Новини

«Податковий сервіс» — це не абстрактне поняття, а цілком конкретний набір послуг

Податківці Київщини, тісно співпрацюючи з представниками місцевих органів влади та громадськими організаціями, крок за кроком культивують у регіоні грамотну інвестиційну політику. «Без інвестицій не буде руху вперед, — переконаний очільник податкової служби Київщини. — Тому податковий клімат в області має всіляко сприяти потенційним інвесторам, аби бізнесмени мали змогу сміливо вкладати кошти в розбудову столичного регіону».

На сьогодні загальні обсяги залучених в область інвестицій становлять 16 млрд. грн., вкладених в 500 інвестиційних проектів. Серед них — найбільший в Європі хлібокомбінат на Васильківщині, який виготовляє до 300 т виробів на добу. У Яготинському районі будується завод із виробництва дитячого харчування, і подібне підприємство вже введено в експлуатацію у м. Вишневому. Найближчим часом почне функціонувати елеватор на Дніпрі (Переяслав-Хмельницький район). Будівництво подібного об’єкта розпочнеться і в Кагарлицькому районі. Усі ці проекти вкрай важливі як для зростання виробничих потужностей області, так і для соціальної сфери. Тому від кваліфікованого обслуговування платників податків на місцях безпосередньо залежить економічний розвиток області та добробут жителів краю.


Голова ДПС у Київській області Олег Нізенко— Олеже Васильовичу, вдосконалення сервісних послуг, безперечно, наближує податкову службу до платника. Чи відчуваєте зворотний ефект? Як сервісне спрямування діяльності податкових органів позначилося на сумлінності й відповідальності бізнес-середовища Київщини?

— Перший крок у напрямі взаєморозуміння зроблено. І зроблено саме податківцями. Цей факт і дає нам підстави сподіватися, що мінімізація фіскальної складової та сервісне спрямування діяльності податкової служби докорінно змінять психологію платників і посилять відповідальність самих податківців. Адже «податковий сервіс» — це не абстрактне поняття, а цілком конкретний набір послуг, уже сьогодні доступних платникам податків регіону. Податківці області цей сервіс дедалі вдосконалюють, що, безперечно, сприяє збільшенню кількості сумлінних платників і, відповідно, зменшує кількість конфліктних ситуацій з платниками податків та скарг від них. Зауважу, що завдяки налагодженню конструктивного діалогу з бізнесом з початку року близько 90% податків та платежів до державного бюджету сплачено платниками добровільно.

Крім того, нині 93,6% платників ПДВ області подають звітність в електронному вигляді. Це може означати лише одне: переваги електронного сервісу для платників як важливого чинника підвищення рівня адміністрування податків не викликають сумнівів ні у податківців, ні у суб’єктів господарювання Київщини.

Для надання комфортного податкового сервісу триває робота зі створення центрів обслуговування платників податків. Так, нещодавно у Переяславі-Хмельницькому ми відкрили перший в області центр обслуговування платників податків. Протягом найближчого часу такі центри почнуть функціонувати в усіх районних податкових інспекціях. Уже відкрито й облаштовано приміщення центру сертифікації ключів, що дасть змогу отримувати послугу видачі електронних ключів безоплатно у приміщенні податкової служби.

— Створення умов для вільного економічного розвитку підприємств, особливо малого та середнього бізнесу — така позиція представників влади і всіх виконавчих органів. Як вона корелюється у податківців з потребою одночасно зміцнювати податкову дисципліну?

— Уже саме поняття вільного розвитку підприємств виключає будь-який тиск. Тому органами ДПС у Київській області докорінно переглянуто підхід до організації роботи, зокрема скорочено кількість перевірок і суттєво їх оптимізовано. Водночас щоб не допустити зниження основних показників роботи підрозділів податкового контролю, помітно підвищено якість контрольно-перевірочних заходів.

Натомість особливу увагу зосереджено на суб’єктах господарювання, які, з одного боку, здійснюють господарські операції на багатомільйонні суми, а з іншого — є ризиковими в плані виконання податкових зобов’язань і використання праці найманих працівників.

Такий підхід до організації контрольно-перевірочної роботи підвищив її ефективність. При зменшенні кількості проведених документальних перевірок юридичних осіб утричі надходження грошових ресурсів до державного бюджету за актами перевірок у січні — червні поточного року збільшилися порівняно з аналогічним періодом 2011 року на понад 41% і становлять близько 65 млн. грн.

Крім того, якщо за перше півріччя 2011 року юридичні особи оскаржували 663 грн. із кожної тисячі донарахованих сум (решта 337 грн. узгоджувалися), то у 2012 році цей показник зменшився вдвічі: оскаржується лише 310 грн. із тисячі донарахованих. Тобто рівень узгодженості донарахованих сум збільшився майже втричі і становить близько 71%. Аналогічно якщо у січні — червні минулого року з донарахованих сум було стягнуто лише 67,4%, то за той самий період 2012 року цей показник зріс у півтора раза і становить 94,1%.

Щодо фізичних осіб, то кількість запланованих перевірок цих суб’єктів господарювання з початку року зменшилася на 40% порівняно з минулим роком (2011 рік — 370, 2012 — 268). Водночас забезпечено збільшення надходжень до бюджету у січні — червні 2012 року на 58% порівняно з минулим роком (2011 рік — 3,5 млн. грн., 2012 — 6,0 млн. грн.).

Таким чином, податківці послуговуються насамперед аналітичною складовою, віддаючи перевагу прогнозуванню та профілактиці правопорушень і головне — забезпеченню подальшого зростання рівня добровільної сплати податків.

Особливу увагу працівники податкової Київщини приділяють проблемі так званої штучної збитковості підприємств. За результатами вжитих під час перевірок підрозділами податкового контролю превентивних заходів щодо попередження несплати підприємствами податку на прибуток у майбутньому зменшено штучно сформовані та задекларовані у податковій звітності збитки на загальну суму близько 68 млн. грн., що майже вдвічі перевищує відповідний минулорічний показник.

— Стабільність виробничого процесу на будь-якому підприємстві та його подальший розвиток багато в чому залежать від вчасного відшкодування державою коштів з податку на додану вартість. Якою є динаміка цього процесу на Київщині?

— З початку поточного року ДПС у Київській області на рахунки платників відшкодовано 859 млн. грн. ПДВ, що на 284 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року (575 млн. грн.). З них 64 млн. грн. — в автоматичному режимі. Відшкодування за 26 днів — це найвищі темпи в Європі. На Київщині його отримують 22 підприємства.

Суб'єкти господарювання, до діяльності яких не виникає претензій з погляду законності здійснюваних ними фінансових операцій, не матимуть проблем з відшкодуванням ПДВ. Ми й надалі збільшуватимемо бюджетне відшкодування сумлінним платникам податків реального сектора економіки.

— Київська область асоціюється не лише з вагомим промисловим потенціалом, а й з потужним ринком праці. Вкрай важливо, щоб якомога більше жителів краю, залишаючись працювати на підприємствах регіону, спрямовували податок на доходи фізичних осіб до місцевих бюджетів. Це питання безпосередньо пов’язане з однією з найгостріших для багатьох регіонів України проблемою підвищення рівня мінімальної заробітної плати. Чи можете назвати підприємства — мінімізатори заробітної плати, де поки що її рівень нижчий за законодавчо встановлений?

— Нині деякі працедавці застосовують різні способи мінімізації заробітної плати, з яких три є найпоширенішими: виплата заробітної плати «в конвертах»; оформлення трудових договорів на неповний робочий день; відпустки без збереження заробітної плати. Це призводить до того, що фахівці, які мають досвід роботи, кваліфікацію та перебувають на керівних посадах, отримують заробітну плату на рівні некваліфікованих працівників.

Щодо фактів виплати заробітної плати, нижчої від мінімально встановленого рівня, то слід згадати такі підприємства, як ТОВ «Ф» (перебуває на обліку в ДПІ у Києво-Святошинському районі), де кількість осіб, які працювали повний квартал, — 12 767, а середня заробітна плата — 768,28 грн.; ТОВ «К» (перебуває на обліку у Сквирській МДПІ),  — 1090 осіб та 974,5 грн. відповідно; ТОВ «Н» (перебуває на обліку в Броварській ОДПІ) — 846 осіб та 842,52 грн. З керівниками таких підприємств проводимо зустрічі, де з’ясовуємо причини проблем, спільно шукаємо шляхи їх вирішення.

— Чи зазнали останнім часом змін методи роботи, спрямовані на виявлення порушників податкового законодавства?

— Зважаючи на сервісний акцент діяльності, дедалі важливішим інструментом в арсеналі податкової міліції стає аналітична робота. Найактивніше аналітичні методи застосовуються у протидії податковій злочинності у сфері новітніх технологій, яка день у день набирає загрозливих обертів (сумнівні Інтернет-розрахунки, незадекларовані електронні гроші тощо).

Аналітичні методи забезпечують своєчасне попередження злочинів цієї категорії, стримуючи їх поширення. Проте головним вектором роботи залишається викриття тяжких економічних злочинів, які становлять переважну більшість у їх загальній кількості. Цього року кількість злочинів з категорії тяжких, викритих податковою міліцією Київщини, сягнула 96,3%.

Усього у сфері оподаткування викрито 81 злочин, 48 з них пов’язано з ухиленням від сплати податків в особливо великих розмірах. Попереджено 40 фактів необґрунтовано заявленого до відшкодування з бюджету ПДВ на загальну суму 40,1 млн. грн. За такими фактами порушено 10 кримінальних справ.

Поточного року за всіма злочинами відшкодовано 22,3 млн. грн. збитків, накладено арешт на майно вартістю понад 12,6 млн. грн.

Пріоритетом у роботі податкової міліції Київщини залишається припинення небезпечних посягань на економічні інтереси держави, тобто тих, які завдають чималу шкоду та створюють неабиякий суспільний резонанс своєю латентністю.

Одним з найактуальніших аспектів діяльності залишається боротьба правоохоронців з обігом фальсифікованих товарів, зокрема підакцизної групи, небезпечних для здоров’я та життя громадян. Приміром, понад 9 тисяч пляшок горілки з явними ознаками підроблення виявлено на складі одного з білоцерківських суб’єктів підприємництва у квітні поточного року. З початку року із незаконного обігу вилучено товарно-матеріальні цінності вартістю 13,3 млн. грн., із них майже на 7,2 млн. грн. — підакцизних товарів, переважну більшість з яких становлять фальсифіковані лікеро-горілчані напої (2,2 млн. грн.) та спирт (4,1 млн. грн.). За фактами незаконного виготовлення продукції, яка становить загрозу для життя і здоров’я людей, порушено 9 кримінальних справ.

Одним із заходів підвищення рівня добровільної сплати податків є формування у суспільстві негативного ставлення до суб’єктів господарювання, які ухиляються від виконання своїх зобов'язань, та до тих громадян, у кого статки не відповідають задекларованим доходам. Для цього ми проводимо широкомасштабну роботу серед усіх верств населення шляхом організації зустрічей з представниками бізнес-структур, громадських організацій, із засобами масової інформації та залучення їх до відповідної роботи.

— Які форми роботи податківців Київщини дають найбільший ефект щодо підвищення податкової культури і грамотності платників податків?

— Насамперед роз’яснювальна робота, зокрема інтерактивне спілкування з громадянами. Чимало запитань, які хвилюють платників податків, надходить під час Інтернет-конференцій, семінарів, засідань «круглих столів», тематичних зустрічей. Такі форми роботи, як на мене, дають змогу оперативно дізнаватися про нагальні проблеми, що виникають у платників податків, і швидше на них реагувати.

«Гарячі лінії»

Дата: 5 вересня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42