Статті

У співпраці з іншими державними органами та платниками податків можна досягти результату

Так вважають калуські податківці.

До Європи — рукою подати

Запитайте будь-якого мешканця м. Калуша, що на Івано-Франківщині, чим його місто відрізняється від інших на Прикарпатті, обов'язково почуєте, що Калуш — місто хіміків, де виробляється третина всієї промислової продукції області.  Полівінілхлорид суспензійний, кремнезем пірогенний, сода каустична, поліетилен, тафтингове покриття (ковролін) випускають лише в цьому місті. Тут є сучасна льодова арена «Нафтохімік-арена». А ще місцеві жителі не минають нагоди похвалитися тим, що в радіусі 300 км від м. Калуша пролягають кордони із Польщею (150 км), Угорщиною (300 км), Словаччиною (300 км) та Румунією (240 км), і це робить місто доступним для країн Центральної та Східної Європи. З останніми, до речі, м. Калуш може підтримувати ділові відносини, бо за 30 км від міста розташовано аеродром, на який здатні приземлятися важкі транспортні літаки типу Боінг-767, Іл-76 та Іл-86. Отже, є всі умови для ведення продуктивного бізнесу.

Ці переваги вміло використовують суб'єкти господарювання. Нині на обліку в Калуській ОДПІ перебувають 7,1 тис. платників податків, у тому числі 5,5 тис. підприємців, які з початку року сплатили до зведеного бюджету 238,2 млн. грн. податків та зборів, що на 29% більше, ніж у 2011 р.

Фото: «Начальник Калуської ОДПІ Віктор Глушпенко»— Найбільший внесок при цьому, — стверджує начальник Калуської ОДПІ Віктор Глушпенко, — від таких бюджетоформуючих платників, як ДПЗД «Укрінтеренерго» (Калуська ТЕЦ), ТОВ «Карпатська кераміка», ТОВ «Синтра», ТОВ «Лукойл енергія і газ Калуш», ТОВ «3 Бетони», ТОВ «КАТЗ», ПрАТ «Лукор». Хочу зазначити також, що при сплаті податків нинішнього року спостерігається стабільна тенденція до щомісячного збільшення надходжень порівняно з минулим роком. Це — наслідок нарощення обсягів виробництва, проведення модернізації, використання сучасного обладнання, ведення правильної маркетингової політики великими платниками податків.

Активно використовують калуські платники механізм автоматичного відшкодування ПДВ. З початку року із заявлених 820,7 млн. грн. на розрахункові рахунки шістьох підприємств автоматично відшкодовано 268,8 млн. грн. Цьому передувала копітка робота податківців щодо перевірки критеріїв, що дають право на таке відшкодування. Автоматичне відшкодування дає змогу підприємствам планувати доходи та видатки, ефективно вести бізнес. Наприклад, за результатами роботи у ІІ кварталі поточного року одне з калуських підприємств, господарська діяльність якого торік була збитковою, спрямувало суми відшкодованого ПДВ разом з інвестиційними коштами на розробку нового проекту. Завдяки цьому підприємство почало експортувати продукцію не лише основним споживачам у Сербії та Росії, а й у Швеції. Це сприяло збільшенню кількості робочих місць та зростанню середньої заробітної плати з 3,8 тис. грн. до 4 тис. грн. на місяць.

Проактивне адміністрування податків

Заступник начальника Калуської ОДПІ Марія Місюра зазначає, що на сьогодні головним для податківців є вдосконалення системи адміністрування податків і зборів для забезпечення стабільного та ритмічного наповнення бюджетів усіх рівнів. Задля цього потрібно перейти на так зване проактивне адміністрування податків: підвищення добровільності сплати платежів, якості надання послуг платникам податків, забезпечення повноти проведення камеральних перевірок. Усе це приведе до бездефіцитності бюджету і, як наслідок, стабілізації економіки, сприятиме впровадженню державних інноваційних програм, покращенню інвестиційної привабливості та виконанню соціальних програм.

 Важливу роль в удосконаленні системи адміністрування відіграє створення центрів обслуговування платників податків. Завдяки співпраці з Калуською міськрадою, яка виділила кошти, в податковій інспекції такий центр працює уже чотири місяці. За цей час тут побував чи не кожен із семи тисяч платників податків. Охайне затишне приміщення, спеціально обладнані місця для відвідувачів справляють приємне враження. Потрапивши сюди, платник чи навіть пересічний громадянин може за короткий проміжок часу вирішити всі питання — подати податкову звітність чи отримати довідку, проконсультуватися. Там завжди панує спокійна доброзичлива атмосфера, відсутні черги. Платники високо оцінюють роботу центру. Значно скоротився час на відвідування податкового органу. Підвищилась ефективність праці самих податківців.

Про підходи в роботі

— Акценти в роботі податківців змінюються і щодо контрольно-перевірочної діяльності, — розповідає Віктор Глушпенко. — За дев'ять місяців поточного року проведено лише 14 планових перевірок (торік — 35 за аналогічний період). При цьому узгоджені донарахування залишилися на рівні минулого року — понад 6 млн. грн. Добре попрацювала податкова служба і щодо виявлення фактів виплати заробітної плати «в конвертах». З початку року разом з іншими контролюючими органами виявлено понад 100 осіб, які працювали без оформлених належним чином трудових угод. Таких працівників роботодавці змушені були оформити відповідно до чинного трудового законодавства, сплативши податок на доходи фізичних осіб. При цьому податківці постійно наголошують, що зарплата «в конверті» сьогодні — це відсутність соціальних гарантій в майбутньому. Тому громадяни повинні задуматися, перш ніж давати згоду працювати за таких умов, а роботодавець — дотримуватись законодавства.

Загалом діяльність податківців базується на тісній співпраці з іншими державними органами і безпосередньо платниками податків. Кожен повинен робити свій внесок у розвиток економіки й держави.


Олександр КРЮЧКОВ

«Гарячі лінії»

Дата: 3 жовтня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42