Новини

Культивувати успішний бізнес — для податківців є завданням номер один

Останнім часом податківці Житомирщини провели чимало зустрічей, засідань «круглих столів» з представниками бізнесу в регіоні з питань подальшої лібералізації податкової системи і поліпшення умов ведення підприємцями господарської діяльності. «Думка представників громадськості області щодо доцільності тих чи інших змін у податкових правилах є для нас вкрай необхідною. Адже знання регіональної специфіки проблемних моментів адміністрування податків відіграє важливу роль у процесі реформування вітчизняної податкової системи в цілому», — заявив голова ДПС у Житомирській області Сергій ШИНКАРЕНКО.


В інтересах інвесторів

Максимальна прозорість і зрозумілість податкової системи неабияк позначиться на розвитку інвестиційного потенціалу області. Житомирщина вже співпрацює з інвесторами з 47 країн світу. У регіоні функціонують понад 400 підприємств з іноземним капіталом. Потенційних інвесторів може зацікавити розвиток будівельної індустрії в регіоні, деревообробної галузі, машинобудування, освоєння сільськогосподарських земель і розвиток скотарства у поліській зоні, ведення органічного землеробства, будівництво овочесховищ тощо. Успішне втілення усіх цих перспективних проектів багато в чому залежить від ефективної діяльності податківців. Оздоровлення бізнес-клімату та зручні умови ведення бізнесу сприятимуть залученню потенційних інвесторів і створенню нових робочих місць, а відтак, і зростанню надходжень до місцевих бюджетів. Це питання для нас є чи не найважливішим. Адже податок на доходи фізичних осіб є головним джерелом наповнення місцевих скарбниць, кошти з яких спрямовуються безпосередньо на розвиток області та забезпечення добробуту жителів Житомирщини.

Саме підприємці, які нині сміливо, енергійно й економічно грамотно прагнуть вести справу, створюють цінності, як повітря потрібні місцевим громадам краю. Підтримати їх ініціативу та культивувати успішний бізнес — для податківців є завданням номер один.

Спрацьовують законодавчі стимули

Кроки назустріч підприємцям, зокрема тим, які належать до категорії малого та середнього бізнесу, що роблять уряд і податкова служба, уже дають свої результати. Динаміка зростання кількості суб'єктів підприємницької діяльності на Житомирщині за останні роки залишається позитивною.

З початку 2012 р. запроваджено нові податкові правила для «спрощенців». Для стимулювання малого підприємництва при майже незмінних ставках єдиного податку підвищено граничний обсяг доходу, за якого можливе застосування спрощеної системи оподаткування (для фізичних осіб — з 0,5 до 3 млн. грн., для юридичних — з 1 до 5 млн. грн.).  З 12 серпня поточного року введено додаткові групи платників єдиного податку (п'яту — для фізичних осіб та шосту — для юридичних) з річним обсягом доходу до 20 млн. грн. Ефект від цих заходів — доволі промовистий. Лише на Житомирщині кількість підприємців-«спрощенців» збільшилася на 10 тис., станом на 01.11.2012 р. їх працює 34,8 тис., тоді як минулого року було 24,4 тис. Після переходу на нову модель спрощеного оподаткування житомирські підприємці сплатили до бюджету понад 88,1 млн. грн., перевищивши минулорічні надходження з цього податку майже втричі. Таким чином, стимули, закладені в законодавстві, а саме помірні ставки платежів, спрощення системи адміністрування єдиного податку, мораторій на фактичні перевірки бізнесу в адаптаційний період, приводять не лише до збільшення кількості підприємців, а й до зростання надходжень єдиного податку.

Для будь-якого регіону України, і Житомирщина не є винятоком, лібералізація податкової системи має надзвичайно важливе значення. Адже податки — це не лише матеріальна, а й соціальна складова. Так, за 11 місяців 2012 р. платниками податків Житомирської області до бюджетів усіх рівнів сплачено 2,9 млрд. грн., що на 456 млн. грн. перевищує аналогічний минулорічний показник. Це свідчить, про те що резерви існують практично в будь-якому регіоні і за всіма напрямами діяльності. До держбюджету за 11 місяців 2012 р. надійшло понад 1,3 млрд. грн., що на 210 млн. грн. більше порівняно з минулим роком. До місцевого бюджету за січень — листопад 2012 р. зібрано 1,6 млрд. грн., що на 18,6%, або на 246 млн. грн., більше за надходження у січні — листопаді 2011 р. Наповненню місцевих бюджетів ми приділяємо особливу увагу, адже ці кошти спрямовуються безпосередньо на розвиток області та забезпечення благополуччя мешканців Житомирщини.

Плюси інформатизації

ДПС України пов'язує подальше удосконалення системи адміністрування податків і зборів із запровадженням електронних сервісів обслуговування платників. На сьогодні можна говорити про помітні зрушення у цьому напрямі. В області створено та вже працюють 14 центрів обслуговування платників податків, які надають повний комплекс послуг з отримання довідок, взяття на облік, надання безоплатного програмного забезпечення для подання звітності в електронному вигляді. Це успішний тренд, практика багатьох розвинутих країн світу.

Створено Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДПС. За час роботи центру, що працює при ДПІ у м. Житомирі, видано майже 10 тис. безоплатних ключів електронного цифрового підпису 5690  платникам податків.

Про відкритість податкової служби і готовність до співпраці з кожним платником свідчить новий інтерактивний сервіс «Пульс податкової», що запрацював з початку 2012 р.

На цей сервіс уже надійшло понад 21 тис. звернень від платників, у тому числі від 54 платників Житомирщини. Більшість телефонних дзвінків (88%) мали консультаційний характер, платники потребували виключно роз'яснень законодавства. Решта 12% стосувалися конкретних ситуацій. Наразі 97% звернень оброблено з позитивним результатом, проблеми платників вирішено.

Нині податкова служба працює над створенням сервісу — електронного кабінету платника податків, що дасть змогу надавати дистанційні податкові послуги в режимі реального часу. Уже можна з гордістю констатувати, що 92% платників податків області надсилають звітність в електронному вигляді. Ми плануємо, що до кінця року платники, які отримали електронний цифровий підпис і посилені сертифікати ключів, матимуть змогу також подавати звітність в електронному вигляді до Пенсійного фонду України та Держстату України. Це, безперечно, значно заощадить час, який витрачають підприємці на сплату податків.