Новини

Податкові органи зацікавлені у спрощенні порядку подання податкової звітності

Про це Голова ДПС України Віталій Захарченко заявив під час відвідування Контакт-центру ДПА України.


З його слів, наразі керівництво ДПС України приділяє значну увагу організації злагодженої роботи Контакт-центру. Це пов’язано із запровадженням нових правил звітності податкових агентів. У попередні звітні періоди фахівці районних ДПІ, наприклад у м. Києві,  щомісяця приймали близько 60 тис. декларацій. А в березні очікується понад півмільйона декларацій, оскільки податкові агенти подають їх за січень і за лютий. Таким чином, кількість податкових декларацій лише у м. Києві збільшиться майже в 10 разів. Відповідно, зросла кількість запитань від платників податків до податкових органів.

Голова ДПС України особисто відповів на дзвінок платника податків. Питання стосувалося запровадження з 2011 р. обов’язкового подання щомісяця декларації податкового агента та пов’язаних з цим незручностей для підприємців. Віталій Захарченко зазначив, що на сьогодні згідно з Податковим кодексом України податкові агенти зобов’язані щомісяця подавати до органу ДПС декларацію з податку на доходи фізичних осіб, навіть коли у них відсутні наймані працівники або вони не нараховували і не виплачували доходи на користь фізичних осіб.

«Таким чином, законодавець дав додатковий інструмент для боротьби з нелегальною зайнятістю», — пояснив Віталій Захарченко.

Очільник також повідомив, що податківці докладають максимум зусиль, щоб забезпечити якісне приймання декларацій. Зокрема, фахівці всіх податкових інспекцій з 17 березня поточного року працювали за графіком подовженого робочого дня (з 7:30 до 21:00) та у вихідні дні (з 9:00 до 17:00).

Водночас, зі слів Голови ДПС, у зв’язку з численними зверненнями платників податків та позицією ДПА України розглядається питання щодо вдосконалення порядку подання такої декларації. «Ми зацікавлені у врегулюванні цього питання та реалізуємо ці ідеї», — підкреслив Віталій Захарченко.

Довідково

Інформаційно-довідковий департамент  державної податкової служби розпочав роботу з 31 березня 2008 р.

Платники податків мають змогу отримувати уніфіковані відповіді на запитання у зручний для них час з найменшими затратами часу. Консультаційні послуги надаються за телефоном 0800 501 007

з 8:00 до 20:00, крім суботи та неділі. Для зручності платників запитання факсом або електронною поштою приймаються цілодобово без вихідних, а відповіді на них надаються протягом одного робочого дня.

У вихідні дні та з 20:00 до 8:00 працює інтерактивний відповідач, який інформує про терміни подання податкової звітності й сплати податкових зобов’язань, а також надає відповіді на актуальні запитання.

Послуги, що надаються, для платників податків є безкоштовними, в тому числі послуги зв’язку. Це стало реальним кроком у побудові партнерських відносин між платниками податків і ДПС.

Як свідчать статистичні дані, попит на консультаційні послуги зростає. Якщо в 2008 р. протягом місяця надходило в середньому 15 тис. дзвінків, то в 2011 р. — близько 70 тис. Особливо зросла кількість дзвінків з набранням чинності Податковим кодексом України. Так, з початку поточного року отримано 167,8 тис. запитань по телефону та 8,8 тис. — електронною поштою і факсом, в 2,4 раза більше, ніж за відповідний період у 2010 р. Понад 60% (83,1 тис.) запитань стосувалися норм Податкового кодексу України.

Спектр послуг контакт-центру постійно розширюється. Так, одним із нововведень стала розсилка відомостей про зміни в податковому законодавстві тим платникам, які зацікавлені в цій інформації. Нині такою послугою виявили бажання користуватися майже 6 тис. платників.


Сергій СОБУЦЬКИЙ,
serhiy@visnuk.com.ua

«Гарячі лінії»

Дата: 28 березня, Четвер
Час проведення: з 10:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42