Новини

Кожен платник має відчути по-справжньому новий рівень сервісу

Голова ДПС України Олександр КлименкоМи з вами відзначаємо професійне свято — День працівника державної податкової служби України. У такі дні люди, об’єднані своєї професією, зазвичай говорять про минуле. Про досягнення та визначні події. Підбивають підсумки, дякують один одному за роботу.


Про майбутнє

Але хочу почати з іншого. Я говоритиму про наше спільне майбутнє. Про майбутнє, яке створюється просто зараз. І тільки від нас залежить, яким воно буде.

Ми з вами поставили перед собою мету перетворити податкову службу з фіскального відомства на сучасну сервісну службу. Ми вирішили, що хочемо не просто збирати податки, а допомагати людям їх сплачувати. Це — амбіційна мета, проте необхідна та єдино можлива з огляду на тренди і виклики сьогодення.

Сам факт усвідомлення бажаного результату надасть нам новий імпульс. Адже людина без мети — як корабель без вітрил, вона може триматися на плаву, але не здатна рухатися вперед.

Звісно, ми не шукатимемо правильний шлях у темряві. Найкращі фахівці спільно з нами вже працюють над тим, аби розробити детальну дорожню карту, спланувати кожен наш крок. Перші результати ми вже маємо — це затверджені місія, бачення, стратегічні цілі та критерії ефективності роботи Державної податкової служби України.

Права на помилку в нас немає. Треба завершити ті проекти, реалізація яких ведеться зараз, і рухатися далі.

Найближчим часом ми повинні довести до логічного кінця масштабний проект створення розгалуженої мережі центрів з обслуговування платників податків. Спочатку наші плани передбачали створення 441 такого центру. Але регіональними органами було додатково відкрито ще 35 сервісних установ. Отже, у найближчій перспективі ми матимемо 476 центрів. На сьогодні вже працюють 318. Це важливе досягнення. І я хочу подякувати всім, хто брав участь у створенні цих центрів і хто старанно дотримується графіка, забезпечуючи всі умови для якісного та комфортного податкового сервісу.

Хочу зауважити, що ми повинні наповнити цю новацію реальним змістом. Кожен платник має відчути по-справжньому новий рівень сервісу з дотриманням єдиних — і високих! — стандартів на всій території країни. Основні стандарти відомі й очевидні: швидкість обслуговування, ввічливість, увага до потреб платника, щире прагнення допомогти відвідувачам.

Про Центральний офіс

Ми також маємо завершити проект зі створення Центрального офісу з обслуговування великих платників податків. Цей проект отримав схвальні відгуки від МВФ та інших міжнародних інстанцій як крок до сучасних стандартів оподаткування, зменшення корупційних ризиків, підвищення реноме нашої країни. Тепер нам з вами треба довести, що ці аванси було надано не дарма.

Про електронний сервіс

Я також відношу до пріоритетних завдань розвиток електронних сервісів. Застарілість нашої системи адміністрування — це той баласт, який тягне Україну вниз у міжнародних рейтингах, який суттєво знижує ефективність нашої роботи. Мені приємно відзначити помітний прогрес у цьому напрямі: за рік кількість звітів, поданих за допомогою мережі Інтернет, зросла в шість разів. У цьому році ми вже прийняли й обробили вдвічі більше електронних документів від платників, ніж за весь минулий рік. Наш сервер під час пікового навантаження опрацьовує понад мільйон документів на день.

Це ще одна зі сходинок на шляху до майбутньої високотехнологічної податкової служби. Окрім безсумнівних переваг для платників це піде на користь і нам: зменшиться навантаження на податківців, які зможуть працювати у продуктивнішій атмосфері.

Ми можемо по праву пишатися тим, що система новітніх послуг, яку ми будуємо для українських платників, за окремими аспектами навіть переважає аналогічні системи європейських країн. Не всі європейські податкові відомства надають безкоштовно ключі електронного підпису. Це наш шлях до створення конкурентних переваг, який дасть можливість вітчизняним та іноземним представникам бізнесу почуватися комфортно в України.

Про бюджет

Ефективно адмініструючи податкову систему України та надаючи послуги платникам податків, ми вдало виконуємо функцію з наповнення бюджету. Тривалий час забезпечуємо стабільний приріст надходжень. Минулого року податкова служба дала країні додатково 60 млрд. грн. від рівня 2010 року, тобто фактично держава отримали ще один квартальний бюджет.

У поточному році темпи утримуються, а планові завдання Міністерства фінансів України безумовно виконуються. З початку року до зведеного бюджету зібрано 120 млрд. грн., зростання до відповідного періоду 2011-го становить 10,5%. Позитивні економічні тенденції отримали адекватний податковий супровід.

Про професіоналізм

Ці досягнення стали можливими завдяки самовідданій праці всього колективу Державної податкової служби України. За звичайними цифрами — визначні звершення та справжні трудові подвиги, про які я хочу згадати сьогодні.

По-перше, мушу щиро подякувати вам за професійність та, не побоюся цього слова, трудовий героїзм під час проведення кампанії з перереєстрації платників єдиного податку. Скептики пророкували черги, незручності, незадоволення громадян. Цього не сталося. Інспектори в регіонах працювали до пізнього вечора та у вихідні дні, але впоралися з величезними обсягами роботи. Платники безперешкодно перейшли на нову систему. Ми не втратили малий та середній бізнес, навпаки — кількість підприємців у 2012 році зросла більше ніж на 100 тисяч осіб, а сплата єдиного податку — майже втричі.

По-друге, треба визнати позитивні зрушення в деклараційній кампанії. У цьому році сума задекларованого доходу — на 51% більше, ніж торік, що не тільки позначилося на сплаті податку на доходи фізичних осіб, якого зібрано майже 26 млрд. грн. Це — важливий крок до формування податкової культури.

Про бізнес

Серед інших наших досягнень — активна детінізація економіки. Ми розробили та впровадили ефективний інструмент — систему раннього виявлення, комплексного відпрацювання та руйнування тіньового сектора економіки. Наша боротьба з ухиленням від оподаткування стала точнішою та вийшла на новий професійний рівень.

Сумлінні платники при цьому не страждають. Ми неухильно виконуємо завдання, доведені нам Президентом України, щодо зменшення адміністративного тиску на бізнес. Це підтверджується такими даними: у 2012 році передбачається охопити плановими перевірками не більше 8 тисяч суб’єктів господарювання — втричі менше, ніж у 2010-му, та в півтора раза менше, ніж рік тому. Така сама тенденція спостерігається і у податковій міліції: кримінальних справ стає менше, відшкодованих державі збитків — більше. Уникати тиску на економіку та водночас забезпечити ефективний моніторинг дотримання законодавства — завдання складне. Дуже важко витримати цей тонкий баланс. Але нам це вдається.

Наша готовність до рівноправного партнерства з платниками виражається також у тому, що ми не тільки вимагаємо від них сумлінного виконання своїх зобов’язань. Ми й самі виконуємо свої зобов’язання, демонструючи приклад порядності та відповідальності. Звичайно, я маю на увазі питання, яке донедавна було проблемою, а тепер — успішним робочим процесом. Це відшкодування податку на додану вартість. Система автоматичного відшкодування забезпечила оперативні темпи повернення коштів платникам податків. Крім того, ми відшкодовуємо більше, ніж заявляється. Ліквідовуємо старі борги, аби повернути державі репутацію надійного ділового партнера. Приємно, що платники це оцінили: питома вага «автомату» в загальному обсязі відшкодування зросла вчетверо, кількість користувачів цього сервісу — втричі.

Про колег

Жодне з названих мною позитивних зрушень не відбулося б без вас! Мій обов’язок як керівника — піклуватися про те, щоби ваші зусилля були належним чином оцінені гідними умовами праці й потужним соціальним захистом.

Ми прагнемо, щоб кожен співробітник служби міг повністю віддаватися роботі і був забезпечений необхідним для успішного виконання свого професійного обов’язку комфортом.

Уже багато що вдалося зробити. Разом із профспілкою ДПС України ми досягли зниження цін на оздоровлення і харчування наших співробітників. Профкоми в минулому році надали понад 5 млн. грн. матеріальної допомоги тим працівникам, які потрапили у скрутну життєву ситуацію. Крім того, кожного дня ми працюємо над покращенням матеріально-технічного забезпечення наших працівників.

Ми також дбаємо про створення соціальних ліфтів для перспективної молоді — 80% випускників нашого профільного університету працевлаштовуються до податкових органів, і значна частина з них ще під час навчання має змогу стажуватись у різних підрозділах служби, шукаючи своє покликання.

Я знаю, що після оптимізації чисельності складу державної податкової служби у зв’язку з реформуванням залишилося чимало побоювань щодо нових скорочень. «Які в нас гарантії збереження робочих місць?» — таким питанням стурбовані податківці. На це я можу відповісти так: працівників служби має бути рівно стільки, скільки необхідно для успішного виконання поставлених перед нами завдань. Тим, хто хоче ефективно працювати і самореалізовуватись у межах податкової служби, таку можливість буде надано.

На нас сьогодні покладено багато важливих завдань, і всі вони — першочергові. Нам доводиться встигати все, і все робити на найвищому рівні. Результатів нашої роботи чекають бізнес-спільнота і громадяни України, добробут яких безпосередньо залежить від економічної стабільності держави.

Хочу подякувати всім, хто щиро переймається та вболіває за успіх позитивних новацій у податковій службі.

«Гарячі лінії»

Дата: 5 вересня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42