Статті

Коли у салоні краси не до краси

Що має знати споживач, відвідуючи перукарню.

Перший заступник голови Держспоживстандарту України Владислава ХижнякЗустрічають за одежиною. Коли вживають цей усталений фразеологізм, то мають на увазі не лише те, у що вбрана людина, а і її зовнішній вигляд загалом. Звісно, важливою складовою зовнішності, мірилом краси та елегантності є зачіска. Від її форми, стилю залежить дуже багато, адже зачіска може «подовжити» чи «округлити» обличчя, «омолодити» людину чи зробити трохи старшою. Всі ці перетворення відбуваються не в казці, а у реальному житті. У ролі чарівника виступає перукар, а в ролі чарівного палацу — салон краси, яких сьогодні по декілька на кожен житловий квартал. Як серед них вибрати найкращий? За якими критеріями обирати? На що насамперед слід звертати увагу, адже найчастіше виходить, що за зовнішнім лоском салону і гостинністю перукарів приховано елементарну непрофесійність, бажання «наварити» легкі гроші на всьому, навіть на дешевих косметичних засобах сумнівного походження. Про те, що має знати клієнт, аби уникнути контакту з такими салонами краси, у сьогоднішньому випуску «Споживача» розповідає перший заступник голови Держспоживстандарту України Владислава ХИЖНЯК.


— Як відомо, перукар — це професія, представники якої своєю майстерністю та зразковою поведінкою мають створювати клієнту піднесений настрій, робити усе можливе, аби ті, скориставшись послугами салону краси, залишалися задоволені не лише своєю зовнішністю, а і якістю та культурою обслуговування. Тому етична поведінка, комунікабельність, вихованість, охайний зовнішній вигляд майстра у поєднанні з високим професіоналізмом формують імідж працівника та репутацію салону. І взагалі, відповідно до Правил побутового обслуговування населення, підприємства та фізичні особи (виконавці) повинні забезпечувати високу професійну етику поведінки. А як це відбувається насправді?

На жаль, гостинно відкривати двері та доброзичливо зустрічати відвідувачів уміють далеко не скрізь. Лише протягом минулого року в столиці України за порушення правил надання послуг до адміністративної відповідальності було притягнуто 11 відповідальних осіб — працівників перукарень і салонів краси. Cаме тому споживач, аби не потрапити в халепу, має знати елементарні правила обслуговування. Тоді вам вдасться значною мірою мінімізувати можливі приховані загрози, про які ви навіть не здогадуєтесь, і таким чином не зіпсувати собі настрій. Що саме має знати споживач?

  • Перш за все зверніть увагу на зовнішню інформацію закладу побутового обслуговування. На фасаді обов’язково має бути зазначено державною мовою його назву, найменування власника або уповноваженого ним органу, режим роботи. Якщо цих атрибутів немає, то краще обійти такий салон краси стороною.
  • У приміщенні перукарні на видному місці розміщується так званий куточок споживача, який, зокрема, має містити таку інформацію: перелік послуг, що надаються, та ціни; витяг із Закону України «Про захист прав споживачів» у частині надання послуг; перелік гарантійних зобов’язань виконавця послуг і нормативно-технічних документів, вимогам яких повинні відповідати послуги; інформація про повне найменування виконавця, його адреса, номери телефонів, прізвище, ім’я та по батькові керівника (власника); копії свідоцтва про державну реєстрацію; зразки косметичних виробів, які використовуються; номери телефонів місцевих органів виконавчої влади, територіальних органів Держспоживстандарту України; книга скарг і пропозицій.
  • На робочому місці виконавця послуги має розміщуватися табличка з його прізвищем і присвоєною кваліфікацією.
  • Перукар зобов’язаний надати клієнту достовірну інформацію про якість косметичних засобів і їх застосування.

До речі, парфумерні та косметичні засоби, хімічні препарати, а також технологічне обладнання обов’язково повинні мати сертифікат відповідності. Косметику іноземного виробництва використовують за наявності офіційних даних щодо безпеки для здоров’я людини.

Запам’ятайте: використовувати препарати, строк придатності яких закінчився, не дозволяється, так само, як і зберігати та застосовувати препарати, зроблені за індивідуальними рецептами без позитивного висновку державної санітарно-гігієнічної експертизи. Звертайте на це увагу. Щоправда, під час надання послуг можуть застосовуватися препарати клієнта, якщо є інструкція з використання, а перукар відповідно має змогу забезпечити при цьому належне виконання замовлення.

При застосуванні косметичних засобів і хімічних препаратів перукар повинен провести тест на чутливість шкіри замовника та з’ясувати, чи є у нього протипоказання щодо застосування речовин, які входять до складу препаратів.

Щодо гарантійних зобов’язань перукарні на окремі види послуг, то гарантійний строк збереження кольору пофарбованого волосся — 15 діб, завитка після гарячої завивки (перманенту) — 2 місяці, а після хімічної завивки — 3 місяці. Отже, не поспішайте позбуватися касового чека (чи квитанції за відсутності касового апарата), бо гарантійний строк на названі види послуг вираховується з дати, зазначеної на цих документах.


Юрій НОВИКОВ,
novikov@visnuk.com.ua

«Гарячі лінії»

Дата: 31 травня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42