Аналітика

20 років по тому

Приватне підприємство «Віктор і К» за два десятиліття не лише виросло до авторитетної в Україні компанії, а й стало для споживачів улюбленим виробником продуктів харчування.


Королівський смак

У вітчизняних ЗМІ нині можна ознайомитися з різноманітними рейтингами, які проводять міжнародні організації у різних сферах життєдіяльності. Україна в них посідає далеко не кращі місця. Але попри такий не вельми приємний імідж, українцям все ж таки є чим пишатися. Нещодавно, наприклад, в одному з видань було опубліковано, що наша країна посіла перше місце в Європі з виробництва та експорту соняшникової олії. У 2010 р. обсяг виробництва цього продукту становив 3,3 млн. т, з яких 90% було експортовано.

У смт Власівці Кіровоградської області, що під м. Світловодськом, працює приватне підприємство «Віктор і К», більше знане в усіх куточках нашої держави як таке, що випускає харчові продукти з ТМ «Королівський смак». Заснував це підприємство у 1992 р. місцевий житель Віктор Король, який працював звичайним робітником в об’єднанні «Дніпроенергобудпром». До речі, історія знає чимало фактів, коли вихідці з простого народу ставали великими відомими людьми.

Батьківщиною соняшнику вважають південно-західну частину Північної Америки, де досі ростуть його дикі форми. До Росії рослину завезли на початку XVIII ст. Тривалий час (понад 125 років) її вирощували як декоративну рослину з метою одержання насіння, використовуваного як ласощі замість горіхів. Першу спробу отримати олію зробив у 1829 р. селянин з Воронезької губернії — Даніїл Бокарьов. Йому вдалося видобути з насіння соняшнику високоякісний продукт бурштинового кольору з високим вмістом корисних складових.

Пісний та корисний продукт

Відтоді без соняшникової олії не може обійтися жодна господиня, а власівська — і поготів. Українці взагалі вважають її національним продуктом. Ще у дореволюційний час її вживали щодня (на відміну від вершкового масла, яким наші далекі родичі могли побалувати себе лише на свята). Повсюдному поширенню соняшникової олії сприяло також визнання її церквою як пісного продукту. До речі, сучасні дієтологи цілком солідарні зі священнослужителями, адже рослинні олії є найважливішими джерелами поліненасичених жирних кислот (лінолевої та ліноленової), що не синтезуються в організмі, а надходять лише з їжею. Вони регулюють важливі процеси життєдіяльності організму і є найкращими союзниками у боротьбі з атеросклерозом, який найчастіше викликає виникнення серцево-судинних захворювань і порушення мозкового кровообігу.

Віктор Король, можливо, й не дуже був обізнаний у таких медичних властивостях олії, але, коли Україна здобула незалежність, 32-річний чоловік заснував приватне підприємство, яке поклало початок розвитку харчової промисловості у смт Власівці і прославило селище на всю державу. Підтвердженням цього може бути хоча б той факт, що за результатами порівняльного тестування, проведеного центром незалежних експертиз «Тест» серед 24 торгових марок соняшникової олії, олія ТМ «Королівський смак» (цю торгову марку було зареєстровано 02.02.2002 р.) отримала найвищу оцінку — «відмінно».

Стабільний бренд

ПП «Віктор і К» — це потужне підприємство, на якому діють такі цехи: з пресування, подвійного очищення від домішок і розливу соняшникової олії вищого та першого ґатунків; виготовлення майонезу (вісім видів різної жирності) за швейцарською технологією, оцту (столовий харчовий концентрацією 9%, ароматизований — концентрацією 6%), гірчиці, кетчупу, томатної пасти тощо. І якщо у 2002 р. підприємство випускало лише 2 т майонезу за зміну, то нині потужність цеху становить близько 30 т.

Торік ПП «Віктор і К» виготовило понад 14,7 тис. т майонезу. При цьому фахівцям підприємства вдалося розробити таку рецептуру, в якій ретельно підібрано всі інгредієнти, що забезпечили продукт ніжним смаком. У 2011 р. було вироблено 36,7 тис. т олії. Загалом виробничий кошик підприємство наповнило продукцією на суму 509 млн. грн.

— Головна наша мета сьогодні, — переконаний засновник і генеральний директор підприємства Віктор Король, — наповнити споживчий ринок України, близького та далекого зарубіжжя продукцією високої якості. Ми маємо створити нові робочі місця та повністю відповідати нашому девізу: «якість — королівська, а ціна — народна».

Щодо наповнення ринку «Королівський смак» лідирує, і випущена торік продукція на суму 509 млн. грн. — яскраве тому свідчення. При цьому стабільну оплачувану роботу отримали 645 осіб — жителів смт Власівки, м. Світловодська, інших населених пунктів Кіровоградської та сусідньої Полтавської областей.

До бюджетів усіх рівнів ПП «Віктор і К» 2011 р. сплатило 14,8 млн. грн. Крім того, за кошти підприємства у смт Власівці було прокладено 5 км газотраси, що дало змогу газифікувати сотні будинків жителів приватного сектора, заасфальтовано кілька вулиць. Віктор Король є постійним спонсором будинку-інтернату для людей похилого віку, фінансово підтримує самодіяльні народні колективи, сприяє проведенню конкурсів і фестивалей.

ТМ «Королівський смак» стала всеукраїнським брендом, під яким навіть столичні митці вважають за честь проводити загальнонаціональні телевізійні конкурси, такі, наприклад, як «Караоке на Майдані».


Олександр КРЮЧКОВ,
krolmi@ukr.net

«Гарячі лінії»

Дата: 15 грудня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00