Новини

Рука на «Пульсі»

Якщо регулярно слухати пульс людини, можна вчасно діагностувати й успішно лікувати деякі захворювання. Даючи назву інтерактивному сервісу «Пульс податкової», керівництво служби сподівалося на небайдужість громадян, які спільно з працівниками відомства триматимуть руку на пульсі служби, щоб швидко реагувати на можливі прояви небезпечних для будь-якої державної установи «хвороб» — порушення законних прав людей і зловживання владою. Минув рік відтоді, як сервіс запрацював, і ефективність його функціонування вже підтверджено практикою.


Зі слів міністра доходів і зборів Олександра Клименка, «Пульс податкової» став якісним каналом як зовнішньої комунікації — між платниками і податківцями, так і комунікації внутрішньої — задля оперативного реагування на скарги було вжито додаткових заходів щодо швидкого обміну інформацією всередині відомства. Адже йдеться в цілому про усунення будь-яких труднощів при виконанні платниками податкових зобов'язань.

Сервіс стає дедалі популярнішим серед громадян України. Так, за період роботи з 25 січня по 25 грудня минулого року ним скористалися 25 098 громадян, у тому числі 2837, або 10,2%, поскаржилися на протиправні дії чи бездіяльність працівників органів ДПС; з них 177, або 6,25%, платників не надали інформацію про себе.

Більшість звернень заявників розглядаються в оперативному режимі — протягом одного-двох днів. Вкрай важливо те, що завдяки функціонуванню сервісу є можливість з'ясувати, в яких регіонах у платників податків найчастіше виникають проблеми в процесі співпраці з податківцями і яких сегментів діяльності вони стосуються. Чи не найболючішими є негативні факти щодо організації роботи органів ДПС (1284 звернення, або 45,3%) та проблеми, які виникають щодо звітності та реєстрації податкових накладних, за якими зафіксовано 920 звернень, або 32,4%.

Питання, з якими зверталися громадяни щодо роботи органів ДПС, були дуже різноплановими і торкалися насамперед режиму й порядку роботи територіальних органів ДПС, отримання довідок, випадків некоректного спілкування з платниками, роботи центрів обслуговування платників податків.

Крім того, платники скаржилися на некоректні дії працівників податкової міліції, проблеми, які виникають у процесі взяття на облік або зняття з обліку, при отриманні бюджетного відшкодування податку на додану вартість, на випадки, коли на свої усні та письмові звернення вони не отримали відповідей.

Як свідчить аналіз звернень на «Пульс податкової», каменем спотикання для платників стає неможливість подання звітності в електронному вигляді або реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних через присвоєння суб'єкту господарювання облікового стану, відмінного від «0». Такі скарги надходять з усіх без винятку областей України, найбільше — з великих обласних центрів, де зареєстровано потужні промислові підприємства та зосереджено значні фінансові потоки, менше — з «аграрних», невеликих областей. Проте тенденція існує, і її слід усувати.

Питання за деякими зверненнями вирішуються дуже швидко, буквально за декілька годин.

Особлива увага приділяється повідомленням платників податків про факти проявів корупції та протиправних дій працівників податкових органів на місцях — 107 випадків, або 3,7% від загальної кількості.

Як засвідчила практика, «Пульс податкової» виявився надійним та ефективним інструментом для вирішення проблем, що виникають у платників у відносинах з податківцями, та узгод-ження спірних питань. Сервіс дає змогу як вирішувати нагальні проблеми, що виникають у платників податків на місцях, так і мати чітку картину сумлінного виконання повсякденних обов'язків кожним працівником податкової служби — від простого інспектора до начальника, а також сприяє уникненню прикрих непорозумінь і покращенню відносин між платниками податків та податківцями.


За матеріалами Інформаційно-довідкового департаменту
державної податкової служби

«Гарячі лінії»

Дата: 1 серпня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42