Бухоблік

Податковий облік витрат, пов’язаних з придбанням електронного ключа для подання податкової звітності

Підприємство користується електронним ключем для подання податкової звітності. Як у податковому обліку відображаються витрати, пов’язані з придбанням електронного ключа?


Відповідно до пп. 5.1 п. 5 розділу третього Інструкції № 233 платник податків отримує в будь-якому включеному до системи подання податкових документів в електронному вигляді акредитованому центрі сертифікації ключів посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб юридичної особи, що мають право підпису (керівника, бухгалтера), та печатку юридичної особи. Платник податків — фізична особа — суб’єкт підприємницької діяльності може обмежитись одним ключем електронного цифрового підпису. Особисті ключі знаходяться на ключових (електронних) носіях, які зберігаються в таємниці. Отримання посилених сертифікатів відкритих ключів платником податків відбувається на платній основі.

Згідно з пп. 14.1.120 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу нематеріальні активи — право власності на результати інтелектуальної діяльності, у тому числі промислової власності, а також інші аналогічні права, визнані об’єктом права власності (інтелектуальної власності), право користування майном і майновими правами платника податку в установленому законодавством порядку, у тому числі набуті в установленому законодавством порядку права користування природними ресурсами, майном і майновими правами.

Підпунктом 145.1.1 п. 145.1 ст. 145 Податкового кодексу визначено шість груп нематеріальних активів, щодо яких нараховується амортизація. Зокрема, в податковому обліку до групи 6 належать інші нематеріальні активи (право на провадження діяльності, використання економічних та інших привілеїв тощо).

Отже, витрати платника податку на придбання посилених сертифікатів відкритих ключів для подання податкової звітності в електронному вигляді підлягають амортизації як об’єкти нематеріальних активів згідно з нормами статей 145, 146 Податкового кодексу.