Статті

Ключовий момент

Відкрито Центр сертифікації електронних ключів.

ДПС України впевнено торує власний шлях розвитку, який полягає в перетворенні фіскального органу на сервісну службу. І процес системної перебудови відносин між податковою службою і платником податків, що передбачає зміну акцентів діяльності ДПС, вже набув практичного втілення. Стратегією розвитку податкової служби передбачено, зокрема, заощадження часу платника на співпрацю з податковими органами, в якій вагому роль відіграють електронні сервіси. Відкриття Центру сертифікації електронних ключів, що відбулося в травні поточного року, є промовистим прикладом ефективної та конкретної роботи фахівців податкової служби, результати якої платники податків відчули в реальному часі.


Раніше ключі електронного підпису надавали сертифіковані центри. Ще рік тому подібні послуги приватні компанії пропонували лише платно. Тепер для створення максимально зручних умов для ведення бізнесу генерування ключів є абсолютно безоплатним. Процес подання податкової звітності в електронному форматі став зручним, без залучення комерційних організацій.

Розгалужена мережа пунктів видачі та реєстрації електронних ключів (26 відділень в обласних центрах та 11 — у м. Києві) уже функціонує. До кінця року податкова служба має намір відкрити такі установи в інших великих містах і районних центрах. Центр працює на сучасній програмно-технічній базі, яка дає змогу надавати користувачам весь спектр послуг електронного цифрового підпису та криптографічного захисту інформації. Таким чином, окрім оперативного надання послуг клієнту податкової служби гарантується якість, оскільки унікальні криптографічні модулі українського виробництва пройшли державні експертизи та забезпечують надійний захист інформації. Подібні послуги надають у державах з першої десятки рейтингу Світового банку Paying Taxes — Ірландії і Канаді, а також у декількох країнах, що наближаються до лідерів: Данії, Люксембурзі, Австралії тощо.

Процедура отримання платником безоплатного ключа електронного цифрового підпису триває не більше ніж 25 хв. Платники податків встигли оцінити переваги нового сервісу. Однією з перших в Україні отримала такі ключі підприємець Ксенія Полінська, яка переконалася у зручності й оперативності процедури. «Приміром, раніше, — ділиться враженнями Ксенія, — я не мала змоги йти у відпустку в період податкової звітності. Принаймні з 1 по 5 липня мала бути в Києві. А зараз спокійно  відпочиваю. Тепер не витрачаю часу на поїздки до ДПІ. Хіба що раз на рік для продовження дії ключа».

Близько 1800 платників податків вже отримали такі ключі від податкової служби.

На сайті ДПС України платники можуть в інтерактивному режимі перевірити кількість виданих ключів (http://www.cskidd.gov.ua/certificates-catalog-organization).

«У Києві безоплатна видача електронних ключів платникам податків стала можливою з відкриттям 30 травня поточного року акредитованих центрів сертифікації електронних ключів. Це дасть змогу максимальній кількості столичних платників перейти на подання звітності в електронному вигляді», — повідомила голова ДПС у м. Києві Ірина Носачова.

Адреси столичних представництв акредитованих центрів сертифікації ключів, перелік документів, необхідних для отримання посиленого сертифікату ключа та всю необхідну інформацію щодо діяльності центрів розміщено на веб-сайті ДПС у м. Києві на банері «Акредитований центр сертифікації ключів».

Фото: «Відкриття Центру сертифікації електронних ключів»

«Гарячі лінії»

Дата: 5 вересня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42