Бухоблік
Тема: Бухгалтерський облік

Придбання автомобіля: особливості бухгалтерського і податкового обліку

Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування

Порядок справляння та використання збору на обов'язкове державне пенсійне страхування визначено нормами Закону № 400. Відповідно до п. 1.7 ст. 1 цього Закону платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є, зокрема, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, фізичні особи, які набувають право власності на легкові автомобілі, що підлягають державній реєстрації (перереєстрації) в підрозділах ДАІ МВС України, крім випадків забезпечення легковими автомобілями інвалідів згідно із законодавством та успадкування легкових автомобілів згідно із законом.

Слід звернути увагу на те, що переліки загальнодержавних та місцевих податків і зборів наведено відповідно в статтях 9 і 10 Податкового кодексу. Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування у цих статтях не згадується. Проте згідно з п. 2 підрозділу 10 розділу  ХХ «Перехідні положення» зазначеного Кодексу збори, не встановлені цим Кодексом як загальнодержавні або місцеві, але встановлені законодавчими актами України як обов'язкові платежі до набрання чинності Кодексом, справляються за правилами, встановленими цими законодавчими актами України, до набрання чинності Законом про адміністративні послуги та іншими законами, що регулюватимуть справляння відповідних зборів.

Таким чином, у 2012 р. нарахування та сплата збору на обов'язкове державне пенсійне страхування суб'єктами підприємницької діяльності, які набувають право власності на легкові автомобілі, здійснюється згідно із Законом № 400, що не суперечить нормам Податкового кодексу.

Ставка збору

Для платників збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, визначених п. 7 ст. 1 Закону № 400, ставку цього збору встановлено в розмірі 3% об'єкта оподаткування, визначеного п. 6 ст. 2 цього Закону, тобто вартості легкового автомобіля (п. 8 ст. 4 цього Закону). При цьому вартість легкового автомобіля визначається відповідно до договорів купівлі-продажу, довідок-рахунків торговельних організацій, договорів міни, довідок органів митної служби, актів експертної оцінки вартості автомобіля, інших документів, що підтверджують таку вартість (п. 13 Порядку № 1740).

Зверніть увагу! Законопроектом № 11122 пропонується внести зміни до Закону № 400, зокрема щодо зміни ставок збору на обов'язкове державне пенсійне страхування при придбанні транспортних засобів.

Сплата збору

Платник збору на обов'язкове державне пенсійне страхування може придбати легковий автомобіль у особи, яка є платником ПДВ і, відповідно, при продажу такого автомобіля нараховує податкове зобов'язання з ПДВ. У зв'язку з цим звертаємо увагу на те, що Пенсійний фонд України у листі № 13034/03-30 роз'яснив, що збір на обов'язкове державне пенсійне страхування з вартості легкового автомобіля сплачується без урахування ПДВ.

Органи ДАІ здійснюють реєстрацію легкових автомобілів лише за умови сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що підтверджується документом про сплату цього збору (п. 14 Порядку № 1740).

Збір за першу реєстрацію транспортного засобу

Збір за першу реєстрацію транспортного засобу{h}Перша реєстрація транспортного засобу — це реєстрація транспортного засобу, яка здійснюється уповноваженими державними органами України щодо цього транспортного засобу в Україні вперше (пп. 14.1.163 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу).{/h}належить до загальнодержавних зборів (пп. 9.1.5 п. 9.1 ст. 9 Податкового кодексу). Порядок нарахування і сплати цього збору врегульовано нормами розділу VII «Збір за першу реєстрацію транспортного засобу» Податкового кодексу.

Пунктом 231.1 ст. 231 цього Кодексу визначено, що платниками збору за першу реєстрацію транспортних засобів є юридичні та фізичні особи, які здійснюють першу реєстрацію в Україні транспортних засобів, що відповідно до ст. 232 Кодексу є об'єктами оподаткування.

Об'єктом оподаткування збором є транспортний засіб під відповідним кодом УКТ ЗЕД, завезений на митну територію України для подальшого використання чи створений в Україні, який не має актів державної реєстрації уповноважених органів, що дають право на його експлуатацію.

Наприклад, якщо новий або вже вживаний автомобіль ввезено в Україну з-за кордону і цей транспортний засіб ще не реєструвався в нашій державі, то особа, яка придбала такий автомобіль, реєструватиме цей транспортний засіб вперше. Першу реєстрацію транспортного засобу здійснює також особа, яка придбала новий автомобіль вітчизняного виробництва.

Класифікація транспортного засобу згідно з УКТ ЗЕД

Згідно зі ст. 313 Митного кодексу митні органи класифікують товари, тобто відносять товари до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

Вирішальним фактором при віднесенні транспортного засобу до відповідної товарної позиції УКТ ЗЕД є технічні умови, галузь застосування і призначення, визначені заводом-виробником при виготовленні конкретної моделі транспортного засобу або її модифікації.

Визначення типу, моделі, версії транспортного засобу, року його виготовлення, комплектності, укомплектованості, повної маси, робочого об'єму двигуна, інших характеристик, визначальних для класифікації транспортного засобу згідно з УКТ ЗЕД, проводиться на підставі поданих при митному оформленні документів та результатів митного огляду транспортного засобу, включаючи огляд ідентифікаційних табличок, номерних площадок кузовів (шасі), номерних панелей та табличок (наклейок), додаткових носіїв інформації, наявних на транспортний засіб, з відображенням конструктивних особливостей, які є визначальними для класифікації транспортного засобу згідно з УКТ ЗЕД.

Для однозначної класифікації транспортних засобів слід використовувати:

  • технічну документацію заводу — виробника автомобіля;
  • сертифікати або аналогічні документи, видані уповноваженим органом країни-експортера або країни-виробника із зазначенням, що автомобіль належить до певної категорії.

Об'єкти оподаткування збором

Відповідно до ст. 232 Податкового кодексу об'єктами оподаткування збором є:

  • колісні транспортні засоби, крім:

транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, що закріплені на праві оперативного управління за військовими частинами, військовими навчальними закладами, установами та організаціями Збройних Сил України, які повністю утримуються за рахунок бюджету, крім тих, що віднесені до транспортної групи, в порядку, визначеному головним органом у системі центральних органів виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, оборони і військового будівництва;

транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, що закріплені на праві оперативного управління за військовими формуваннями головного органу в системі центральних органів виконавчої влади у сфері охорони громадського порядку, забезпечення громадської безпеки, безпеки дорожнього руху, які повністю утримуються за рахунок бюджету, крім тих, що віднесені до транспортної групи, в порядку, визначеному таким головним органом;

транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, що закріплені на праві оперативного управління за підрозділами служби цивільного захисту, які повністю утримуються за рахунок бюджету, крім тих, що віднесені до транспортної групи, в порядку, визначеному головним органом у системі центральних органів виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільного захисту населення;

транспортних засобів вантажних, самохідних, що використовуються на заводах, складах, у портах та аеропортах для перевезення вантажів на короткі відстані, — товарна позиція 8709 згідно з УКТ ЗЕД;

транспортних засобів швидкої медичної допомоги;

машин і механізмів для сільськогосподарських робіт — товарні позиції 8432 і 8433 згідно з УКТ ЗЕД;

причепів (напівпричепів);

мопедів;

велосипедів;

  • судна, зареєстровані у Державному судновому реєстрі України або у Судновій книзі України;
  • літаки і вертольоти, зареєстровані у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України або у Реєстрі державних повітряних суден України, крім:

літаків і вертольотів Збройних Сил України;

літаків і вертольотів головного органу у системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільного захисту населення, а також органів управління та сил цивільного захисту, що виконують завдання цивільного захисту.

Визначення бази оподаткування збором

Відповідно до ст. 233 Податкового кодексу база оподаткування збором визначається, зокрема, для колісних транспортних засобів:

  • мотоциклів, легкових автомобілів (крім легкових автомобілів, обладнаних електродвигуном), автобусів (у тому числі мікроавтобусів), тракторів, вантажних автомобілів (у тому числі сідельних тягачів, інших спеціалізованих та спеціальних вантажних транспортних засобів, інших колісних транспортних засобів) — за об'ємом циліндрів двигуна в сантиметрах кубічних (см3);
  • легкових автомобілів, обладнаних електродвигуном, — за потужністю двигуна в кіловатах (кВт);

База оподаткування для зазначених транспортних засобів визначається окремо для кожного транспортного засобу.

Ставки збору

Пунктом 234.1 ст. 234 Податкового кодексу встановлено ставки збору для колісних транспортних засобів, зокрема для:

  • легкових автомобілів (крім автомобілів, обладнаних електродвигуном) (табл. 1);

Таблиця 1

Група

Об'єм циліндрів двигуна, см3

Ставка збору за 100 см3 об'єму циліндрів двигуна, грн.

від

до (включно)

1

до 1000

3,27

2

1001

1500

5,45

3

1501

1800

7,62

4

1801

2500

10,89

5

2501

3500

27,23

6

3501

4500

43,56

7

4501

5500

49,01

8

5501

6500

59,90

9

понад 6500

65,34

 

  • легкових автомобілів, обладнаних електродвигуном, — 0,54 грн. за 1 кВт потужності двигуна;
  • вантажних автомобілів (табл. 2).

Таблиця 2

Група

 

Об'єм циліндрів двигуна, см3

Ставка збору за 100 см3 об'єму циліндрів двигуна, грн.

від

до (включно)

1

до 8200

16,34

2

8201

15 000

21,78

3

понад 15 000

27,23

 

Збір за першу реєстрацію транспортного засобу для вантажопасажирських автомобілів сплачується за ставками, встановленими для вантажних автомобілів.

Розрахунок суми збору

Нагадаємо, що залежно від того, який транспортний засіб реєструється (новий чи використовуваний), при розрахунку збору застосовуються відповідні коефіцієнти, встановлені Податковим кодексом:

  • для всіх нових транспортних засобів — 1;
  • для транспортних засобів, які використовувалися до 8 років, — 2;
  • для транспортних засобів, що використовувалися понад 8 років, — 40.

Сума збору обчислюється щодо кожного транспортного засобу як добуток відповідної бази оподаткування, ставки збору та відповідного коефіцієнта.

Якщо автомобіль не є новим і вже використовувався до його першої реєстрації в Україні, то ця обставина може значно збільшити суму збору за першу реєстрацію транспортного засобу, яку повинен сплатити платник цього збору. Проте якщо особа придбаває не новий (вживаний) автомобіль, який уже було зареєстровано в Україні, то збір за першу реєстрацію транспортного засобу у цьому випадку сплачувати не потрібно (адже для зазначеного автомобіля це буде вже не перша реєстрація в Україні).

Сплата збору

Розрахований збір сплачується фізичними та юридичними особами перед проведенням першої реєстрації в Україні транспортних засобів.

При цьому сплачувати збір слід за місцем реєстрації транспортних засобів за ставками, що діють на день сплати (п. 239.1 ст. 239 Податкового кодексу).

Юридичні особи в десятиденний строк після першої реєстрації в Україні транспортних засобів подають відповідному органу ДПС за місцезнаходженням та місцем реєстрації транспортного засобу розрахунок суми збору за такі транспортні засоби за встановленою формою. Зауважимо, що форму Розрахунку суми збору за першу реєстрацію транспортних засобів затверджено наказом № 994. До розрахунку обов'язково додаються копії реєстраційних документів, завірені відповідним уповноваженим державним органом України, який проводив реєстрацію транспортного засобу.

При першій реєстрації транспортних засобів в Україні платники збору зобов'язані пред'являти квитанції або платіжні доручення про сплату цього збору з відміткою банку про дату виконання платіжного доручення, а платники, звільнені від сплати збору, — відповідний документ, що дає право на користування такими пільгами. У разі відсутності документів про сплату збору або документів, що дають право на користування пільгами, перша реєстрація в Україні не проводиться (пункти 239.3 та 239.4 ст. 239 Податкового кодексу). Зазначимо, що пільги щодо сплати збору за першу реєстрацію транспортних засобів установлено ст. 235 цього Кодексу.

Податок на прибуток

Транспортні засоби для цілей податкового обліку вважаються основними засобами, якщо вони відповідають критеріям, наведеним у пп. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу.

Витрати на придбання основних засобів підлягають амортизації.

Нарахування амортизації

Нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється наказом по підприємству при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс). Амортизація основних засобів провадиться до того, коли залишкова вартість такого об'єкта досягне його ліквідаційної вартості. Класифікацію груп основних засобів та інших необоротних активів та мінімально допустимі строки їх амортизації передбачено п. 145.1 ст. 145 Податкового кодексу.

Так, згідно з цим пунктом транспортні засоби належать до групи 5, для яких у податковому обліку мінімально допустимий строк корисного використання визначено тривалістю 5 років.

Слід зауважити, що строк корисного використання об'єктів основних засобів для нарахування амортизації визначається платником податку самостійно з урахуванням дати введення їх в експлуатацію та може переглядатися у разі зміни очікуваних економічних вигід від його використання, але цей строк не може бути меншим, ніж визначено п. 145.1 ст. 145 Податкового кодексу.

У разі виведення основного засобу з експлуатації (для реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання, консервації тощо) нарахування амортизації призупиняється на цей період на підставі документів, які свідчать про виведення таких основних засобів з експлуатації.

Зазначимо, що вартість, яка амортизується, по кожному об'єкту основних засобів визначається як первісна (переоцінена) з урахуванням капіталізованих витрат на модернізацію, модифікацію, добудову, дообладнання, реконструкцію тощо.

Визначення первісної вартості об'єктів основних засобів

Первісна вартість об'єкта основних засобів відповідно до п. 146.5 ст. 146 Податкового кодексу складається з таких витрат:

  • сум, що сплачуються постачальникам активів та підрядчикам за виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків);
  • реєстраційних зборів, державного мита та аналогічних платежів, що здійснюються у зв'язку з придбанням/отриманням прав на об'єкт основних засобів;
  • сум ввізного мита;
  • сум непрямих податків у зв'язку з придбанням (створенням) основних засобів (якщо вони не відшкодовуються платнику);
  • витрат на страхування ризиків доставки основних засобів;
  • витрат на транспортування, встановлення, монтаж, налагодження основних засобів;
  • фінансових витрат, включення яких до собівартості кваліфікаційних активів передбачено положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку;
  • інших витрат, безпосередньо пов'язаних з доведенням основних засобів до стану, в якому вони придатні для використання із запланованою метою.

Якщо підприємство у зв'язку з придбанням об'єкта основних засобів (автомобіля) сплачує збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та збір за першу реєстрацію транспортного засобу, то витрати на сплату цих зборів на підставі норм п. 146.5 ст. 146 Податкового кодексу включаються до первісної вартості такого об'єкта основних засобів.

Податок на додану вартість

Якщо платник ПДВ придбаває об'єкт основних засобівавтомобіль, то за певних умов він може відобразити податковий кредит. Згідно з п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 193.1 ст. 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Слід звернути увагу на те, що згідно з п. 1 розділу XIX «Прикінцеві положення» Податкового кодексу ст. 39 «Методи визначення та порядок застосування звичайної ціни» цього Кодексу набирає чинності з 01.01.2013 р. До цієї дати звичайні ціни визначаються відповідно до п. 1.20 ст. 1 Закону про прибуток, оскільки цей пункт продовжує діяти до 01.01.2013 р., що передбачено пп. 2 п. 2 розділу XIX «Прикінцеві положення» зазначеного Кодексу.

Згідно з п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

  • дата списання коштів з банківського рахунку платника податку на оплату товарів/послуг;
  • дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Слід також врахувати, що право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи почали такі товари/послуги та основні фонди використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (п. 198.3 ст. 198 цього Кодексу).

Бухгалтерський облік

Класифікацію основних засобів, тобто їх розподіл за групами для цілей бухгалтерського обліку, наведено у п. 5 ПБО 7. При цьому в пп. 5.1.5 пп. 5.1 п. 5 цього ПБО як окрему групу, що входить до складу основних засобів, визначено транспортні засоби.

У бухгалтерському обліку до основних засобів відповідно до п. 4 ПБО 7 належать матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік). Відзначимо, що у цьому пункті не встановлено вартісного критерію для віднесення у бухгалтерському обліку матеріальних активів до складу основних засобів (на відміну від податкового обліку, в якому згідно з пп. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу на статус основних засобів можуть претендувати лише матеріальні активи, вартість яких перевищує 2500 грн.).

Облік наявності та руху транспортних засобів ведеться на субрахунку 105 «Транспортні засоби» до рахунку 10 «Основні засоби».

Витрати підприємства на придбання або виготовлення власними силами матеріальних активів, облік яких ведеться на рахунку 10 «Основні засоби», відображаються на субрахунку 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів».

Надходження на підприємство (зарахування на баланс) придбаних транспортних засобів відображається за дебетом субрахунку 105 «Транспортні засоби» за первісною вартістю. Перелік витрат, які включаються у бухгалтерському обліку до первісної вартості об'єкта основних засобів, наведено у п. 8 ПБО 7 (це, зокрема: суми, що сплачуються постачальникам активів (без непрямих податків); реєстраційні збори, державне мито та аналогічні платежі, що здійснюються у зв'язку з придбанням (отриманням) прав на об'єкт основних засобів, тощо). Зауважимо, що цей перелік подібний до вищезазначеного в цій статті переліку витрат, які відповідно до п. 146.5 ст. 146 Податкового кодексу включаються до первісної вартості об'єкта основних засобів у податковому обліку.

Підприємство, що сплачує у зв'язку з придбанням об'єкта основних засобів (автомобіля) збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та збір за першу реєстрацію транспортного засобу, витрати на сплату цих зборів на підставі норм п. 8 ПБО 7 включає у бухгалтерському обліку до первісної вартості такого об'єкта основних засобів.

Розглянемо на прикладі, як відображати у бухгалтерському і податковому обліку придбання автомобіля.

Приклад

ТОВ «Дельта» придбало новий легковий автомобіль BMW 2012 р. випуску з об'ємом циліндрів двигуна 3000 см3 за 425 000 грн., ПДВ становить 85 000 грн., усього — 510 000 грн.

Відповідно до пп. 234.1.2 п. 234.1 ст. 234 Податкового кодексу ставка збору за першу реєстрацію транспортного засобу для легкових автомобілів з об'ємом циліндрів двигуна 3000 см3 становить 27,23 грн. за 100 см3 об'єму циліндрів двигуна.

Придбаний легковий автомобіль BMW є новим транспортним засобом, тому згідно з пп. 234.4.1 п. 234.4 цієї статті при розрахунку суми збору за першу реєстрацію транспортного засобу використовується коефіцієнт, який дорівнює 1.

Сума збору за першу реєстрацію транспортного засобу — нового легкового автомобіля BMW з об'ємом циліндрів двигуна 3000 см3 розраховується у такий спосіб:

3000 см3 : 100 см3 х 27,23 грн. х 1 = 816,90 грн.

Придбаний автомобіль BMW є легковим, тому покупець ТОВ «Дельта» має також сплатити збір на обов'язкове державне пенсійне страхування. Ставку цього збору встановлено в розмірі 3% об'єкта оподаткування, тобто вартості легкового автомобіля (п. 8 ст. 4 Закону № 400). Пенсійний фонд України у листі № 13034/03-30 роз'яснив, що збір на обов'язкове державне пенсійне страхування з вартості легкового автомобіля сплачується без урахування ПДВ.

Враховуючи викладене, у такому випадку об'єктом оподаткування буде вартість легкового автомобіля BMW без урахування ПДВ, а саме 425 000 грн. Відповідно, сума збору на обов'язкове державне пенсійне страхування розраховується у такий спосіб:

425 000 х 3% = 12 750,00 грн.

У результаті первісну вартість цього об'єкта основних засобів, яку відображено в бухгалтерському і податковому обліку, визначено у сумі 438 566,90 грн. (425 000,00 + 816,90 + 12 750,00).

Бухгалтерський і податковий облік за цим прикладом наведено в табл. 3.

Таблиця 3


з/п

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума,

грн.

Податковий облік

Дебет

Кредит

Доходи

Витрати

1

2

4

5

6

7

8

1

Сплачено кошти
за легковий автомобіль

371
«Розрахунки
за виданими авансами»

311
«Поточні рахунки в національній валюті»

510 000

2

Відображено податковий кредит з ПДВ

641
«Розрахунки за податками»

644
«Податковий кредит»

85 000

3

Оприбутковано легковий автомобіль

152
«Придбання (виготовлення) основних засобів»

631
«Розрахунки з вітчизняними постачальниками»

425 000

—*

4

Відображено суму ПДВ, що пов'язана з придбанням легкового автомобіля

644
«Податковий кредит»

631
«Розрахунки з вітчизняними постачальниками»

85 000

5

Зараховано залишки за рахунками

631
«Розрахунки з вітчизняними постачальниками»

371
«Розрахунки за виданими авансами»

510 000

6

Відображено нарахування і перерахування збору на обов'язкове державне пенсійне страхування

152
«Придбання (виготовлення) основних засобів»

651
«За розрахунками із загальнообов'язкового державного соціального страхування»

12 750

—*

651
«За розрахунками із загальнообов'язкового державного соціального страхування»

311
«Поточні рахунки в національній валюті»

12 750

7

Відображено нарахування і перерахування збору за першу реєстрацію транспортного засобу

152
«Придбання (виготовлення) основних засобів»

642
«Розрахунки за обов'язковими платежами»

816,90

—*

642
«Розрахунки за обов'язковими платежами»

311
«Поточні рахунки в національній валюті»

816,90

8

Введено в експлуатацію легковий автомобіль

105
«Транспортні засоби»

152
«Придбання (виготовлення) основних засобів»

438 566,90

—**

____________
* Витрати включаються до первісної вартості об'єкта основних засобів (легкового автомобіля) відповідно до п. 146.5 ст. 146 Податкового кодексу.
** За умови використання платником податку придбаного легкового автомобіля у власній господарській діяльності його вартість буде відображено у складі витрат, зокрема у процесі нарахування амортизації, оскільки цей актив передбачається використовувати як об'єкт основних засобів. Амортизація об'єкта основних засобів нараховується протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, встановленого платником податку, але не менше мінімально допустимого строку, встановленого п. 145.1 ст. 145 Податкового кодексу, помісячно починаючи з місяця, що настає за місяцем введення об'єкта основних засобів в експлуатацію (п. 146.2 ст. 146 Податкового кодексу).

«Гарячі лінії»

Дата: 28 березня, Четвер
Час проведення: з 10:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42