ПДВ

Виписування зведеної податкової накладної

Підприємство продає пальне через власну АГНКС (з використанням РРО). З покупцями укладено договори. Оплата провадиться на розрахунковий рахунок. Періодичність оплати не визначено. Покупець має право заправляти свої автомобілі на АГНКС у будь-який час. Договором визначено, що внаслідок постійних зв’язків останнім числом місяця виписується зведена податкова накладна та оформлюється акт приймання-передачі пального. Іноді підприємства-покупці сплачують кошти, але не заправляються. Чи правильно виписувати останнім числом місяця зведену податкову накладну на кількість відвантаженого товару, а на суму попередньої оплати (авансу) — податкову накладну (звичайну)?


Податкова накладна, в тому числі зведена податкова накладна, складається та видається лише покупцю, зареєстрованому як платник ПДВ.

Узагальнюючою податковою консультацією щодо окремих питань складання зведеної податкової накладної, затвердженою наказом ДПС України від 21.12.2012 р. № 1177, передбачено, що виключними підставами для складання зведених податкових накладних є:

  • безперервний або ритмічний характер постачання;
  • постійні зв’язки постачальника з покупцем;
  • обов’язкове підтвердження фактичних обсягів постачання товарів/послуг реєстром товарнотранспортних накладних чи інших відповідних супровідних документів, згідно з якими здійснено постачання товарів/послуг.

За наявності одночасно всіх зазначених підстав покупець має право складати зведені податкові накладні.

Відповідно до п. 201.4 ст. 201 Податкового кодексу податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов’язань продавця.

Пунктом 187.1 ст. 187 цього Кодексу передбачено правило першої події для визначення дати виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг, відповідно до якого такою датою вважається дата, що припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

  • дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку — дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої — дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
  • дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів — дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетину митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг — дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Таким чином, враховуючи правило першої події, визначення дати виникнення податкових зобов’язань постачальника на суму попередньої оплати товарів/послуг (авансу) на дату такої оплати складається податкова накладна. Тобто порядок складання зведених податкових накладних не поширюється на попередню оплату товарів/послуг (аванс), що підлягають постачанню.

Аналогічне передбачено Узагальнюючою податковою консультацією.

«Гарячі лінії»

Дата: 3 жовтня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42