Аналітика

Добре кероване підприємство, що стабільно функціонує

Так сьогодні називають ПАТ «Макаронна фабрика» м. Київ» — одне з провідних підприємств харчової промисловості України.


Київська якість

У березні 2002 р. рішенням КМДА за № 381 у столиці було затверджено і запроваджено програму «Київська якість», розроблену Київською торгово-промисловою палатою. Цим рішенням тодішнє керівництво міста прагнуло підвищити конкурентоспроможність продукції та послуг, що випускали і надавали столичні фабрики та заводи, стимулювати їхню діяльність у цілому. Чимало підприємств долучилися до боротьби за право маркувати свою продукцію знаком «Київська якість». Без перебільшення можна сказати, що столичні промисловці вважали за честь користуватися таким правом.

Президент ПАТ «Макаронна фабрика» м. Київ» Ніна Швець— Ми серйозно підійшли до цього питання: встановили в цехах автоматизовані лінії відомої швейцарської фірми «Бюлер» з технологією «Турботерматик» для виробництва довгих та коротких макаронних виробів, фасувальні автомати фірм «Сасіб», «Річіареллі», «Паван» (Італія), BHV-250 (Чехія), обладнали найсучаснішими приладами та акредитували власну лабораторію, яка дає змогу своєчасно визначити якість сировини та макаронних виробів, — згадує події десятилітньої давності президент ПАТ «Макаронна фабрика» м. Київ» Ніна Швець. —  У 2008-му запустили ще одну лінію італійської фірми «Паван» з технологією TAS-HP для виробництва коротких макаронних виробів. На цьому обладнанні, встановленому на нашому підприємстві, можна досягати вакуумної обробки сировинних продуктів, високого тиску пресування напівфабрикатів. У результаті сушіння продукту в режимі високих та надвисоких температур з найкращої виробничої сировини — пшеничного борошна найвищого ґатунку та води без барвників і добавок отримуються макаронні вироби бурштиново-жовтого кольору з глянцевою поверхнею, чудовими варильними та смаковими якостями, що відповідають світовим аналогам і містять 10 — 12% білка та незамінні амінокислоти. Досі це краще обладнання в Україні.

З 2003 року продукції нашої фабрики, зокрема макаронним виробам «Екстра», присвоєно знаки «Київська якість» та «Екологічно чисто та безпечно», а в 2012 році КМДА і КТПП запровадили нову програму з якості товарів, що виробляються підприємствами м. Києва, — «Столичний стандарт якості». Нашій фабриці одній із перших серед підприємств (а таких було 12) присвоєно цей знак. Це ще раз підтверджує високу якість макаронних виробів «КМФ».

Додам до цього, що вже на початку 2000-х фабрика стала переможцем конкурсу якості «100 кращих товарів України» і підтверджувала це звання з 2002 по 2011 роки на регіональному та в 2003 і 2004 роках — на загальнодержавному рівнях. Також за участь у восьмому Українському національному конкурсі якості підприємство отримало сертифікат «Визнання досконалості в Україні». Окрім того, на фабриці було сертифіковано систему управління якістю та безпечністю харчових продуктів, що відповідає вимогам ДТСУ ISO 9001:2009, ДТСУ ISO 22000:2007.

Нерівні умови для бізнесу

Та попри всі ці технічні досягнення і європейське визнання (продукція київських фахівців макаронної справи реалізується не лише в Україні, а й у Молдові, Грузії, Росії, країнах Балтії, навіть у деяких інших державах Європейського Союзу), продавати вироби під торговою маркою «КМФ» (її асортимент становить понад 60 найменувань) стає все важче. Особливо в цьому році.

В Україні щороку, починаючи з другої половини травня, завжди спостерігалося зростання реалізації продукції. Щомісяця фабрика спроможна випускати до 1,5 тис. т макаронних виробів. У червні ж їх реалізували лише 890 т. Торік спад реалізації можна було пояснити високим врожаєм картоплі, яка подекуди йшла по 1 грн. за 1 кг. Звісно, кілограмовому пакету вермішелі (навіть найсмачнішої та найкориснішої) за 6 — 7 грн. конкурувати з такою ціною картоплі було важко. Але то було торік!

— У нинішньому році, — зазначає Ніна Швець, — спад реалізації продукції можна пояснити лише затоваренням ринку дешевою продукцією підпільних цехів сумнівної якості, яку не соромляться брати на реалізацію навіть великі супермаркети. Лише у Харківській та Дніпропетровській областях таких макаронних нелегалів налічується по 10 — 15! Пакет вермішелі в них продається по 4 грн. за 1 кг. При цьому незрозуміло, чи здійснюється контроль за дотриманням законів України цими підприємствами.

І керівник фабрики розповіла, як фахівці лабораторії підприємства провели «дегустацію» закупленої у магазинах столиці нелегальної макаронної продукції: було виявлено, що за органолептичними показниками частина цієї продукції не відповідала вимогам ДТСУ. Вироби мали темний колір з численними тріщинами, при варінні злипалися, не зберігали форму.

Як фабрику назвеш…

За даними Держкомстату України, частка ПАТ «Макаронна фабрика» м. Київ» на вітчизняному ринку макаронних виробів становить нині понад 15%. Одним із найбільших споживачів продукції підприємства є м. Київ та Київська область: тут реалізується до 40% виробів підприємства. Крім столиці фабрика має велику частку ринку в Одеській та Вінницькій областях.

Для підтримки постійного зв’язку зі споживачами підприємство сформувало свою дистриб’ютерську мережу в усіх регіонах України. Фірмові магазини столичної фабрики завжди відкриті для українців. Товариство постійно видає рекламні буклети, календарі, канцелярські товари з фірмовою символікою, проводить дегустації та зустрічі зі споживачами. На сайті www.kmf.kiev.ua можна отримати вичерпну інформацію про підприємство і його продукцію.

До речі, фабрика майже століття працює в столиці. А от називатися «Київською» вона не може.

— Це, погодьтеся, деякою мірою несправедливо, — у голосі президента товариства звучить образа. — У Дніпропетровську діє нині підприємство, яке не має ніякого відношення до Києва, але носить його назву. Ми ж працюємо тут, забезпечуємо стабільною роботою і зарплатою (торік вона становила 3460 грн.) майже 250 осіб, своєчасно і в повному обсязі сплачуємо податки (у 2011 році перераховано до бюджетів усіх рівнів 8,308 млн. грн., у першому півріччі нинішнього — 4, 304 млн. грн.), допомагаємо місту розвиватися, але «Київською» називатися не можемо.

Справді, несправедливо. Знаки «Київська якість», «Столичний стандарт якості» добилися ставити на свою продукцію небагато підприємств. Деякі з них навіть припинили діяльність. «Макаронка» ж прославила столицю своєю продукцією навіть за кордоном і цілком заслуговує називатися «Київською».


Олександр КРЮЧКОВ,
krolmi@ukr.net

«Гарячі лінії»

Дата: 21 лютого, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42