Аналітика

Філософія першості

17 років тому її запровадили у ТОВ «Сандора».

З тих пір компанія не лише змогла втриматися на ринку України, а й, подолавши жорстку конкуренцію, взяла на себе відповідальну роль лідера.


«Сандора» —  ідеальна чистота і дисципліна

Інструктаж з техніки безпеки, особистий підпис у спеціальному журналі — на «Сандорі» без проходження подібної процедури не потрапити до виробничого цеху навіть журналісту. Але й після інструктажу начальник дільниці розливу виробничого комплексу № 2 (ВК-2) Микола Голубєв попередив, що пересуватися в цеху, де працюють автоматизовані лінії з розливу соків, сокових продуктів та безалкогольних напоїв, потрібно лише в супроводі відповідального працівника та  викресленою жовтою фарбою доріжкою. Потім було перевдягання в одноразовий халат, шапочку та бахіли, обробка дезинфікуючим розчином рук і… перші кроки по ідеально чистій підлозі за санпропускником.

Ось так зустрічає кожного «Сандора», яка живе своїм напруженим виробничим стерильним життям. До речі, стерильною в цеху має бути не лише підлога. Як дізнався пізніше, для ліквідації можливих механічних пошкоджень в закритому блоці автоматизованої лінії асептичного розливу у ПЕТ-пляшку знаходяться… стерильні інструменти, дістатися до яких можна лише через спеціально вмонтовані рукавиці-кожухи. А в купажному цеху, де створюються рецептури напоїв, присутність людини взагалі необов’язкова. Все за неї роблять автомати. «Сандора» любить організованість та дисципліну і вимагає цього і від своїх працівників, і від гостей, які на підприємства компанії їдуть не лише з цікавості, а й за досвідом. До речі, крім виробничого комплексу № 2 у с. Мішково-Погорілове Миколаївської області товариство має також виробничий комплекс № 1 з переробки та виробництва сокової продукції в с. Миколаївське Жовтневого району цієї самої області.

За 20 хвилин, упродовж яких тривала екскурсія по ВК-2 компанії «Сандора», було зроблено зо два десятки виробничих знімків. Я ж дізнався, що за цей час з конвеєрів компанії зійшло понад 40 тис. пакетів улюбленого українцями соку. Хоча чому лише українцями? ТОВ «Сандора» постачає свою вітамінну продукцію — соки, нектари, морси — у понад 20 країн світу. Серед них — країни СНД (у Грузії, Вірменії, Молдові, Туркменістані та Киргизстані компанія є беззаперечним лідером сокового ринку) і такі держави, як Польща, Канада, Греція, Арабські Емірати, Ізраїль, США!

«Правильний» сік

21 березня 1996 р. «Сандора» випустила перший пакет соку. Нині при середньодобовому завантаженні обладнання — 18 годин на добу — сумарне виробництво вітамінних напоїв становить до 1 млн. пакетів на добу на кожному виробничому комплексі. Виробничі потужності компанії стартували з однієї лінії «Tetra Pak», яка виробляла 3,6 тис. пакетів за годину. Сьогодні вона має можливість виготовляти близько 6 млн. пакетів соків і безалкогольних напоїв за добу. Сукупна проектна потужність (виробничий комплекс № 1 + виробничий комплекс № 2) перевищує 1,5 млрд. пакетів соків та сокової продукції на рік. Почавши виробництво всього з двох найменувань, зараз асортимент продукції, що виробляє компанія, має понад 100 позицій — на будь-який смак. Стрімке сходження компанії до успіху вітчизняні фахівці та експерти пояснюють не лише впровадженням новітніх технологій на її підприємствах, а й чітким дотриманням пріоритетів у діяльності товариства, головним з яких є висока якість продукції. «Правильний» сік у «Сандорі» навчилися виготовляти завдяки використанню якісної вітчизняної та імпортної сировини, без додавання консервантів і штучних барвників.

У портфелі компанії — 18 торгових марок, які користуються незмінним визнанням і успіхом у споживачів як серед дорослої, так і дитячої аудиторій. ТМ «Сандорик» — це соки та нектари, які легко засвоюються організмом дитини.

Кожен сік «Сандори» корисний по-своєму як джерело глюкози, фруктози, мінеральних речовин, пектину, який знижує рівень холестерину в крові та нормалізує діяльність шлунково-кишкового тракту. Апельсиновий сік (за спостереженнями фахівців компанії апельсиновий і томатний соки  — найпопулярніші серед українців) є джерелом вітаміну С. Томатний сік містить багато корисних речовин, зокрема пектин, органічні кислоти, вітаміни С, В1, В2, К, Р, РР, каротин. При постійному вживанні продукт позитивно впливає на судини, стимулює процеси обміну речовин. До речі, компанія «Сандора» першою в Україні стала виробляти томатний сік прямого віджиму під ТМ «Садочок».

Ананасовий сік позитивно впливає на функції нирок та печінки, а також містить речовину бромелайн, яка є чудовим природним «палієм» жиру та омолоджує організм. Тому ананасовий сік активно використовується в дієтичному харчуванні. Гранатовий сік корисний як загальнозміцнюючий засіб для відновлення організму після хвороби, операції, допомагає при недокрів’ї. До того ж він містить антиоксиданти, які перешкоджають старінню організму. Грейпфрутовий сік — чудовий натуральний засіб від безсоння, нормалізує тиск. До цього списку можна додавати й додавати назви соків з фруктів, у тому числі екзотичних, що не ростуть в Україні, але дуже корисні для здоров’я наших співвітчизників.

Частину цих фруктів експортують до України у вигляді концентрованого соку  —  натурального продукту, в якому максимально збережено мікроелементи та вітаміни. З нього видаляється частина води і залишається тільки концентрований сік, який схожий на свіжий мед або фруктове пюре. А на підприємствах «Сандори» його доводять до потрібної консистенції за рахунок додавання такої кількості води, яку було видалено. При цьому компанія використовує лише артезіанську воду, яка проходить додаткову підготовку.

Кілька слів про нектари «Сандори». В компанії про них розповідають на прикладі банану. Отримати з банану сік неможливо, оскільки його можна переробити тільки в пюре, бо в ньому порівняно мало рідини. Саме тому такі плоди, як банан, використовують для виробництва нектарів. Нектар відрізняється від соку вмістом у ньому фруктової частини. Цей продукт отримують шляхом змішування соку або перетертих фруктів (овочів) із цукровим сиропом. Нектар не містить штучних чи синтетичних добавок. Наприклад, бананово-полуничний нектар готують за рецептурою, яка містить бананове та полуничне пюре, концентрований полуничний сік та цукровий сироп.

У 2007 р. компанія приєдналася до сім’ї «PepsiCo» — одного зі світових лідерів з виробництва продуктів харчування та напоїв, який виготовляє лише ту продукцію, якою може пишатися. «Сандора» теж підтримала цю позицію. Саме тому співпрацювати з нею виявляють бажання відомі на весь світ постачальники сировини та обладнання. З 90-х років минулого століття, наприклад, надійними партнерами компанії є фірми «Tetra Pak» та «CARGILL»/«WILD». Складна за дизайном семишарова упаковка «Tetra Pak» не лише робить продукцію «Сандори» красивою, а й захищає її від впливу навколишнього середовища.

«Робоча конячка»

Торік ТОВ «Сандора» виробило на двох виробничих комплексах понад 400 млн. л продукції.

Переробка фруктів та овочів на пюре в компанії «Сандора» розпочинається в липні, коли настає абрикосова та персикова пора, на початку вересня починається переробка яблук. Процес триває до пізньої осені, коли фрукти заміняють томати, перець, буряк та морква. Впродовж року з отриманого таким чином напівфабрикату заводи виробляють соки, нектари чи напої.

Компанія має надійних постачальників овочів та фруктів в Україні. Вся сировина, яка надходить на підприємство, обов’язково проходить вхідний контроль у вигляді лабораторних аналізів. Перевіряється супровідна документація, що посвідчує якість і безпечність сировини, зокрема довідка про час останньої обробки хімікатами сільгоспугідь, на яких вирощувалися плоди.

Така прискіплива робота з постачальниками і суворий контроль якості на всіх етапах виробництва сприяють успішній діяльності компанії. На підприємстві впроваджено й сертифіковано системи управління якістю (ISO 9001) та безпечністю харчових продуктів (ISO 22000). Тому не дивно, що майже кожен другий пакет придбаного соку в Україні вироблено на «Сандорі».

До речі, на виробничому комплексі № 2 у с. Мішково-Погорілове продукцію споживачам відправляють не лише авто, а й залізничним транспортом. Такий критий залізничний вокзал має не кожне підприємство. Вітамінну продукцію (в середньому по 50 т) завантажують у вагони-термоси, яким не страшні ні морози, ні спека.

Добре громаді — добре бізнесу

Розповідь про ТОВ «Сандора» буде неповною, якщо не згадати про соціальні зобов’язання компанії, яка забезпечує роботою понад 3000 осіб. Вони мають стабільну, регулярну, пристойну зарплату, більшість працівників мешкають у Миколаївській області. Щодня робітників з м. Миколаєва, навколишніх сіл на заводи безкоштовно доставляють автобуси підприємства. Харчуються «сандорівці» теж за рахунок компанії. Виплата премій, матеріальної допомоги, надання путівок до санаторіїв — без проблем.

 Селам, у яких розташовано її виробничі комплекси, «Сандора»  допомагає технікою, зв’язком, ремонтом медпунктів, шкіл. Для школи закупили комп’ютери, підвели газ до дитячого садочка, будинку культури, заасфальтували дороги… «Добре громаді — добре бізнесу» — такий ключовий принцип компанії. Людина  працюватиме з подвійною віддачею, коли вдома буде тепло, сім’я буде одягнута та нагодована, до школи ходитимуть здорові діти, дружина та чоловік — на роботу. Тому не дивно, що компанія користується заслуженою повагою у місцевої громади та керівництва регіону.

Не можна не відзначити і той факт, що ТОВ «Сандора» входить до п’ятірки найбільших платників податків і є бюджетоформуючим підприємством у Миколаївській області.


Олександр КРЮЧКОВ,
krolmi@ukr.net

 

 

Меморандум про соціальне партнерство

20 липня 2012 р. компанія «PepsiCo», представлена в Україні ТОВ «Сандора» та ПАТ «Вімм-Білль-Данн Україна», підписала з облдержадміністрацією Миколаївської області Меморандум про взаєморозуміння, який визначає принцип побудови взаємовідносин між компанією та органами влади регіону в сфері соціального партнерства. Ключовим напрямом стане взаємодія з поліпшення екологічної ситуації: реалізація ініціатив, пов’язаних з охороною здоров’я та здоровим способом життя, підтримка ініціатив з розвитку особистості й талановитої молоді.

У рамках Меморандуму компанія має намір упродовж 2012 — 2014 рр. вкласти значні інвестиції у модернізацію підприємств з виробництва соків та безалкогольних напоїв у Миколаївській області. Крім того, з метою зниження негативного впливу на довкілля до 2014 р. заплановано реалізацію комплексного проекту щодо скорочення енерговитрат і споживання води на 15 — 20%. Завдяки впровадженню сучасних технологій «PepsiCo» з переробки відходів рівень їх утилізації через два роки має становити 90%.

Облдержадміністрація зі свого боку сприятиме ефективній реалізації цих заходів, зокрема прискоренню процедур узгодження проектів та наданню необхідних дозвільних документів, передбачених українським законодавством.

«Гарячі лінії»

Дата: 14 березня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42