Новини

Кожен громадянин має право розраховувати на захист з боку податкової служби

Соціальна місія

Надаючи перевагу забезпеченню соціально-економічного розвитку країни, Податковий кодекс України визначає новації, які сприяють прозорості податкової системи, спрощенню адміністрування податків, зменшенню податкового навантаження, гармонізують податкову складову в системі державних фінансів. Цілком зрозуміло, що в цих умовах і податківці, і бізнес несуть обопільну відповідальність перед суспільством і державою. Від рівня та якості цих відносин великою мірою залежить рівень соціально-економічного розвитку. Перед працівниками податкової служби стоїть надзвичайно важливе завдання — максимально сприяти впровадженню норм Кодексу та водночас змістити акценти своєї діяльності з контрольно-перевірочної до консультативної площини. Податкова має стати якісною сервісною службою.

Нові правила — нове мислення

Втім податкова реформа — завдання не лише для податківців. Я розцінюю її як всеохоплюючу базову реформу модернізації економіки країни і як платформу змін і в системі влади, і в суспільній думці. Адже податки визначають рівень бізнесу та якість життя суспільства. Усвідомлення кожним українцем ролі податків, старанне виконання конституційного обов’язку також формують новий тип громадянина.

Виходячи з цього, податкова служба до процесу реформування активно залучає громадськість. Така співпраця завжди дає результати. Із прийняттям Кодексу в авангарді подій опинився Інформаційно-довідковий департамент ДПС України, який понад три роки, можна сказати, є «швидкою допомогою» для бухгалтерів, підприємців, фізичних осіб — резидентів і нерезидентів України, для працівників органів ДПС різного рівня. Нами створено уніфіковану базу податкових знань, до якої включено близько 12 тис. запитань і відповідей щодо застосування законодавчих норм. Щодня до Інформаційно-довідкового департаменту ДПС України надходить понад 5 тис. дзвінків.

Допомога платнику

Наскільки податкова служба справляється з вимогами Кодексу, засвідчив хід деклараційної кампанії цього року. Вважаю, що податківці провели її на високому організаційному рівні. Для співвітчизників було створено належні умови декларування доходів як виконання обов’язку щодо сплати податків перед державою та суспільством. Нинішня кампанія засвідчила, що рівень податкової культури громадян підвищився, за що податківці щиро вдячні. За оперативними даними (70% опрацьованих декларацій), цього року декларації про доходи подали 607,7 тис. осіб. Це на 61,1 тис. більше, ніж минулого року, — тоді про додатковий заробіток звітували перед податковими органами 546,6 тис. громадян. Загалом платники задекларували доходи на суму 21 млрд. грн. (минулого року —17,8 млрд. грн.).

Захист громадян

До речі, Податковий кодекс передбачає реальну участь громадян у роботі податкових органів не лише в частині декларування доходів, а й в частині контролю за якістю товарів і послуг. Приміром, кожен може ініціювати фактичну перевірку. На письмове звернення покупця (споживача) про порушення платником податків порядку проведення розрахункових або касових операцій, патентування або ліцензування ми зобов’язані зреагувати. Таким чином, податківці стоять на сторожі громадянина-споживача і захищають вітчизняний споживчий ринок від товарів сумнівного походження та низької якості.

Водночас громадянин має право розраховувати на захист з боку податкової служби в частині дотримання трудового законодавства. Кожен найманий працівник також може звернути увагу податківців на дотримання роботодавцем норм законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин із працівниками, на використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин і виплату роботодавцями зарплати без сплати податків до держбюджету.

Наші зміни

Цілком зрозуміло, що масштаби завдань вимагають від ДПС України внутрішньої модернізації. Тому в податковій службі проводитимуться структурні зміни. Збільшиться кількість працівників, яких направлять на обслуговування платників.

Першочерговою має бути робота з удосконалення структури податкових органів усіх рівнів. При її розробці має бути враховано необхідність чіткого розмежування функцій між підрозділами та виключення їх дублювання. Це дасть змогу перетворити центральний апарат служби з громіздкого органу на гнучку управлінську структуру.

Податківцям — гідні умови

За всієї масштабності завдань керівництво ДПС України прагне не залишити поза увагою і потреби самих податківців. Перед нами постають ті самі завдання, що перед усім суспільством, — забезпечити гідні умови праці, життя та відпочинку наших колег.

Так, у санаторно-оздоровчому комплексі «Дніпро» у м. Ялті набираються сил, здоров’я та бадьорості родини податківців.

Допомогу — дітям

Одним з пріоритетних напрямів роботи працівників ДПС України є допомога дітям, які живуть і навчаються у дитбудинках і школах-інтернатах. За цими словами — конкретні справи, адже кожен з підрозділів податкової служби опікується шкільним чи дошкільним закладом, у якому виховуються діти-сироти, діти з багатодітніх сімей, позбавлені батьківської опіки тощо. Найкращим виявом любові вважаємо конкретну допомогу з облаштування побуту, оздоровлення дітей. Влаштовуючи відпочинок, прагнемо зробити його змістовним, пізнавальним, цікавим. Яскравим прикладом такого дозвілля є відпочинок наших підшефних у Міжнародний день захисту дітей у Центрі народознавства «Козак Мамай» в м. Києві. Діти — наша зміна, завтра їм працювати, творити, господарювати на цій землі, тому сьогодні ми намагаємося максимально допомогти, підтримати усіх разом і кожного окремо не лише на свята, а й щодня, щоб вони зростали розумними, усебічно розвиненими, працьовитими й були справжніми патріотами.

«Гарячі лінії»

Дата: 20 вересня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00