Новини

Комфорт для платників податків

У Києві відкрився перший центр обслуговування платників податків.

Як за найменших витрат для держави оперативно надавати платникам податків послуги європейського рівня? Тривалий час вирішення цього питання перебувало у площині ідей, дискусій і проектів. Відтак першим із п’яти пріоритетних заходів 2012 р. Олександр Клименко визначив створення принципово нової системи адміністрування податків, коли центром уваги, клієнтом і роботодавцем стає громадянин України — платник податків. У лютому поточного року Голова ДПС України поставив завдання: протягом півріччя забезпечити відкриття центрів обслуговування платників податків у всіх регіонах. Саме чітке розмежування контрольних та сервісних функцій податкового відомства і засвідчило прозорість намірів і конкретність дій податківців.


Критерії стандартних сервісів

«Ми публічно декларуємо курс на прості, комфортні та зручні правила сплати податків. Зрештою, — на поступове впровадження європейських правил адміністрування податків». Ця заява Олександра Клименка вже набула конкретного втілення. Із запланованих 476 центрів обслуговування платників податків функціонують 319, які покликані створити максимально комфортні умови для отримання платниками податків усього комплексу податкових послуг — від взяття на облік до надання безоплатного програмного забезпечення для подання податкової звітності в електронному вигляді. Центри працюють і у великих, і в невеликих містах та селищах. Згідно зі стандартами приміщення, в яких вони розташовані, подібні за інтер’єром, а персонал пропонує стандартний набір сервісів. Таким чином, якісне обслуговування доступне не лише жителям мегаполісів чи обласних центрів, а й тим, хто живе і працює у віддалених і невеликих населених пунктах. Важливо, що сервісні центри відкриваються не тільки при державних податкових інспекціях, а й на тій території, де в них є нагальна потреба.

«Важлива особливість української податкової системи на сьогодні — її переорієнтованість на платника, який є клієнтом ДПС України, замовником наших послуг. Тому й діяльність плануємо, зважаючи саме на цей чинник», — повсякчас наголошує Голова ДПС України. Відтак з появою центрів платники податків в одному приміщенні можуть отримувати майже всі послуги, що надають податківці, — адміністративні, інформаційні та консультаційні.

Саме в центрах відбувається прийняття звітних та інших документів платників; включення (виключення) до (з) реєстрів платників податків; оформлення та видача патентів, свідоцтв про перехід на спеціальні режими оподаткування, карток платника податків, довідок та інших документів, за якими вони звертаються до органів ДПС; реєстрація розрахункових книжок та книг обліку, взяття на облік реєстраторів розрахункових операцій; проведення з платниками податків звірки стану розрахунків з бюджетами та надання повідомлень, актів звірки за відповідними письмовими зверненнями; надання консультативної допомоги платникам податків в оформленні заяв, заповненні податкової звітності; надання інформації про реквізити рахунків для зарахування платежів до бюджетів, ставки податків, стан розрахунків з бюджетами та роз’яснень з питань оподаткування (усних, письмових, по телефону), а також надання безплатного програмного забезпечення для формування та подання податкової звітності в електронному вигляді. До функцій сервісних центрів входять і розміщення у мережі Інтернет нормативно-правових актів, податкових роз’яснень, Єдиної бази податкових знань, реєстру платників ПДВ; розповсюдження брошур, буклетів, пам’яток та іншої друкованої продукції про сплату податків; надання публічної інформації. На допомогу платникам у центрах обслуговування оформлено й наочну агітацію та роз’яснювальні матеріали на стендах зі зразками заповнення заяв, декларацій та податкової звітності, інформацію щодо ставок єдиного податку, а також телефони «Пульсу податкової» та Інформаційно-довідкового департаменту ДПС України.

Ідея рівноправного партнерства

«Принципово те, що будь-які технології та організаційні зміни має об’єднувати спільна ідея — ставлення до платника як до рівноправного партнера, до нашого клієнта, який повинен залишитися задоволений», — стверджує очільник податкового відомства Олександр Клименко. Тому особливі вимоги на сьогодні висувають до кваліфікації персоналу, який працює у центрах і представлений кращими фахівцями податкової служби. Більшість із них спеціально навчалися для того, аби платник податків витрачав не більше 15 — 20 хв на подання звітності, отримання довідок або консультацій з оподаткування. Фахівці, які працюють у центрах, мають бути не лише досконало обізнаними у найтонших нюансах податкового законодавства, а й у буквальному розумінні слова ставити себе на місце платника і чітко розуміти, що підприємець, громадянин очікує від візиту до податкового органу насамперед чіткої та оперативної допомоги і доброзичливості. У свою чергу податковий інспектор, який працює у сервісному центрі, повинен досконало володіти новітніми технологіями, щоб зуміти допомогти відвідувачу скористатися безпровідним Інтернетом, платіжним терміналом — послугами, доступними платникам у центрах обслуговування багатьох областей.  

«Гарячі лінії»

Дата: 16 серпня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00