтверджують високий фаховий рівень тернополян. Не випадково на загальних олімпійських іграх, які провів концерн «Sumitomo Electric Bordnetze» 28 квітня 2011 р. у Польщі, українська команда посіла перше місце.

Облік та контроль

Звісно, так працювати тернополяни почали не одразу: концерн «Sumitomo Electric Bordnetze» провів значну роботу з персоналом українського підприємства, перш ніж завод увійшов у нинішній виробничий ритм. Дисципліна й порядок досягаються завдяки чіткому обліку та контролю з боку головного підприємства. Німці — часті гості в м. Тернополі. Влітку минулого року на вимогу замовника — Volkswagen провели аудит. Перевірки підтвердили, що українці мають рівень постачальника класу «А» (завод отримав 92% залікових балів зі 100% можливих), що означає для підприємства можливість подальшого розвитку, отримання нових замовлень та створення додаткових робочих місць.

До речі, замовлення надходять на завод планово. Цього року у зв’язку із запуском нової моделі автомобіля Volkswagen Golf VІІ передбачається часткова зміна технології. У Німеччині автомобілі виробляють за індивідуальними замовленнями. Яким власник Volkswagen Golf VІ хоче бачити свою автівку, такою і випускає її підприємство. Тому облік продукції вимірюється не в тисячах штук, а у виконаних замовленнях. «Шістку» Volkswagen почав випускати в 1974 р. До 2008 р. (коли в м. Тернополі почали виробництво проводки до автомобіля, що є фактичним народженням його основних і допоміжних систем) цих популярних автівок «розійшлося» по світу понад 25 млн. штук. Volkswagen Golf VІ окрім повного електрооснащення салону може похвалитися адаптованою підвіскою, яка на вибір водія може працювати в режимі «Авто», «Комфорт» та «Спорт». Також доступні круїз-контроль, асистент паркування, ESP останнього покоління — система стабілізації, ABS з асистентом гальмування, MSR і система стабілізації причепа та протибуксувна система ASR. Завершують цей список шість подушок безпеки, які входять до стандартної комплектації. Салон автомобіля оздоблено високоякісними матеріалами з численними хромованими вставками. Кермо має 12 багатофункціональних кнопок та регулювання у двох площинах. Система кондиціювання, аудіосистема та комфортні сидіння довершують задоволення від керування автомобілем.

Тернополяни забезпечують надійну роботу усього цього автомобільного комфорту. Volkswagen Golf VІІ теж обіцяє бути не менш революційним, економічним та екологічно чистим автомобілем на гібридній платформі, яка з часом стане універсальною частиною всіх марок та моделей цього гіганта автомобілебудування. У новій моделі все буде створено в підкреслено спортивному стилі: подовжена колісна база, понижений дах, зменшений дорожній просвіт і збільшений кут нахилу вітрового скла. Автомобіль отримає систему, яка слідкуватиме за дорожньою розміткою та дорожніми знаками. Також з’явиться модернізована мультимедійна система з можливістю доступу до Інтернету.

— Про результати роботи заводу в 2011 році ми знатимемо в квітні, — підсумовує розмову Олег Білобровко. — Бо фінансовий рік у «Sumitomo Electric Bordnetze» триває з квітня попереднього до березня наступного року. Але вже сьогодні нашому колективу є за що порадіти. До бюджетів усіх рівнів підприємство торік сплатило 22 млн. грн. Щомісяця лише надходження від податку на доходи фізичних осіб становили 1 млн. грн. Це практично кожна третя гривня у місцевому бюджеті Тернопільського району. А отже, підприємство окрім промислових питань регіону успішно вирішує ще й економічні.


Олександр КРЮЧКОВ,
krolmi@ukr.net

«Гарячі лінії»

Дата: 8 грудня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00