Аналітика

Хто має вибір, той мучиться, — cтверджує німецьке прислів’я

ТОВ «Синтра»Вітчизняний виробник шпалер — ТОВ «Синтра»  погоджується з цим, бо у покупців продукції товариства голова іде обертом від запропонованого асортименту, який налічує нині близько 900 артикулів.


Зона комфорту

Місто обласного значення Калуш, розташоване на північному сході Івано-Франківської області, до промислового проекту «Івано-Франківщина», започаткованого в журналі «Вісник податкової служби України», потрапило не випадково: тут випускається майже третина всієї продукції краю. Причому деякі товари, такі як калійні мінеральні добрива, магній металевий, поліетилен, тафтингові покриття (ковролін), виробляються в Україні лише в Калуші. Виробників цієї продукції я взяв, як кажуть, на замітку (для подальшої участі в проекті), а знайомство з промисловим потенціалом міста розпочав із ТОВ «Синтра».

До речі, Інтернет повідомляє, що Синтра — це стародавнє португальське місто, розташоване у 23 км від столиці Португалії Ліссабона. Від Синтри до моря прокладено трамвайну лінію, яка одночасно є «живим» музеєм, бо по ній ходять старовинні трамваї, побудовані понад 100 років тому. Тут, на березі Атлантики, полюбляють відпочивати не лише мешканці цієї країни, а й її гості. Тож, відправляючись на калуську «Синтру», очікував побачити підприємство, на якому виробляють товари для туризму. Натомість познайомився із сучасним виробником чудових шпалер.

— Для нас шпалери є не просто рулонним матеріалом, що клеїться на стіни, а модним продуктом, покликаним створювати настрій і затишок, — зазначила директор товариства Ольга Бєлікова. — Такий продукт ми випускаємо з 2001 року, коли відома в світі німецька компанія RASCH (на шпалерному ринку вона працює понад 100 років) відкрила в Калуші шпалерне виробництво. До речі, з початкових літер прізвищ наших засновників і утворилася назва підприємства. Ми випускаємо високоякісний продукт, який здатен перетворити на справжню зону комфорту будь-яке приміщення. Наша продукція виготовляється на сучасному обладнанні із сировини, що відповідає європейським стандартам (папір, флізелін, фарби на водній основі), від відомих світових виробників. Широкий асортимент наших шпалер оновлюється тричі на рік, що дає змогу відслідковувати і втілювати в життя вимоги сучасного дизайну й останні тенденції моди.

Ніша у три відсотки

ТОВ «Синтра» випускає понад 10 млн. рулонів на рік, а, за оцінками фахівців, потреба України в цій продукції становить 50 — 60 млн. 

— Але ми не прагнемо стати масовим виробником шпалер у нашій державі й маємо лише 3% на вітчизняному ринку, — розповідає Ольга Бєлікова. — Це, звісно, не означає, що український покупець нас не цікавить. Ми намагаємося задовольнити будь-які смаки співвітчизників та реалізуємо свою продукцію як через великі супермаркети, так і через спеціалізовані магазини. Однак із самого початку створення «Синтри» у м. Калуші у німецької компанії RASCH стратегію розвитку було зорієнтовано здебільшого на експортні ринки: у 2011 році, скажімо, близько 70% своєї продукції ми відправили до Росії. Нинішнього — вийшли вже і на Францію.

До речі, закордонний споживач віддає перевагу шпалерам, виготовленим на флізеліновій основі (торік їх кількість на «Синтрі» становила близько 75 — 80% від загальної кількості готової продукції). Як стверджують фахівці підприємства, такі шпалери добре клеїти і доглядати за ними.

Кожна четверта гривня

Водночас ТОВ «Синтра» є одним із найбільших платників податків у м. Калуші: торік воно сплатило до бюджетів усіх рівнів 5,1762  млн. грн., за дев’ять місяців нинішнього — 19,6472 млн. грн. Значне зростання надходжень забезпечено завдяки податку на прибуток. Якщо 2011 р. його було сплачено 3,2302  млн. грн., то за дев’ять місяців нинішнього — 17,7174  млн. грн. Це — майже кожна четверта гривня із зібраного Калуською ОДПІ податку на прибуток з початку цього року. Не випадково товариство перебуває у десятці бюджетоформуючих підприємств м. Калуша.

Крім того, працівники підприємства регулярно і без затримок отримують заробітну плату. Торік вона становила в середньому 5086 грн., а 2012-го — 5282 грн. Для Калуша це досить пристойна цифра.


Олександр КРЮЧКОВ,
krolmi@ukr.net

 

«Гарячі лінії»

Дата: 14 березня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42