Статті

З «чорного» ходу моря не видно…

Факт…

А послуги були підпільні

Працівники відділу податкової міліції ДПІ у м. Ялті виявили незаконну діяльність міні-готелю, розташованого в районі набережної.


Було встановлено, що 50-річний громадянин Російської Федерації надавав послуги приїжджим з проживання в номерах міні-готелю, рекламуючи його в Інтернеті й не маючи на цей вид діяльності необхідних дозвільних документів: свідоцтва про реєстрацію суб’єкта господарської діяльності (СГД), про сплату податків і зборів, дозволів СЕС і МНС на початок робіт, сертифікатів відповідності тощо.

Одна доба відпочинку в такому готелі коштувала близько 700 грн., однак про сплату податків його власник навіть не замислювався. За фактом складено протокол, згідно з яким описано триповерховий будинок міні-готелю загальною площею 300 м2 по три номери на кожному поверсі, журнал із записом про розселення людей та отримання коштів.

«Проведено перевірку щодо діянь громадянина Російської Федерації за фактом ухилення від сплати податків, відповідальність за які передбачено ст. 212 Кримінального кодексу України, — поінформував заступник начальника податкової міліції ДПІ в м. Ялті Олег Корольов. — Матеріали за фактом передано до суду для ухвалення рішення відповідно до чинного законодавства».

Під час проведення оперативних заходів працівниками податкової міліції ДПІ у м. Ялті в одному з готелів с. Алупки виявлено факт надання громадянам послуг з тимчасового проживання (250 грн. на добу) без відповідних дозвільних документів. Описано майно двоповерхового готелю на 13 номерів загальною площею 350 м2.

У с. Симеїз податківці виявили нелегальну діяльність міні-готелю, в якому громадянам надавалися послуги з короткочасного проживання без документів дозвільного характеру (250 — 500 грн. на добу). Описано майно шестиповерхового готелю на 24 номери (48 ліжко-місць) загальною площею 850 м2.

Матеріали за цією справою передано до суду для ухвалення рішення відповідно до чинного законодавства.

...і коментар

Як уникнути неприємних сюрпризів у нелегальних міні-готелях  АР Крим

Начальник відділу організації протидії незаконному обігу підакцизних товарів УПМ ДПА в АР Крим Сергій БурлакаЛіто. Сонце. Курорт. Затишний готель на березі моря. Чи сплачує господар цього готелю податки, і взагалі, чи працює в легальному полі? Здавалося б, ці питання не повинні турбувати пересічного громадянина. Однак це лише на перший погляд. Адже якщо адміністрація готелю не оформила відповідних дозвільних документів, тобто працює підпільно, то виходить, що її ніхто не контролює: не перевіряє чистоту постільної білизни, санітарний стан приміщень, якість обслуговування, приготовленої їжі тощо. Робота підпільних готелів, на жаль, — явище доволі поширене. Отже, споживачеві є над чим замислитись. Тим паче на початку санаторно-курортного сезону. Про це — начальник відділу організації протидії незаконному обігу підакцизних товарів УПМ ДПА в АР Крим Сергій БУРЛАКА.


— На жаль, більшість громадян, які приїздять до АР Крим на відпочинок, поселяючись до приватного міні-готелю, опікуються передусім, щоб рівень сервісу відповідав ціновій політиці, цікавляться, чи є у номері телевізор, холодильник, кондиціонер, окремий санвузол тощо. І на цьому вони свої «права» вважають вичерпаними. А даремно, бо в готелях, які не мають відповідних дозвільних документів і займаються цією діяльністю підпільно, клієнт насправді не має ніяких прав, не захищений і від неякісного обслуговування, на яке він може наштовхнутися у будь-який момент. Бо тут вам абсолютно безкарно можуть «підсунути» і несвіжу постіль чи неякісну їжу, а санітарний стан приміщень, який на перший погляд може видатися вам досить охайним, насправді далекий від ідеального. Словом, безліч прикрощів можуть цілком несподівано зіпсувати вам настрій. Але ж куди скаржитися і на кого, якщо такого готелю офіційно не існує і він не стоїть на обліку ні в санепідстанції, ні у відділі торгівлі держадміністрації, ні в інших контролюючих інстанціях?!

Тому тим, хто звертається до послуг приватних міні-готелів, в якій би географічній «точці» вони не розташовувалися — у Криму чи на Закарпатті, споживач має засвоїти такі залізні правила поведінки. Та й зробити це нескладно, бо ті, хто працює в офіційному полі, дотримуються відповідних умов обслуговування, зокрема на видному місці розміщують:

  • копію свідоцтва про державну реєстрацію підприємства;
  • правила поведінки на території готелю;
  • інформацію про перелік послуг, що надаються, з визначенням їхньої вартості;
  • Закон України «Про захист прав споживачів»;
  • інформацію про режим роботи й обслуговуючий персонал, телефонні номери органів виконавчої влади, територіальних органів у справах захисту прав споживачів Держспоживстандарту України, зразки оформлення документів, а також про порядок обслуговування громадян, які користуються пільгами відповідно до законодавства;
  • інформацію про повне найменування юридичної особи, місцезнаходження (місце проживання), номери телефонів, прізвище, ім’я та по батькові керівника (власника);
  • книгу скарг і пропозицій.

Отже, якщо така інформація є, це свідчить про те, що готель здійснює свою діяльність цілком офіційно. Та якщо виникли якісь сумніви, можна затребувати у адміністратора чи господаря готелю для ознайомлення документи, які свідчать про легітимність його діяльності. Гарного вам відпочинку та будьте уважними й обережними.


Юрій НОВИКОВ,
novikov@visnuk.com.ua

«Гарячі лінії»

Дата: 6 вересня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00