Новини

Супроводжувати і не заважати

Під таким девізом працює нині колектив СДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Миколаєві. Сприяє цьому впровадження нових сервісів.


Крок назустріч великому бізнесу

Податкова служба України презентувала зовсім нову модель взаємодії податківців і великого бізнесу — Національний офіс обслуговування великих платників податків. Це — дистанційний, максимально зручний податковий супровід таких платників через Центральний офіс. Для створення високої якості обслуговування, комплексного та оперативного вирішення існуючих питань при мінімізації втручання в оперативну діяльність з боку податківців було сформовано спеціалізовані державні податкові інспекції по роботі з великими платниками податків. У м. Миколаєві таку інспекцію організовано в 2006 р.

Фото: «Начальник СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві  Микола КУЧЕРЕНКО»— За цей час, — розповідає начальник СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві Микола Кучеренко, — нашими фахівцями напрацьовано значний досвід податкового супроводження великого бізнесу, набуто знан-ня не лише податкового законодавства, а й специфіки діяльності супроводжуваних підприємств. Найголовніше — встановлено відносини партнерства та довіри між платниками й податківцями.

Створення Національного офісу обслуговування великих платників податків стало прогресивним кроком на шляху модернізації податкової системи України в цілому з урахуванням нових комп'ютерних технологій. Це сприятиме успішному застосуванню нових стандартів адміністрування й податкового сервісу — інформаційної системи «Податковий блок», електронного кабінету платника податків, які дадуть змогу платникові одержувати послуги дистанційно за допомогою веб-технологій.

— Ще одним елементом податкового сервісу для великих платників податків став горизонтальний моніторинг, — приєднується до розмови перший заступник начальника СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві Ірина Кутузова. — Користь для сумлінних платників полягає насамперед у проведенні безкоштовного аудиту, відстеженні господарських операцій підприємства щодо ризиків у режимі он-лайн. Нова форма їх обслуговування дасть змогу також максимально зменшити вплив людського фактора при організації процесу податкового сервісу й контролю, удосконалити існуючі системи адміністрування податків, мінімізувати кількість владних структур, задіяних у прийнятті рішень.

Черги — в минулому

Усе вищезазначене істотно поліпшило роботу СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві. Це відзначають насамперед бухгалтери великих підприємств.

— Із впровадженням електронної податкової звітності, — запевняє головний бухгалтер ДП Спеціалізований морський порт «Октябрьск» Світлана Голодницька, — ми забули, що таке довго стояти в черзі, щоб подати податкову декларацію або звіт. Удосконалення надання адміністративних послуг дає змогу одержати необхідну виписку або довідку без затримок. Координатори інспекції оперативно відповідають на запитання з оподаткування або заповнення податкової звітності. Особливо актуальним стало це питання із запровадженням нового Податкового кодексу України, коли кардинально змінилося все податкове законодавство. Прогнозованість при взаємодії з податковими органами дуже важлива для стабільної роботи підприємства.

— На мій погляд, — зауважує головний бухгалтер ДП НВКГ «Зоря» — «Машпроект» Валентина Поволя, — усі зміни, спрямовані на поліпшення системи обслуговування, впровадження нових сервісів, — прогресивні. Головне, щоб новації звели до мінімуму втручання органів податкової служби в роботу платників податків як щодо контролю, так і організації перевірок та відстеження ризикових операцій.

Реформування, підкріплене результатом

Перше півріччя 2012 р. для СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві стало періодом, у якому питання реформування податкової служби стало актуальним і пріоритетним. На зміну фіскальним підходам прийшло впровадження сервісних напрямів у роботі.

— Місією податкової служби, — підкреслює начальник інспекції, — визначено адміністрування податкової системи України, надання таких послуг платникам податків, щоб вони добровільно виконували конституційний обов'язок. Забезпечити стабільне наповнення держбюджету за допомогою старих методів нині неможливо. Стимулювати великий бізнес до сумлінної сплати податків може лише перетворення податкової служби на сервісну.

— Це передбачає розвиток електрон-них сервісів і системи дистанційного обслуговування, — продовжує розмову Ірина Кутузова. — Приємно відзначити, що всі платники, які в нас обслуговуються, подають податкові звіти про свою діяльність через Інтернет. З початку року помітно позитивну тенденцію до наповнення ними бюджетів усіх рівнів: так, темп зростання надходжень до держбюджету становить 160,8%, до місцевого — 120,1%. Рівень добро-вільної сплати за всіма видами надходжень до держбюджету сягнув 97%. Крім того, чотири підприємства скористалися таким сучасним електронним сервісом, як автоматичне відшкодування ПДВ. Це — ДП НВКГ «Зоря» — «Машпроект», ТОВ СП «Нібулон», ТОВ «Миколаївський глиноземний завод» і ТОВ «Термінал-Укрхарчозбутсировина». Із загальної суми ПДВ, задекларованої до бюджетного відшкодування, в автоматичному режимі ними отримано 422,2 млн. грн., або 99,6%.

Змагання платників

У коридорі СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві є стенд, на якому щомісяця підбивають підсумки своєрідного змагання серед платників податків. Сюди потрапили десять підприємств із 39, які обслуговує інспекція. Торік перше місце, наприклад, посіло ДП «Дельта-лоцман». Цього року його потіснило на щабель нижче ДП НВКГ «Зоря» — «Машпроект». Вирвалося воно вперед за рахунок торішніх замовлень, які на сьогодні виконує. Підприємство сплачує нині близько 25% податків до Держбюджету України, є також єдиним потужним експортером продукції Миколаївської області. Турбіни, які виробляє підприємство, користуються великим попитом у Росії, Європі, Азії, Америці.

У цілому податковий внесок підприємств, що обслуговуються в СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві, становить 70%. За партнерського сприяння інспекції від великих підприємств Миколаївщини за перше півріччя 2012 р. надійшло 920 млн. грн. до бюджетів усіх рівнів (у середньому — понад 150 млн. грн. на місяць). У тому числі сприяла цьому чітка і злагоджена робота двох галузевих відділів СДПІ, в яких працюють 30 осіб. У колективі пишаються тим, що серед платників податків спеціалізованої інспекції немає жодної юридичної особи з негативною історією. Можливо, тому, що платники постійно радяться з працівниками інспекції щодо укладання договорів з конкретними контрагентами. І поради одержують ділові, адже фахівці інспекції мають великий досвід роботи й амбіційні плани. Підтвердженням цьому може бути хоча б той факт, що під час реформування підрозділу жоден із скорочених співробітників СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві не залишився без роботи. Інші інспекції (а їх у Миколаївській області — 26) з радістю брали на роботу працівників спеціалізованої інспекції, тому що в одній особі отримували і аудитора, і відмінного фахівця з адміністрування податків, приймання звітності.

— Я пишаюся тим, — завершує розмову Микола Кучеренко, — що працюю з такими людьми. Хочу подякувати всім партнерам і клієнтам податкової служби — платникам податків, яким ми сьогодні пропонуємо відкритість взаємин зі службою, довіру й прозорі правила гри. Сподіваюся, бізнес-структури адекватно ставляться до нас і надалі проявлятимуть високу свідомість у питанні добровільної сплати податків.


Олександр КРЮЧКОВ,
krolmi@ukr.net

«Гарячі лінії»

Дата: 28 березня, Четвер
Час проведення: з 10:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42